Test: Przez wiele lat nazwa Stereo oznaczała wszechstronne w portfolio Cube. Również w 2019 roku nic się nie zmieni: ze Stereo 120, Stereo 140 i Stereo 150 producent z Górnego Palatynatu wysyła w tym roku trzy warianty do wyścigu. Do naszego testu wybraliśmy topowy model Stereo 150: Cube Stereo 150 C:68 Actionteam. Po pierwsze: za niecałe 6.000 euro dostajesz wyjątkowo wysokiej jakości sprzęt na lekkiej karbonowej ramie, która pręży muskuły zwłaszcza na zjazdach.
Cube Stereo 150 C:68 Zespół akcji: rama i geometria
Całkowicie nowo opracowana rama Stereo 150 jest wykonana wyłącznie z włókna węglowego we wszystkich wariantach wyposażenia, ale w dwóch różnych układach: dobrze znany karbon C:68 firmy Cube jest używany w dwóch najlepszych modelach, w tańszych wariantach należy użyć nieco cięższy C:62 Znosić. Liczby w oznaczeniu, które na pierwszy rzut oka wydają się zagadkowe, odnoszą się do procentowej zawartości włókien węglowych w materiale – „resztę” wypełnia żywica, która jest znacznie cięższa, ale ułatwia produkcję. W ramie naszego roweru testowego znajduje się 68% włókien węglowych, które umożliwiają niską wagę ramy. Tylny koniec uzyskuje 55 mm skoku z 150 mm skoku amortyzatora, co w połączeniu ze 160 mm z przodu zapewnia mocną podstawę nawet do najtrudniejszego pokonywania szlaków.
W tym sezonie Stereo 150 jest wyłącznie na dużych 29-calowych kołach, a rama ma również typowe nowoczesne funkcje: haki Boost, mocowanie amortyzatora typu trunnion, mocowanie ISCG05 do prowadnic łańcucha, a nawet 2x znajomym spodoba się Cube dzięki przodowi puszka mocowania przerzutki.
Obróbka i szczegóły ramy są odpowiednie dla topowego modelu i nie muszą się ukrywać przed czasami znacznie droższymi szlachetnymi producentami. Dostępne są również ładnie zintegrowane ochraniacze na tylną rurę i rurę dolną, a także dobrze zaciśnięte kable i uchwyt na butelkę, który z łatwością pomieści nawet duże butelki. Geometria pozostaje wierna sobie, trzyma rękę na pulsie, ale nie obiera ekstremalnych ścieżek. Kąt główki ramy 66° łączy się z przyjemnie stromym kątem 75.5° z tyłu, a krótkie dolne rury tylnego trójkąta i średnia długość ramy głównej sprawiają, że rower jest ładny i zwarty.
Geometry Cube Stereo 150 C:68
16 " | 18 " | 20 " | 22 " | |
rura podsiodłowa (w mm) | 370 | 420 | 470 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 571 | 592 | 616 | 643 |
główka ramy (w mm) | 95 | 100 | 110 | 130 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1167 | 1189 | 1213 | 1241 |
Kąt skrętu (w °) | 66 | 66 | 66 | 66 |
Kąt siedziska (w °) | 75.5 | 75.5 | 75.5 | 75.5 |
Zasięg (mm) | 417 | 437 | 457 | 477 |
Stosy (mm) | 619 | 624 | 633 | 651 |
Cube Stereo 150 C:68 Zespół akcji: sprzęt
Rowery Cube znane są z doskonałego stosunku ceny do wydajności. Jednak ze Stereo 150 C:68 Actionteam może zostać ustanowiony nowy rekord pod tym względem. Jasne, 6.000 euro to dużo pieniędzy za rower górski, ale biorąc pod uwagę to, co niesie ze sobą 150 mm w pełni z Górnego Palatynatu, cena ta jest oceniana w perspektywie w ciągu kilku chwil. Podwozie Fox 36 Factory z nowym wkładem chwytu i amortyzatorem X2 Factory należy do najlepszych, jakie obecnie oferuje rynek. To samo dotyczy napędu: tutaj Cube instaluje nową 12-biegową grupę Shimano XTR z 510% zakresem - w tym pasujące 4-tłoczkowe hamulce.
Ramki do zdjęć | C:68 Monocoque Zaawansowane |
widelec amortyzowany | Chwyt pływakowy Fox 36 |
niemy | Fox Float X2 Fabryka 2 Poz |
wirniki | DT Swiss EX1501 Wielowypust 30 |
Opona VR | Schwalbe Magic Mary Addix Soft 2.35" |
Tętno opon | Schwalbe Hans Dampf Addix Soft Super Gravity 2.35" |
przerzutka tylna | Shimano XTR 12-biegowy |
dźwignia zmiany biegów | Shimano XTR 12-biegowy |
korba | Race Face Next R 32t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Shimano XTR M9120 |
tarcze hamulcowe | Shimano XTR 203/180mm |
sztyca | Fabryka Transferów Foxa |
siodło | Naturalny krój Nuance SL |
trzon | Turbina Race Face R 35 |
Lenker | Race Face Next R 35 karbon 780 mm |
Koła DT Swiss EX1501 Spline One 30 łączą solidne, trwałe piasty 240 z wypróbowanymi i przetestowanymi aluminiowymi obręczami o szerokości 30 mm, które wygodnie mieszczą opony Schwalbe o szerokości 2,35 cala. Hans Dampf z karkasem Super Gravity na tylnym kole jest połączony z żwawą Magic Mary z mieszanką Addix Soft Compound na przednim kole. Kombinacja, która również świetnie sprawdza się na trasach EWS na całym świecie, ale powinna powodować jedną lub drugą dodatkową kroplę potu na czole podczas dłuższych tras. „Orientacja Baller” znajduje również odzwierciedlenie w pełnej prowadnicy łańcucha E13 LG1+, która powinna utrzymywać łańcuch na miejscu nawet przy najcięższych uderzeniach, a także chronić tarczę przed opadnięciem.
W kokpicie, podobnie jak w przypadku korby, polegasz na sprawdzonej kanadyjskiej jakości firmy Race Face, a sztyca Fox Transfer w powłoce Kashima, która pasuje do podwozia, dopełnia klasyczny pakiet wyposażenia od A do Z.
Cube Stereo 150 C:68 Zespół akcji: Na szlaku
Szczególnie wydajne modele Cube są dostępne w wykończeniu Action Team. Bez roweru jest to taki sam program, jak w przypadku 150 Stereo. Zespół enduro był już na poprzedniku 29er ze 140 milimetrami skoku sprężyny i znacznie bardziej „turystyczną” geometrią. Możesz więc oczekiwać, że motocykl naprawdę wciśnie gaz na zjazdach i chętnie poprowadzi rowerzystę pod górę do następnego etapu. To robi.
Nie należy oczekiwać najwyższej wydajności od optycznie mocnego Cube. Jednak Stereo 150 nigdy całkowicie nie traci z oczu czołowej grupy w teście. Amortyzator powinien być do tego odpowiednio ustawiony, zakres ustawień waha się od "radośnie podskakuje-jedzie-niszczy energię" do "porusza się żwawo". Ostatecznie zdecydowaliśmy się na raczej miękkie ustawienie i użyliśmy dwupozycyjnej dźwigni, aby ustabilizować zawieszenie na podjazdach. Nadal siedzisz dalej na stereo niż z artystami wspinaczkowymi na polu testowym, ale to nie problem. Ponieważ kaseta oferuje 12 biegów z maksymalnie 51 zębami, 32-zębowa zębatka z przodu jest w porządku, 30-zębowa może być bardziej odpowiednia dla wielu kierowców.
Najpóźniej na zjeździe możesz dać kostce ostrogi. Opona Magic Mary z przodu trzyma się bardzo dobrze, Hans Dampf z tyłu szybko podąża za nią. Bardzo dobre podwozie cieszy pilota, gdy poświęcił czas na jego odpowiednie ustawienie i aktywnie pracuje nad motocyklem. Koło ma „pop” i przekazuje informacje zwrotne. Dzięki temu zawsze czujesz, jaka prędkość pozostała. Nieważne, że nie mogliśmy wydobyć z zestawu Stereo nasiąkniętej przyczepności, motocykl nadal wydawał się bezpieczny. Dość agresywna geometria i sportowa podstawowa orientacja dobrze współgrają z ciężkim wyścigowym podwoziem i razem z wyposażeniem tworzą gotowy do wyścigu Enduro.
Wspomniany sprzęt można opisać jedynie tak, jak poeta Oscar Wilde opisał swój gust: „To łatwe z dobrym smakiem; Bierzesz tylko to, co najlepsze”. Karbonowe podwozie, górne zawieszenie Foxa, przerzutki i hamulce z topowej grupy Shimano XTR. Karbonowe części Race-Face, najwyższej jakości aluminiowe felgi DT-Swiss itp. Na co narzekać, skoro wszystko działa idealnie? Wyraźne, bardzo precyzyjne, wyczuwalne i słyszalne procesy zmiany przełożeń, mocne, łatwe do kontrolowania hamulce i sprytnie dobrane opony. Zamontowano nawet prowadnicę łańcucha z osłoną bash z E-thirteen. Jedyne, co nam się nie podobało, to uchwyty. Testerzy z dużymi dłońmi uznali je za zbyt cienkie i zbyt twarde. ale będą się też nieco różnić w serii.
Schreibe einen Kommentar