Test: z Santa Cruz Hightower CC Reserve przetestowaliśmy naprawdę szlachetny rower. Prawie 10.000 29 euro za niezwykle lekki i mocny pakiet z ekskluzywnymi dodatkami i prostym, pięknym wyglądem. Czy Mikołaj XNUMXer to w pełni właściwy wybór dla Ciebie? Nasz test pomoże.
Rezerwa Santa Cruz Hightower CC: Rama i geometria
Santa Cruz Hightower wkracza w czwarty sezon 2019 jako wszechstronny pojazd z dużymi kołami w portfolio Kalifornijczyków. Ten cykl produktowy, który jest dość długi jak na szybko rozwijającą się branżę MTB, przemawia za wyrafinowaniem roweru, który w tym sezonie będzie również dostępny wyłącznie z ramą karbonową. Podobnie jak w przypadku większości rowerów z włókna węglowego z Santa Cruz, węgiel nie oznacza tu węgla. Oprócz wariantu „Standard”, Hightower ma jeszcze lżejszą ramę Hightower CC: przy tej samej sztywności można tutaj zaoszczędzić na wadze dzięki zastosowaniu wysokiej jakości włókien.
Tylny trójkąt VPP (Virtual Pivot Point) uzyskuje 51 mm skoku sprężyny z 135 mm skoku amortyzatora. Z przodu kompletne rowery mają widelec o skoku 140 mm, ale według Santa Cruz rama z łatwością poradziłaby sobie również z widelcem o skoku 150 mm. Przy okazji: jeśli mimo wszystko szukasz większego skoku, powinieneś spojrzeć na Hightlower LT (= długi skok), który jest lepiej wyposażony w trudnym terenie dzięki 150 mm z tyłu i do 160 mm z przodu. Hightower jest konsekwentnie projektowany dla kół 29-calowych i oferuje prześwit na opony do 2,4 cala z tyłu – więc jeśli używasz tutaj szczególnie grubych opon, powinieneś zmierzyć w razie wątpliwości.
Okazało się, że prowadzenie linek w Santa Cruz Hightower CC jest całkiem interesujące – podczas gdy zewnętrzna osłona przerzutek biegnie wewnątrz ramy, wybrano zewnętrzne rozwiązanie dla hamulców. Kciuk w górę za to od nas: W przypadku jakichkolwiek prac konserwacyjnych i związanego z tym demontażu hamulca nie trzeba oddzielać nadajnika od zacisku hamulca i mozolnie przeciągać otwartego przewodu przez ramę.
Geometria Santa Cruz Hightower CC
S | M | L | XL | XXL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 390 | 420 | 450 | 490 | 510 |
Pozioma rura górna (w mm) | 574 | 601 | 622 | 650 | 685 |
główka ramy (w mm) | 90 | 95 | 100 | 110 | 130 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | 435 | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1138 | 1165 | 1187 | 1215 | 1255 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 74.3 | 74.3 | 74.3 | 74.3 | 74.3 |
Zasięg (mm) | 405 | 430 | 450 | 475 | 505 |
Stosy (mm) | 604 | 609 | 613 | 623 | 641 |
Jeśli chodzi o geometrię, Santa Cruz nie odważy się eksperymentować z Hightower i polega na sprawdzonych wymiarach - ale to w żadnym wypadku nie powinno brzmieć negatywnie, ponieważ udana równowaga jest absolutnie kluczowa dla wszechstronnych all-mountain, a ekstremalne i progresywne wymiary są często kontrproduktywne. Wyrażając to w liczbach, oznacza to: Umiarkowanie luźny kąt główki ramy wynoszący 67° łączy się z niezbyt długą ramą główną i dość krótkimi tylnymi rurami tylnymi o długości 435 mm. W sumie otrzymujemy rower o kompaktowych wymiarach, którego charakter powinien być prawdopodobnie gdzieś pośrodku między zwinnością a płynnym prowadzeniem – w sam raz dla zamierzonego obszaru zastosowania.
Rezerwat CC Hightower Santa Cruz: udogodnienia
Ramki do zdjęć | Wysoka wieża CC w Santa Cruz |
widelec amortyzowany | Fabryka pływaków Fox 36 |
niemy | Fabryka pływaków Fox DPS |
wirniki | Piasty Industry 9 / karbonowe obręcze Santa Cruz Reserve 27 |
Opona VR | Maxxis Minion DHF 2,3" |
Tętno opon | Maxxis Minion DHF 2,3" |
przerzutka tylna | Sram Orzeł XX1 |
dźwignia zmiany biegów | Sram Orzeł XX1 |
korba | Sram Eagle XX1 30t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Ram Guide Ultimate |
tarcze hamulcowe | Avid Linia środkowa 180 / 180 mm |
sztyca | Ukryty pogłos RockShox |
siodło | Zespół WTB Silverado |
trzon | Turbina Race Face R 50mm |
Lenker | SCB AM Carbon |
Wraz z Hightower CC Reserve w pełni przetestowaliśmy najlepszą, najlżejszą i najdroższą wersję 29-tki: jednak za dumne 9.799 euro można również otrzymać pełny pakiet komponentów, który nie pozostawia nic do życzenia. Od podwozia Fox Factory i kompletnego napędu Sram XX1 Eagle po największą atrakcję wyposażenia, własne koła zapasowe.
Na pierwszy rzut oka połączenie komponentów w podwoziu wydaje się ekscytujące: w 36er Float z przodu znajduje się prawdziwy widelec enduro, który jest połączony z bardzo wąskim amortyzatorem DPS na wysokiej wieży. Właściwie można by się raczej spodziewać amortyzatora typu piggyback typu DPX2 - przynajmniej taka jest teoria. Jeśli jednak przyjrzysz się praktyce wszechstronnego roweru, takiego jak Hightower, stanie się jasne, że plan Santa Cruz z pewnością może się udać: Podczas gdy wzrost sztywności dzięki grubym goleniom widelca w porównaniu z lekkim Floatem 34 może być odczuwalny na prawie każdym szlaku, amortyzator jest prawdopodobnie tylko w niekorzystnej sytuacji w porównaniu z jego odpowiednikami na długich zjazdach.
Nie ma wiele do powiedzenia na temat napędu Sram XX1 Eagle i odpowiedniej korby DUB - z wyjątkiem: trudno zmienić biegi łatwiej i lepiej na nowoczesnym rowerze górskim. Hamulce są również lekkie; Sram Guide Ultimate jest najlepszym hamulcem szlakowym Amerykanów i wraz z tarczami hamulcowymi 180 mm zatrzymuje Hightower. Taka kombinacja powinna być w zupełności wystarczająca dla większości kolarzy, tylko ci, którzy ważą kilka kilogramów więcej i/lub regularnie pokonują długie zjazdy pod kołami, powinni pomyśleć o większej tarczy z przodu.
Najważniejszym punktem naszego roweru testowego Hightower CC jest zestaw kołowy: autorskie obręcze karbonowe Reserve 27 są połączone z eleganckimi piastami Industry9. Ta kombinacja jest nie tylko wyjątkowo lekka, ale powinna być również wyjątkowo wytrzymała. Wolnobieżny dźwięk piasty tylnego koła I9 jest również prawdopodobnie najpiękniejszą symfonią szlaku w uszach zagorzałych rowerzystów górskich.
Rezerwat CC Hightower Santa Cruz: Na szlaku
Ze względu na górną karbonową ramę, „błyskotliwe elementy”, takie jak koła i przerzutki XX1, mieliśmy duże oczekiwania wobec Hightower CC – nawet pod górę. Jednak nie było wrażenia kozła podczas wspinaczki - ale to nie znaczy, że Hightower wspina się źle, wręcz przeciwnie. Wspina się tak dobrze, jak inni dobrzy wspinacze na teście. Należy tu wziąć pod uwagę dwie rzeczy: Po pierwsze, amortyzator musi być dobrze wyregulowany, w przeciwnym razie będzie się odbijał. Jeźdźcy z raczej nierównymi lub stąpającymi pedałami powinni używać dźwigni blokady. Po drugie, rozmiar ramy powinien pasować. Jeśli wyciągniesz sztycę daleko na ramie, która jest zwykle mała, usiądziesz daleko z tyłu. Jeśli oba pasują, idzie pod górę w kierunku początku szlaku. Pasuje tarcza 30 z kasetą 12-rzędową, niska waga i ogólnie raczej sztywne komponenty nie oddają żadnej mocy. Oznacza to, że Hightower nie znajduje się w czołówce na polu testowym pod górę, ale pozostaje w zasięgu wzroku, zdobywając laury na zjeździe.
Jeśli szlak pochyla się w stronę doliny, lekki uśmiech nagle sięga od ucha do ucha i trzeba uważać, żeby nie wypełnić wszystkich braków w zębach owadami pędzącymi z dużą prędkością. Kurz nie ma tendencji do gromadzenia się między zębami, jest bardziej prawdopodobne, że zostanie złapany przez osobę za tobą. Hightower wyprzedza liderów podjazdów na zjeździe na pierwszych kilku metrach i nie pozwala „Endurosom” dobrowolnie przejechać na polu testowym. Koła wymagają precyzyjnego doboru linii, a niedoświadczeni piloci powinni wybierać bardziej miękkie modele aluminiowe. Jednak ze sprawnym kierowcą za kierownicą postęp jest jeszcze szybszy. Hightower prowadzi się bardzo intuicyjnie, zawsze jest wystarczająco zwinny, aby uczestniczyć we wszystkich możliwych sztuczkach. Niemniej jednak nigdy nie pojawia się uczucie, że podróż w końcu stanie się niespokojna. Widelec i tył Fox 36 wraz z oponami Maxxis Minion zapewniają znakomitą przyczepność, a mimo to rower nie trzyma się szlaku i chętnie wykonuje każde polecenie. Znajdujesz się świetnie, nisko i centralnie na rowerze, zawsze masz przegląd i kontrolę oraz możesz szybko reagować na wszystko. Prześwit jest wystarczający, dolna rura jest zabezpieczona przed obiciem.
Już chwaliliśmy podwozie, podzespoły Fox Factory nie muszą się ukrywać przed „pełnokrwistym enduro”. Najwyższy model Guide firmy Sram, Guide Ultimate, jest łatwy do dozowania i ma moc. 12-biegowy tor Eagle w szlachetnym stylu XX1 również nie pozostawia nic do życzenia. Chcielibyśmy tylko wariantu Fox-Kashima dla regulowanej sztycy. Jest jeszcze bardziej niezawodny niż wbudowany pogłos i byłby trochę lepszy z całym pakietem, zarówno wizualnie, jak i technicznie. Koła to anulują. Piasty Industry Nine z obręczami Santa Cruz Reserve pozostawiają niewiele miejsca na tuning, tak naprawdę nie ma nic lepszego. Wszystkim testerom podobała się własna kierownica Santa Cruz i mostek Race Face, chwyty były czasami klasyfikowane jako nieco cienkie, z drugiej strony były szczególnie chwalone. Siodło WTB jest bardzo wygodne.
Najdroższy rower w polu testowym jest zatem jednym z najlepszych iw zależności od osobistych preferencji może być również najlepszy dla Ciebie. Coś, co zasługuje na pochwałę i stawia cenę w perspektywie, to obietnica Santa Cruz: „W Santa Cruz przywiązujemy dużą wagę do jakości i trwałości naszych produktów. Jeśli jednak wystąpi usterka, wymienimy wszystkie wadliwe ramy lub części ramy dla pierwszego właściciela do końca życia. Warunkiem tego jest kompletna, dokonana niezwłocznie po zakupie rejestracja..." Dotyczy to wszystkich ram po połowie 2015 roku i wszystkich felg. Kciuk w górę za to z naszej strony. Co nie musi być w przypadku roweru w tym przedziale cenowym: obudowa przerzutki i przewód hamulcowy ocierają się lub grzechotają o rurę podsiodłową! Można to zrobić lepiej.
Schreibe einen Kommentar