MTB News: W 2011 roku producent rowerów Ghost z Waldsassen założył Ghost Factory Racing Team, światowej klasy damski zespół MTB. W sezonie 2018 drużyna kierownika zespołu Toma Wicklesa odniosła co najmniej siedem zwycięstw w wyścigach Pucharu Świata. W 2019 roku skład w składzie: Barbara Benko (Węgry), Anne Terpstra (Holandia), Sina Frei (Szwajcaria) i Lisa Pasteiner (Austria) została uzupełniona o Włoszkę Marikę Tovo. Na pokładzie podczas wyścigów jest także fotograf Pucharu Świata, Irmo Keizer, który podróżuje po całym świecie z zespołem Ghost Factory Racing. Holender daje ekscytujące spojrzenie za kulisy w swoim reportażu z wyścigu Pucharu Świata w Andorze.
Logistyczny majstersztyk
Po złożeniu ostatniego namiotu ekipa kieruje się na kolejną stację, bo sezon w pełni. Z Waldsassen w Górnym Palatynacie zespół podróżuje do najróżniejszych miejsc na świecie. Za każdym razem oznacza to logistyczny majstersztyk, który wymaga od wszystkich ogromnego zaangażowania. Każdy, kto zawsze zastanawiał się, ile wysiłku potrzeba, aby dostać się na wyścig Pucharu Świata, może tutaj zajrzeć za kulisy profesjonalnego zespołu wyścigowego.
Przygotowania w tle
Przygotowania zaczynają się wcześniej niż wielu osobom się wydaje. Hotele i loty są rezerwowane z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem przez Toma, kierownika zespołu. Mieszkanie musi oferować wystarczająco dużo miejsca dla każdego – kuchnię do przygotowywania posiłków oraz wystarczająco dużo miejsca na relaks i odpoczynek. Oprócz całej manii rezerwacji, w tle równolegle dzieje się wiele: kontakt z trenerami, zamawianie części zamiennych, spotkania, wystawianie faktur, praca PR. Ogólnie rzecz biorąc, z każdym indywidualnym Pucharem Świata wiąże się dużo pracy.
Pakuj się i wyjeżdżaj do Andory
Na półtora tygodnia przed wyścigiem Tomek upewnia się, że wszystkie pojazdy są wyczyszczone i umyte. Następnie są one ładowane i sprawdzane, tworzone są i sprawdzane listy przewozowe. Brakujące części są zamawiane i wysyłane do Waldsassen lub bezpośrednio na tor wyścigowy.
W tym czasie mechanik zespołu Uwe sprawdza i czyści każdy rower. W przypadku motocykli wszystkich jeźdźców zajmuje to około półtora dnia. Po przeglądzie sprawdza wszystkie części zamienne, uzupełnia stany magazynowe lub w razie potrzeby ponownie zamawia. Furgonetka i samochody są zwykle ładowane na siedem dni przed imprezą. Wyjazd z siedziby zespołu w Waldsassen w kierunku toru wyścigowego już w niedzielę. Przed wyjazdem wszystkie pojazdy są czyszczone i ponownie myte. W tym samym czasie Sebi zaczyna pakować swoje materiały fizjoterapeutyczne. Olejki do masażu, apteczki i wiele innych ważnych przedmiotów należy sprawdzać i uzupełniać.
Uwe jedzie do Freiburga i spotyka tam Andy'ego i Sebiego, którzy będą mu towarzyszyć przez resztę podróży w poniedziałek. Karawana wyrusza do Andory i dociera do celu po około 13 godzinach. W międzyczasie kierownik zespołu Tom organizuje ostatnie rzeczy z biura, zanim on i większość kobiet wyruszą bardzo wcześnie z samochodem i przyczepą.
Zbliża się dzień wyścigu
We wtorek Uwe przygotowuje motocykle dla jeźdźców, aby mogli przejechać pierwsze okrążenie. Następnie cała ekipa zaczyna się rozpakowywać i przygotowywać wszystkie niezbędne rzeczy. Rozpakowanie sprzętu zajmuje około 2 godzin. W zależności od toru wyścigowego Andy, Uwe i Tom ustawiają padok tego samego dnia i chociaż wszyscy pomagają, całkowite ustawienie boksu zespołu i zakwaterowania może zająć od trzech do sześciu godzin. W międzyczasie Sebi zorganizował już w obiekcie strefę fizjoterapeutyczną i po raz pierwszy zaczyna leczyć kierowców. Tom zajmuje się wszelkimi problemami na miejscu, prowadzi stronę biznesową zespołu i odpowiada na e-maile.
W środę wszyscy zmieniają bieg na wyższy, gdy zbliża się dzień wyścigu. Andy zajmuje się śniadaniem, a Tom spotyka się z dziennikarzami, fotografami i sponsorami. Sebi, Tom, Uwe i Anja (nasza druga fizjoterapeutka) robią zakupy spożywcze i przygotowują jedzenie przez cały dzień, aby zawodnicy zawsze mieli wystarczającą ilość energii. Sebi i Anja spotykają się z dziewczynami i pytają, czy coś boli lub czy potrzebny jest masaż.
Sebi zabiera Andy'ego na tor wyścigowy, upewnia się, że skrzynia zespołu jest w pełni skonfigurowana i ustawia ostatnie elementy wyposażenia, podczas gdy Andy zabiera jeźdźców na tor. Około południa ekipa spotyka się na wspólnym posiłku. Następnie Andy przeprowadza analizę wideo dziewcząt na torze i jeśli chcesz, możesz po południu przećwiczyć kolejne okrążenie. Wieczorem około 19:00 cały zespół spotyka się na obiedzie i omawia kolejne kroki. Po posiłku Anja i Sebi leczą jeźdźców, podczas gdy Uwe zajmuje się rowerami. Załoga ma czas wolny między 21:00 a północą, ale w razie potrzeby wszyscy w tym czasie kontynuują pracę.
Czwartek przed wyścigiem
Wszyscy wcześnie wstają. Przygotowywane jest śniadanie dziewcząt, a Andy wyjaśni z nimi, czy chcą znowu trenować. Następnie spędzą razem około dwóch godzin na torze, a następnie wrócą do miejsca zakwaterowania zespołu. Sebi towarzyszy zespołowi, obsługując pit stop i pomagając w razie potrzeby; w tym samym czasie przygotowuje obiad.
Piątek: Robi się poważnie
Uwe ustawia trenażery na rolkach, aby jeźdźcy mogli się rozgrzać. Rowery są w super stanie, dlatego Uwe często pracuje do późnych godzin nocnych. Zmiana pogody oznaczałaby dodatkową pracę, ponieważ trzeba by było założyć inne opony. Sprawdza ciśnienie w oponach wszystkich motocykli i przeprowadza ostateczną kontrolę. Po ćwiczeniach do wyścigu na krótkim torze rowery są czyszczone, sprawdzane iw razie potrzeby ponownie ustawiane. Anja, Sebi i Tom wspierają drużynę na miejscu.
Jedzenie, które Andy jest w kuchni od 10:30, jest podawane na czas iz odpowiednią ilością czasu przed wyścigiem. Serwowane o godzinie 12:00 Przygotowania do wyścigu XCC rozpoczną się dopiero o 15:30. Po rozpoczęciu wyścigu każdy jest na swoim miejscu. Sebi, Tom i Andy pomagają w rozgrzewkach, przynoszą kamizelki chłodzące i pomagają kolarzom po przekroczeniu linii mety. Po wyścigu wszyscy pakują się i wracają do swoich kwater.
Sobota: ostatnie spotkanie
Tom idzie na spotkanie kierowników zespołów, aby omówić możliwe problemy z torem lub miejscem. Na ostatnim spotkaniu podczas kolacji informuje następnie zespół o zmianach wprowadzonych w ostatniej chwili. W międzyczasie Anja, Sebi i Andy kupują nowe artykuły spożywcze i spędzają resztę dnia na terenie zespołu. Lunch jest następnie serwowany wszystkim na padoku. Chłodzące kamizelki i inne niedzielne niezbędniki przygotowuje Sebi. Andy przeprowadza ostatnią inspekcję toru z zawodnikami. Po południu jest jeszcze trochę czasu na odpoczynek – czy to na padoku, czy w kwaterze. Uwe ponownie sprawdza motocykle i przygotowuje je do wyścigu. Podczas kolacji Tom omawia z całym zespołem ostateczny plan i szczegóły dnia wyścigu.
Dzień wyścigu
Śniadanie jest już gotowe o 6:15, ponieważ start wyścigu U23 jest już zaplanowany na 8:30. Drużyna rozdziela zadania, bo dziewczęta startują zarówno w elicie, jak iw wyścigu U23. Andy opuszcza kwaterę o 7:00 rano, aby wszystko przygotować i spotkać się z kolarzami na torze. Sebi zajmuje się transportem i przywozi dziewczęta z miejsca zakwaterowania na tor wyścigowy, przygotowuje również wszystkie butelki do picia i jedzenie na wyścigi. Wspiera jeźdźców przez cały dzień w polu startowym, strefach pomocniczych i technicznych oraz na mecie. Rano przed wyścigiem Sebi i Anja po raz ostatni poczęstowali jeźdźców. Kamizelki chłodzące są przygotowane do szybszego schłodzenia przegrzanych ciał po wyścigu.
Tom jest obecny przez cały dzień i śledzi rzeczy. Pomaga w potrzebie i wspiera w strefie startu/mety. Podczas wyścigu kierowcy otrzymują wszelkie możliwe wsparcie. Każdy członek zespołu ma swoje zadanie iw razie potrzeby pomaga innym. Strefy pomocy i technologii są obsadzone, kolarze są schładzani w kamizelkach przed startem i witani przez członków ekipy po mecie. Zapewniają im napoje i myjki, pocieszają lub świętują z dziewczynami. Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się po wyścigu elity kobiet, po czym około godziny 15:30 załoga rozpocznie demontaż boksu.
Przed transportem rowery są czyszczone i do godziny 18:30 wszystko jest spakowane. Załoga udaje się do kwatery na kolację i zabawę. Tom przygotowuje zdjęcia i publikuje je na wszystkich kanałach społecznościowych.
To powrót do domu lub do następnego wyścigu
Tom pisze komunikat prasowy i wysyła go do swoich kontaktów. Dziewczynki zostają przewiezione na lotnisko, a reszta samochodem w drogę powrotną… lub jadą prosto na najbliższy tor wyścigowy.
Długie dni i ciężka praca
Krótko mówiąc, jest to wysiłek za kulisami weekendu Pucharu Świata. Każdy wyścig jest inny, a praca, która za tym stoi, jest ogromna. Chociaż każdy w zespole ma swoje zadanie, wspierają się nawzajem w razie potrzeby. Przez cały rok kierownictwo zespołu jest zajęte kontraktami, sponsorami i innymi zadaniami. Podsumowując, zespół dokonuje imponującego wyczynu logistycznego – niewidocznego dla większości z zewnątrz, ale nieocenionego dla jeźdźców. Oznacza to długie dni i ciężką pracę, ale wynik jest tego wart.
Schreibe einen Kommentar