Test Stadler Dynamics 10 Disc: Niedrogi rower trekkingowy bez amortyzowanego widelca? Właściwie to dobry pomysł, ponieważ zostawia wystarczająco dużo budżetu na podstawowe rzeczy. Dostawca Zweiradcenter Stadler polega na prostym, ale solidnym materiale i zamienia go w bardzo przystojny rower.
Dynamics 10 Disc: Wciąż istnieją – szybkie rowery trekkingowe bez silnika elektrycznego!
Wygląda na to, że rowery bez silnika stały się rzadkością – podobnie jak te w umiarkowanej cenie. Nic dziwnego, bo to, co nie należy do kategorii e-rowerów, to często sportowe, lekkie i drogie materiały lub indywidualnie egzotyczne. Wydaje się, że na klasyczne rowery trekkingowe nie zostało zbyt wiele miejsca. Ale w centrum jednośladów Stadler dostępny jest teraz model, który podtrzymuje sprawdzone zalety tego gatunku, i to za mniej niż 500 euro – dokładnie 488 euro. „Dynamics 10 Disc” to nazwa modelu, który bazuje na solidnej aluminiowej ramie i początkowo wyróżnia się pominięciami: Zamiast amortyzowanego widelca montowany jest sztywny widelec, co jest dobrym wyborem w tym przedziale cenowym , zwłaszcza jeśli rower jest stale używany w życiu codziennym i jest wytrzymały. Bardzo prosty widelec amortyzowany, gdy jest nowy, zwykle nie jest zbyt przyjemny ze względu na mały skok i brak tłumienia - a po dłuższym użytkowaniu nie jest już przyjemny, jeśli widelec zaczyna grać i nie reaguje dobrze. Ponadto nadaje to motocyklowi sportowy, bezpośredni charakter, który jest całkiem przyjemny. Jeśli chcesz, możesz oczywiście doposażyć widelec amortyzowany - po całkowitej wysokości zamontowanego widelca poznasz, że rama jest do niego przeznaczona.
Dynamics 10 Disc: amortyzowany widelec? Nie przegap tego!
Jednak Dynamics ma inne typowe cechy kategorii rowerów trekkingowych. Nie powinno zabraknąć systemu przerzutek z trzema tarczami z przodu; tutaj są one połączone z siedmioma pierścieniami na piaście tylnego koła. Czyli 21 przełożeń, które niekoniecznie są przeznaczone do maksymalnego alpinizmu, tym bardziej, że największa zębatka ma „tylko” 28 zębów – ale przełożenie jest dość wąskie, co jest bardzo przyjemne przy szybszym tempie, jeśli chce się zachować równomierną częstotliwość pedałowania . Tylną przerzutkę i przednią przerzutkę można doskonale obsługiwać za pomocą dwóch przycisków na odpowiedniej dźwigni; jeśli chcesz uzyskać najmniejszy skok przełożeń, czasami musisz zmienić bieg z przodu iz tyłu w tym samym czasie.
Kokpit stanowi przyjemne odstępstwo od typowego wykończenia trekkingowego: kierownica jest mocno pochylona w kierunku kierowcy, dzięki czemu ma ergonomiczny kształt; uchwyty są również bardzo dobrze wykonane. Postawa ramion i barków jest zatem bardzo zrelaksowana, podczas gdy pozycja siedząca na rowerze jest dość sportowa. Szybkie zwolnienie umożliwia łatwą regulację wysokości siodełka; Jednak szczególnie sztyca wydaje się być wysokiej jakości i powinna być chroniona przed kradzieżą. O koła nie trzeba się martwić: są one mocowane za pomocą nakrętek kołpakowych w rozmiarze 15.
W przeciwieństwie do nowoczesnych rowerów miejskich, rowery trekkingowe od zawsze były wyposażone w dość wąskie opony. 40 mm mierzą na tarczy 10; Opony wyposażone są w profil łączący płynne prowadzenie z dobrą przyczepnością na luźnym podłożu, a także pomalowane na biało pierścienie, które oczywiście nie do końca odbijają światło - odblaski na szprychach nie są więc zbędne.
Oczywiście nowoczesny rower trekkingowy nie powinien obejść się bez dynama w piaście i hamulców tarczowych. Te ostatnie sterowane są linką, a nie ciśnieniem oleju, co jest odczuwalne podczas pracy, ale nie ma negatywnego wpływu na działanie. Oczywiście należy zauważyć, że zużycie okładzin nie jest automatycznie kompensowane – podobnie jak w przypadku mechanicznego hamulca szczękowego, naprężenie rozciągające musi zostać zwiększone.
Dynamics 10 Disc: Piękny widok dookoła!
Dopełnieniem roweru trekkingowego Dynamics jest bagażnik, który elegancko „unosi się” nad błotnikiem – zamiast mniej eleganckiego połączenia z rurkami siodełka, zastosowano niewidoczne wzmocnienie pod błotnikiem. Tylne światło znajduje się pod bagażnikiem i jest optymalnie chronione przed uszkodzeniami.
Jasne - nawet w Stadler nie ma magii; bardzo niska cena płyty 10 wynika z ogólnie dość prostej konstrukcji materiału. Ponieważ jednak nie ma nic złego w działaniu i nie każdy może i chce wydać czterocyfrową sumę, rower jest zdecydowanie polecany każdemu, kto szuka solidnego roweru trekkingowego na wycieczki i do codziennego użytku.
Schreibe einen Kommentar