Nowości produktowe: Legenda przechodzi do następnej rundy. Dzięki Specialized Enduro Amerykanie ukształtowali całą kategorię rowerów górskich. Bardzo mocny i gotowy na każde oburzenie podczas zjazdu, ale wciąż wystarczająco lekki, aby cieszyć się wspinaniem na następny szczyt.
Po tym, jak Stumpjumper and Co. kontynuował rozwój pod względem geometrii, skoku zawieszenia i rozmiaru opon, a poprzedni Specialized Enduro wydaje się być więcej niż zastąpiony, Kalifornijczycy musieli pójść w ich ślady. Przez długi czas utrzymywali niski profil, ale teraz jest tutaj. Specialized Enduro 2020, mocniejszy niż kiedykolwiek!
Specialized Enduro 2020: całkowicie zmienione
Otrzymujesz ogromne 170 mm skoku, nowe podwozie, nową geometrię do niezrównanych osiągów podczas zjazdów, dzięki którym możesz również naprawdę efektywnie wspinać się pod górę. Gdy tylko zaczniesz pedałować, nowe Enduro powinno przyspieszyć znacznie szybciej, niż się spodziewasz.
Ale nie tylko to: Specialized zrobił wszystko, co w jego mocy, i rozwinął Enduro 2020 w niesamowicie wydajną maszynę do pedałowania. Efekt końcowy, mniej podskakiwania pod górę iw sprintach pośrednich. Po prostu większa prędkość w każdej sytuacji.
Specialized Enduro 2020: Nigdy więcej utknięcia
Jeśli chcesz jechać naprawdę szybko, kanciaste i ostre przeszkody są Twoim największym wrogiem. Po zderzeniu na chwilę zatrzymują tylne koło, co przypomina nagłe uderzenie w pedały. Zamiast przenosić wstrząs na Ciebie i rower, zawieszenie powinno go pochłaniać, aby zapobiec zmęczeniu i utrzymać prędkość.
Zainspirowany nową demonstracją Specialized, główne łożysko enduro zostało przesunięte bardziej do przodu, a wirtualny punkt obrotu tylnego trójkąta został podniesiony. Ma to na celu zapewnienie, że tylne koło nie zaczepi się o przeszkody podczas początkowego przebiegu krzywej podnoszenia koła do tyłu. W ten sposób energia uderzenia jest absorbowana przez zawieszenie i nie jest przekazywana na Ciebie.
Specialized Enduro 2020: Najdoskonalszy skok zawieszenia dzięki nowemu układowi zawieszenia
Reakcja na małe uderzenia i osiągi roweru przy dużych uderzeniach powinny znacznie się poprawić. Podobnie jak w nowej wersji demonstracyjnej, krzywa przełożenia tylnego trójkąta została zaprojektowana tak, aby była jeszcze bardziej progresywna. Optymalizuje to zachowanie reakcji na początku skoku zawieszenia. Zwiększona progresja zapewnia tylnej części enduro jeszcze lepszą ochronę od dołu, dzięki czemu nie śpieszysz się ze skokiem zawieszenia podczas skoków lub szybkiej jazdy po trudnym szlaku.
Nowa konstrukcja tylnego trójkąta ma wyższy wirtualny punkt obrotu, co powinno zapewnić, że wartość zapobiegająca przysiadowi jest o 40% wyższa niż w przypadku poprzednika. Zwiększenie wartości anti-squat ma zapewnić lepszą efektywność pedałowania. Nowa konstrukcja tylnego trójkąta zapewnia również, że wartość zapobiegająca przysiadom pozostaje względnie stała, bez względu na włączony bieg lub odległość w skoku zawieszenia.
Specialized Enduro 2020: przegląd modeli
Enduro S-Works | Ekspert enduro | Elita enduro | Firma Endurop | |
---|---|---|---|---|
Ramki do zdjęć | Rama S-Works 170 mm wykonana w całości z włókna węglowego z karbonowym łącznikiem | Rama wykonana w całości z włókna węglowego 170 mm | Rama wykonana w całości z włókna węglowego 170 mm | Podwozie z włókna węglowego 170 mm, tył z aluminium |
niemy | FOX FLOAT DHX2 Factory, Rx Trail Tune, rękaw EVOL Air, regulacja w 2 pozycjach, mocowanie trunnion, 205x60mm | FOX FLOAT DPX2 Performance, Rx Trail Tune, rękaw EVOL Air, regulacja w 3 pozycjach, mocowanie trunnion, 205x60mm | RockShox Super Deluxe Select, 205x60, czop | RockShox Super Deluxe Select, 205x60, czop |
widelec | FOX FLOAT FACTORY 36, Kashima, tłumik Grip 2, 44 OS, Kabolt 110, 170mm | FOX FLOAT Performance 36, tłumik chwytu, 44 OS, Kabolt 110, 170mm | RockShox Lyrik Select Plus, DebonAir, regulacja odbicia, regulacja kompresji przy niskich prędkościach, zwężana rura sterowa, przesunięcie 42 mm, oś przelotowa 15 mm Maxle® Stealth, 15 x 110 mm Boost™, 170 mm skoku | RockShox Lyrik Select, DebonAir, tłumik Charger RC z Regulacja odbicia i kompresja przy niskich prędkościach do blokady, zwężana rura sterowa, przesunięcie 42 mm, oś przelotowa Maxle® Stealth 15 mm, 15 x 110 mm Boost™, 170 mm skoku |
trzon | Bóstwo Copperhead, 35.0 mm | Specialized Trail, kuty stop, 4 śruby, wznios 5 mm, 40 mm | Specialized Trail, kuty stop, 4 śruby, wznios 5 mm, 40 mm | Specialized Trail, kuty stop, 4 śruby, wznios 5 mm, 40 mm |
Lenker | Roval Traverse SL Carbon, kierownica, 6° w górę, 8° w tył, wznios 30 mm, 800 mm, 35.0 mm | Specialized, stop 7050, wygięcie w górę 6°, wygięcie w tył 8°, wznios 27 mm, szerokość 800 mm | Specialized, stop 7050, wygięcie w górę 6°, wygięcie w tył 8°, wznios 27 mm, szerokość 800 mm | Specialized, stop 7050, wygięcie w górę 6°, wygięcie w tył 8°, wznios 27 mm, szerokość 800 mm |
Uchwyty | Bóstwo, Knuckleduster, Black | Uchwyt Specialized Sip, półwaflowy, S/M: standardowa grubość, L/XL: grubość XL | Uchwyt Specialized Sip, półwaflowy, S/M: standardowa grubość, L/XL: grubość XL | Uchwyt Specialized Sip, półwaflowy, S/M: standardowa grubość, L/XL: grubość XL |
Przedni hamulec | Shimano XTR, siodło 4-tłoczkowe, tarcze hydrauliczne, 200 mm | Kod SRAM RSC, 4-tłoczkowy zacisk, hydrauliczna tarcza, 200 mm | SRAM Code R, 4-tłoczkowy zacisk, hydrauliczna tarcza, 200 mm | SRAM Code R, 4-tłoczkowy zacisk, hydrauliczna tarcza, 200 mm |
Hamulec tylny | Shimano XTR, siodło 4-tłoczkowe, tarcze hydrauliczne, 180 mm | Kod SRAM RSC, 4-tłoczkowy zacisk, hydrauliczna tarcza, 200 mm | SRAM Code R, 4-tłoczkowy zacisk, hydrauliczna tarcza, 180 mm | SRAM Code R, 4-tłoczkowy zacisk, hydrauliczna tarcza, 180 mm |
przerzutka tylna | Shimano XTR M9100, 12 biegów, Shadow Plus | SRAM X01 Eagle, 12-rzędowa | SRAM GX Eagle, 12-biegowa | SRAM NX Eagle, 12-biegowa |
dźwignia zmiany biegów | Shimano XTR M9100, 12 biegów | SRAM X01 Eagle, spust, 12-rzędowa | SRAM NX Eagle, spust, 12-rzędowa | SRAM NX Eagle, spust, 12-rzędowa |
w Kassetten | Shimano XTR M9100, 12 biegów, 10-51t | SRAM GX Eagle, 12-rzędowy, 10-50t | SRAM GX Eagle, 12-rzędowy, 10-50t | SRAM NX Eagle, 12-rzędowa, 11-50t |
łańcuch | Shimano XTR M9100, 12 biegów | SRAM GX Eagle, 12-biegowa | SRAM NX Eagle, 12-biegowa | SRAM NX Eagle, 12-biegowa |
korba | Race Face Next R Carbon, 170 mm | SRAM Descendant, Boost™, DUB, 170 mm | SRAM Descendant, Boost™, DUB, 170 mm | SRAM NX Eagle, DUB, 170 mm |
tarcza | Stal, 30T | Stal, 30T | Stal, 30T | Stal, 30T |
Dolny nawias | Gwintowany trzpień 30mm | SRAM DUB, gwintowany BB | SRAM DUB, gwintowany BB | SRAM DUB, gwintowany BB |
obręcze | Roval Traverse SL Carbon 29, karbon bez haczyków, szerokość wewnętrzna 30 mm, składany ręcznie, 2Bliss Ready | Roval Traverse Carbon 29, karbon bez haczyków, szerokość wewnętrzna 30 mm, składany ręcznie, 2Bliss Ready | Roval Traverse 29, ze stopu aluminium bez haczyków, szerokość wewnętrzna 30 mm, 2Bliss Ready | Roval Traverse 29, ze stopu aluminium bez haczyków, szerokość wewnętrzna 30 mm, 2Bliss Gotowy |
piasta koła z przodu | Roval Traverse SL, uszczelnione łożyska maszynowe, oś przelotowa 15 mm, rozstaw 110 mm, 28 godz. | Roval Traverse Carbon 29, karbon bez haczyków, szerokość wewnętrzna 30 mm, składany ręcznie, rozstaw 15 x 110 mm, 2Bliss Ready, 28 godz. | Roval Traverse, uszczelnione łożyska maszynowe, oś przelotowa 15 mm, rozstaw 110 mm, 28 godz. | Specjalistyczne, uszczelnione łożyska maszynowe, oś przelotowa 15x110 mm, 24h |
piasta tylnego koła | Roval Traverse SL, DT Swiss Star Ratchet, załączanie 54 t, korpus napędu Shimano Micro Spline, oś przelotowa 12 mm, rozstaw 148 mm, 28 godz. | DT Swiss 370, system 3-zapadkowy, korpus kierowcy SRAM XD, oś przelotowa 12 mm, rozstaw 148 mm, 28 godz. | Roval Traverse, system 3-zapadkowy DT Swiss, korpus kierowcy SRAM XD, oś przelotowa 12 mm, rozstaw 148 mm, 28 godz. | Specjalistyczne, uszczelnione łożyska maszynowe, oś przelotowa 12x148 mm, 28h |
Szprychy | Wyścig DT | DT Swiss Przemysł | Wyścig DT | DT Swiss Przemysł |
Przednia opona | Butcher, karkas GRID TRAIL, mieszanka GRIPTON®, 2Bliss Ready, 29x2.6" | Butcher, karkas GRID TRAIL, mieszanka GRIPTON®, 2Bliss Ready, 29x2.6" | Butcher, karkas GRID TRAIL, mieszanka GRIPTON®, 2Bliss Ready, 29x2.6" | Butcher, karkas GRID TRAIL, mieszanka GRIPTON®, 2Bliss Ready, 29x2.6" |
Opona z tyłu | Butcher, karkas GRID TRAIL, mieszanka GRIPTON®, 2Bliss Ready, 29x2.3" | Butcher, karkas GRID TRAIL, mieszanka GRIPTON®, 2Bliss Ready, 29x2.3" | Butcher, karkas GRID TRAIL, mieszanka GRIPTON®, 2Bliss Ready, 29x2.3" | Butcher, karkas GRID TRAIL, mieszanka GRIPTON®, 2Bliss Ready, 29x2.3" |
siodło | Mostek 155 S2, Mostek 143 S3/S4/S5, szyny Hollow Ti | Mostek 155 S2, Mostek 143 S3/S4/S5, Puste szyny cr-mo | Mostek 155 S2, Mostek 143 S3/S4/S5, Puste szyny cr-mo | Mostek 155 S2, Mostek 143 S3/S4/S5, Puste szyny cr-mo |
sztyca | RockShox Reverb AXS, 30.9, 1X zdalny, (S2/S3: 150 mm, S4/S5: 170 mm) | X-Fusion Manic, bezstopniowa regulacja, głowica na dwie śruby, dolne prowadzenie linek, manetka SRL LE, S2/S3 150 mm, S4/S5 170 mm skoku | X-Fusion Manic, bezstopniowa regulacja, głowica na dwie śruby, dolne prowadzenie linek, manetka SRL LE, S2/S3 150 mm, S4/S5 170 mm skoku | X-Fusion Manic, bezstopniowa regulacja, głowica na dwie śruby, dolne prowadzenie linek, manetka SRL LE, S2/S3 150 mm, S4/S5 170 mm skoku |
RRP | 10.999 € | 6.999 € | 5.999 € | 4.999 € |
Specialized Enduro 2020: sprzęt i geometria
Geometria Specialized Enduro
S2 | S3 | S4 | S5 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 420 | 440 | 465 |
Pozioma rura górna (w mm) | 591 | 619 | 644 | 670 |
główka ramy (w mm) | 95 | 100 | 110 | 120 |
tylny trójkąt (w mm) | 442 | 442 | 442 | 442 |
Rozstaw osi (w mm) | 1217 | 1246 | 1274 | 1302 |
Kąt skrętu (w °) | 63,9 | 63,9 | 63,9 | 63,9 |
Kąt siedziska (w °) | 76 | 76 | 76 | 76 |
Zasięg (mm) | 437 | 464 | 487 | 511 |
Stosy (mm) | 616 | 620 | 629 | 638 |
Więcej informacji nt www.specialized.com
Schreibe einen Kommentar