Test: Niegdyś mały niemiecki producent wstrząsnął rynkiem sztycy regulowanej w 2017 roku sztycą regulowaną BikeYoke Revive. Wtedy jeszcze była to wskazówka od wtajemniczonych (i nadal nasza sztyca regulowana numer jeden), teraz Revive można znaleźć w wielu kompletnych rowerach, takich jak Propain, Nicolai, Drössiger czy BH. W zeszłym roku zaprezentowano kolejną sztycę opuszczaną Divine SL, która szczególnie przemawia do zawodników XC ze skokiem „zaledwie” 80 mm, niezwykle lekką, skracalną konstrukcją i sprawdzonym działaniem wewnętrznym.
BikeYoke Divine SL: Dane techniczne
Średnica: 30,9 / 31,6mm
Hub: 80mm
Kontrola: Stażysta
Zdalny: Zug
wewnętrzne funkcjonowanie: hydrauliczny
Cena: € 379
BikeYoke Divine SL: wsparcie testu wymiarów
Efektywny skok: 81mm
Minimalna głębokość wprowadzenia: 80mm
Maksymalna długość użytkowa: 321mm
Wysokość siedziska po złożeniu: 39mm
Waga: 480g (żyłka 150cm)
BikeYoke Divine SL: montaż
Zanim przejdziemy do szczegółów montażu Divine SL, musimy poczynić kilka uwag na temat nieco specjalnej konstrukcji nowego suportu BikeYoke. Jak już wspomniano, słupek został specjalnie zaprojektowany dla zawodników XC lub maratończyków i ich rowerów: krótki skok, niska waga, kompaktowe wymiary. Kolejna specjalna cecha, która obecnie sprawia, że wspornik jest wyjątkowy na rynku: można go skrócić! Zgadza się - regulowana sztyca, którą można skrócić. Z jakiego powodu? Cóż, z jednej strony oszczędzasz ponad 120g wagi przy maksymalnej redukcji (prawie 30mm). Z drugiej strony otrzymujesz ogólnie bardzo krótką sztycę, co powinno być szczególnie interesujące w przypadku konstrukcji ramowych z punktem obrotu w rurze podsiodłowej.
Jeśli spojrzysz na tradycyjne konstrukcje sztycy regulowanej, staje się jasne, dlaczego Divine SL musi być skonstruowane inaczej: gdybyś skrócił jakąkolwiek inną sztycę regulowaną, ofiarą tego działania padłaby nie tylko część wewnętrznych mechanizmów, ale także podłączenie przewodu sterującego. Aby zapobiec temu problemowi, całe wewnętrzne działanie nowego BikeYoke, w tym zacisk linki, zostało umieszczone w górnej części wspornika - na dole pozostaje „jedynie” pusta rura, którą można bez problemu skrócić.
Jednak podniesione połączenie oznacza również, że nie można już do niego dotrzeć rękami lub palcami podczas montażu wspornika. Dlatego do każdej sztycy dołączone jest specjalne narzędzie wykonane z tworzywa sztucznego - swego rodzaju przedłużka - za pomocą którego można przykręcić linkę lub przymocowaną do niej nakrętkę do sztycy. Jeśli postępujesz zgodnie z instrukcjami zawartymi w bardzo dobrej instrukcji, montaż może być łatwo wykonany nawet przez niedoświadczonych wkrętaków, nawet jeśli zajmie to kilka minut dłużej i wymaga nieco więcej taktu.
BikeYoke Divine SL: jakość wykonania
Obróbka suportu i nowej dźwigni Triggy X stoi na niezwykle wysokim poziomie. Idealne dopasowanie i wysokiej jakości materiały, takie jak tytanowe śruby, które utrzymują kute zaciski siodełka na rozpórkach. Dźwignia Triggy X sprawia, że wypróbowana i prawie idealna dźwignia Triggy jest jeszcze lepsza: za pomocą dodatkowego wkrętu dociskowego samą dźwignię obsługową można teraz lekko popchnąć do wewnątrz lub na zewnątrz w jej położeniu. W ten sposób ergonomię można jeszcze bardziej dopracować w zależności od preferencji i kokpitu. Ci, którzy używają przedniej przerzutki, mogą również otrzymać Divine SL ze zdalną dźwignią, którą można zamontować oprócz lewego spustu.
BikeYoke Divine SL: funkcja
Jak nowy Divine SL wypada w praktyce? Jednym słowem: bez zarzutu! Wspomnianą dźwignię Triggy X można idealnie dopasować do własnych wymagań ergonomicznych. Kierowcy Sram mogą przykręcić go bezpośrednio do zacisku Matchmaker. Szybkość po wdrożeniu jest idealna: wystarczająco szybko, aby być gotowym na stres związany z wyścigiem, ale nie tak szybko, aby każde wdrożenie zagrażało planowaniu rodziny. Siła ręczna wymagana do obsługi jest całkowicie wystarczająca, nawet jeśli istnieją teraz inne produkty, które są nieco łatwiejsze w użyciu. Z drugiej strony Divine SL ma przyjemne sprzężenie zwrotne: możesz natychmiast wyczuć, kiedy mechanizm został uruchomiony i usłyszeć to akustycznie, gdy wspornik osiągnął swoją pozycję końcową.
Jeśli jesteś poza domem z Divine SL, już na pierwszym odcinku szlaku doświadczysz jednej z innych cech podpory: jeśli zablokujesz ją gdzieś w zakresie regulacji, lekko ustępuje w przypadku uderzenia, a tym samym znacznie poprawia komfort. Odczucie jest jednak znacznie mocniejsze niż na przykład z klasycznych wsporników sprężynowych lub słabo wentylowanych wsporników typu dropper. Gdy sztyca jest całkowicie rozłożona, jest twarda: nie ugina się, nie sprężynuje - oczywiście maksymalna wydajność jest tutaj priorytetem.
Schreibe einen Kommentar