Nowości produktowe: Niedziela to dzień, nadchodzi królowa klasyki. Na ten wyjątkowy dzień, ponad 15 lat temu, Specialized opracował Specialized Roubaix, rower, który nie tylko otrzymał nazwę wyścigu Paryż-Roubaix, ale został również opracowany specjalnie z myślą o jego twardych brukowanych odcinkach.
Żaden wyścig w kalendarzu WorldTour nie jest tak wymagający dla kolarzy i sprzętu jak Paryż-Roubaix łącznie ponad 250 kilometrów, a ponad 60 kilometrów najtwardszego bruku tworzy piekło północy. Dzięki nowemu Specialized Roubaix chcemy pomóc zespołom i sportowcom i przyczynić się do ich sukcesu. Ciężko nad tym pracowaliśmy, a wynik jest imponujący: mówi się, że Specialized Roubaix jest najbardziej zaawansowanym technicznie rowerem, jaki kiedykolwiek powstał, jest lżejszy niż Venge i bardziej aerodynamiczny niż Tarmac.
Zgodnie z koncepcją „Smoother is Faster” firma Specialized opracowała system zawieszenia FSR, który ostatecznie trafił na drogi wraz z Roubiaxem. Przez 15 lat i sześć zwycięstw w Paris-Roubaix cel pozostał ten sam: opracować najszybszy rower, który najlepiej poradziłby sobie z brukiem. Każda nowa edycja stała się jeszcze szybsza i potężniejsza oraz jeszcze lepsza do kontrolowania. Dotyczy to również najnowszego Specilaized Roubaix, który został zbudowany jeszcze szybciej i wydajniej, aby oferować najlepsze osiągi w piekle północy lub na zwykłych trasach w domu.
Celem systemu amortyzacji jest odciążenie rowerzysty, a nie samego roweru. Future Shock znajduje się nad ramą i zapewnia płynną jazdę po wybojach bez utraty wydajności. Regulowany element sprężynowy Future Shock 2.0 ma 20 mm podatności pionowej. Znajduje się nad główką ramy i poniżej mostka. Druga sprężyna w górnej części Future Shock została zastąpiona układem hydraulicznym z możliwością indywidualnej regulacji podczas jazdy.
Nowa sztyca Pavé, mająca ten sam kształt litery D, co Tarmac, jest pierwszą podatną, ale aerodynamiczną sztycą. Jest to możliwe dzięki specjalnej powłoce z włókna węglowego. Zacisk siodełka jest nadal niski (konstrukcja typu drop-clamp), jest w pełni zintegrowany, a przez to bardziej estetyczny.
Dzięki podatności z przodu iz tyłu uzyskasz zrównoważoną jazdę niezależnie od nawierzchni.
Nowa rama Specialized Roubaix jest równie aerodynamiczna, lekka i wybacza błędy. Kształty rur Freefoil bazują na modelu Venge i są zoptymalizowane pod kątem Win Tunnel - nowa rama jest równie aerodynamiczna jak Tarmac SL6. Koncepcja Rider First Engineered dla ramy i widelca gwarantuje optymalną sztywność i elastyczność we wszystkich rozmiarach. Rama zawierająca Future Shock waży niecałe 900 gramów, co również jest nie lada wyzwaniem pod względem wagi.
Ponadto rozwój coraz bardziej pokazywał, że różnice między dwoma kierowcami płci męskiej mogą być znacznie większe niż między kierowcą kobietą a mężczyzną. To z kolei oznacza, że podział rowerów według płci jest sprzeczny, przestarzały i niewystarczający. W rezultacie wybór komponentów do rowerów nie był już zależny od płci, ale opierał się na ustaleniach Specialized Retül.
Schreibe einen Kommentar