Spectrum / E-Performance: Niezależne badanie zlecone przez Shimano Steps zbadało gotowość ludzi do korzystania z e-rowerów do dojazdów do pracy. Według badania, które przeprowadzono w dziesięciu krajach europejskich, Niemcy zajmują szóste miejsce w porównaniu europejskim. W końcu 21% Niemców rozważyłoby dojazd do pracy rowerem elektrycznym.
Badanie zaprezentowane dzisiaj przez Shimano Steps dotyczy chęci osób dojeżdżających do pracy do przesiadki na rowery elektryczne podczas codziennych dojazdów do pracy. Badanie zostało przeprowadzone przez YouGov w lutym 2019 roku w 10 krajach Europy. Oprócz Niemiec dane pochodzą z Wielkiej Brytanii, Holandii, Włoch, Danii, Francji, Szwecji, Belgii, Norwegii i Hiszpanii. W ankiecie online wzięło udział łącznie 14.500 2.055 uczestników, w samych Niemczech 1.042 osób. Spośród nich zatrudnionych było 18, czyli nieco ponad połowa. Wartości zostały zważone i są reprezentatywne dla Niemców w wieku XNUMX lat i starszych.
Z badania wynika, że 21% Niemców rozważa korzystanie z e-roweru w celu dotarcia do pracy. Stawia to Niemcy nieco poniżej średniej europejskiej wynoszącej 24%. Największą chęć przesiadki na e-rowery wykazali Holendrzy (47%), następnie Hiszpanie (39%) i Włosi (33%). Głównymi powodami, dla których Niemcy przesiadają się na e-rowery, są kondycja (35%) i ochrona środowiska (31%). 29% Niemców stwierdziło, że rower elektryczny ułatwia jazdę na rowerze.
Z drugiej strony istnieją oczywiście powody, aby nie przesiadać się na e-rower. Na przykład 41% Niemców uważa, że koszty nabycia e-roweru są zbyt wysokie, a zła pogoda również odgrywa niemałą rolę dla 39% ankietowanych. Dla 36% dojazd do pracy jest po prostu za długi. Ciekawe: tylko 5% osób dojeżdżających do pracy w Niemczech martwi się o swoje bezpieczeństwo, co jest jedną z najniższych wartości w porównaniu z Europą.
„Wiemy, że w niektórych krajach istnieje już bardzo silna kultura jazdy na rowerze, a ci, którzy już dokonali zmiany, odkrywają, że zła pogoda rzadko jest problemem nie do pokonania, a dojazd do pracy nie jest spocony, gdy silnik wspomaga. To budujące, że ludzie na wszystkich rynkach chcą przesiąść się na e-rowery, aby zachować formę i chronić środowisko.” – Jeroen van Vulpen, menedżer marki Shimano Steps
Najważniejsze powody przesiadki na e-rower*
- Aby zachować formę (34%)
- Ochrona środowiska (30%)
- Aby zaoszczędzić pieniądze (30%)
- Aby ułatwić jazdę na rowerze (22%)
- Aby uniknąć korków (20%)
Najważniejsze powody, aby nie przesiadać się na e-rower*
- Bo może być zła pogoda (37%)
- Ponieważ rowery elektryczne są zbyt drogie (34%)
- Ponieważ dojeżdżam do pracy zbyt daleko, aby podróżować rowerem elektrycznym (31%)
- Bo nie chcę przychodzić do pracy przegrzany i spocony (25%)
- Ponieważ w mojej okolicy jest za mało ścieżek rowerowych (18%)
* Europa ogółem
Chęć przesiadki na rowery elektryczne do dojazdów do pracy: porównanie z Europą
- Holandia 47%
- Hiszpania 39%
- Włochy 33%
- Belgia 31%
- Norwegia 27%
- Niemcy 21%
- Dania 21%
- Francja 18%
- Szwecja 15%
- Wielka Brytania 11%
Schreibe einen Kommentar