Wiadomości MTB / E-Performance: Fani kolarstwa z wielką ekscytacją czekają na Puchar Świata w kolarstwie górskim Mercedes-Benz UCI Mountain Bike w Albstadt. Oprócz klasycznej dyscypliny MTB XC, mega-wydarzenie na Jurze Szwabskiej ma również punkt programu dla e-rowerów: 18 maja w Niemczech odbędzie się pierwszy wyścig UCI E-MTB.
Światowe stowarzyszenie kolarskie UCI wprowadziło specjalną kategorię E-MTB zgodnie z trwającym boomem na e-rowery. Pierwsze mistrzostwa świata w e-rowerach górskich odbędą się pod koniec sierpnia w Mont Sainte Anne w Kanadzie, a osobna seria Pucharu Świata ma nastąpić w 2020 roku. Oczywiście spojrzenie na wydarzenie w Albstadt jest pod tym względem tym bardziej ekscytujące. W programie Pucharu Świata w kolarstwie górskim Mercedes-Benz UCI Mountain Bike w Albstadt znalazły się dwa wyścigi e-rowerów. Kobiety i mężczyźni będą rywalizować w 18-minutowych zawodach w sobotę 60 maja.
„Chcemy zaoferować ten najmłodszy aspekt kolarstwa na platformie w ramach Pucharu Świata w kolarstwie górskim Mercedes-Benz UCI. Jednocześnie jest to oczywiście również okno na przyszłość, czyli Mistrzostwa Świata w kolarstwie górskim UCI 2020 w Albstadt, gdzie po raz drugi i po raz pierwszy w Europie wręczone zostaną tęczowe koszulki w tej nowej kategorii” Jo Triller z wydziału sportu miasta Albstadt
W dziedzinie e-rowerów oczywiście nie ma przepisów technicznych. Silniki nie mogą przekraczać mocy wyjściowej 250 watów, a wspomaganie pedałowania musi również zatrzymywać się przy prędkości 25 km/h. Z wyjątkiem funkcji rozruchu awaryjnego do maksymalnej prędkości 6 km/h, silnik można uruchomić tylko wtedy, gdy jednocześnie pedałuje się. Wszystkie ograniczenia, które już obowiązują w sektorze pedeleków. Ponadto podczas wyścigu nie wolno wymieniać baterii. Akumulator musi być przymocowany do roweru od startu do mety, noszenie dodatkowego akumulatora jest niedozwolone. Lepiej być bezpiecznym niż żałować: rowery elektryczne są sprawdzane pod kątem zgodności z przepisami przed wyruszeniem w drogę.
Schreibe einen Kommentar