Test: z Trek Madone SLR 7 Disc przetestowaliśmy jeden z najwygodniejszych aerobike'ów. Niemniej jednak komfort nie odbywa się kosztem osiągów i aerodynamiki. W połączeniu z wysokiej jakości osprzętem Shimano Ultegra Di2 zdecydowanie powinieneś przyjrzeć się bliżej Madone.
Trek Madone SLR 7 Disc – Rama
Trek Madone SLR 7 Disc obiecuje lekkość, szybkość i elastyczność. Głównym tego powodem jest prawdopodobnie rama, która jest wykonana z wysokiej jakości włókna węglowego OCLV i została zoptymalizowana aerodynamicznie. Dzięki regulowanej technologii IsoSpeed na górnej rurze, komfort powinien być preferowany, ponieważ wibracje z drogi są lepiej pochłaniane. Dzięki tej technologii można jednak dostosować zgodność oprawki do indywidualnych preferencji.
Trek Madone SLR 7 Disc — IsoSpeed
IsoSpeed rzucił wyzwanie tradycyjnej konstrukcji ramy. IsoSpeed obiera inne podejście do wcześniej preferowanych podejść do rozwiązywania dylematu zgodności (takich jak systemy zawieszenia, elastomery lub tłumiki drgań) i zachowuje geometrię ramy w kształcie rombu, ale „odsprzęga” rurę podsiodłową od górnej rury, umożliwiając rurę podsiodłową, aby odchylić siły na drodze. Rezultatem jest rower, który porusza się wraz z drogą, a jednocześnie zapewnia wyczucie i wydajność tradycyjnego roweru szosowego. W zależności od modelu roweru to „odsprzęgnięcie” osiąga się na dwa sposoby. Obie metody są równie skuteczne i znacznie poprawiają jakość jazdy.
Kierownica i mostek z płytą mocującą z włókna węglowego Aero umożliwiają doskonałą regulację bez uszczerbku dla aerodynamiki i zapewniają czysty wygląd dzięki ukrytemu prowadzeniu kabli. Regulacja sztycy jest tak dobra, jak w przypadku kombinacji kierownica/mostek i ma zintegrowane mocowanie tylnego światła Bontrager Flare RT.
Trek Madone SLR 7 Disc – Wyposażenie
Ramki do zdjęć | Trek Madone z włókna węglowego OCLV serii 700 |
widelec amortyzowany | Madone Disc w całości z włókna węglowego |
wirniki | Bontrager Aelus Pro 5Disc |
opona | Twardy futerał Bontrager R3 Lite 25 mm |
przerzutka tylna | Shimano Ultegra Di2 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Ultegra Di2 |
korba | Shimano Ultegra 50/34 |
przerzutka | Shimano Ultegra Di2 |
Hamulec | Dysk Shimano Ultegra |
sztyca | Trek Madone |
siodło | Bontrager Montrose Elite |
trzon | Trek Madone |
Lenker | Trek Madone |
Dzięki całkowicie elektronicznemu 2-rzędowemu napędowi Shimano Ultegra Di11 nie możesz się pomylić. Z przodu stosuje się 50/34 zębów, az tyłu można cieszyć się zakresem 11-28 zębów. Ponadto dostępne są własne koła Bontrager Aeolus Pro 5 Disc Tubeless Ready, które w pełni służą aerodynamice, a przy 50 mm nadal oferują atrakcyjną wagę i dobre właściwości jezdne. Koła są również dostarczane z własnymi oponami Bontrager R3 Hard-Case Lite. Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano Ultegra flat mount zapewniają najwyższe bezpieczeństwo w każdej sytuacji.
Dzięki Bontrager Duotrap S zintegrowanemu z dolną rurą tylnego trójkąta, prędkość i kadencja mogą być mierzone za pomocą magnesów i przesyłane do wszystkich popularnych komputerowych systemów rowerowych.
Trek Madone SLR 7 Disc – jak się jeździ
Aerobike musi być szybki – kropka! Nie jest to takie proste, jeśli chcesz mieć naprawdę dobrego kierowcę aerodynamicznego. Niestety na komfort często duży wpływ ma geometria ramy i sztywność kół i trzeba znaleźć kompromis pomiędzy sportową pozycją siedzącą, szybkością i przyjemnym komfortem. Trek Madone SLR 7 Disc łączy w sobie wszystkie właściwości na bardzo wysokim poziomie, dzięki czemu oferuje bardzo kompletny aerobike. Technologia IsoFlex zapewnia poziom komfortu, który jest szczególnie imponujący jak na aerobike, bez poświęcania sztywności i przenoszenia mocy. Zwłaszcza podczas ruszania lub sprintu można zauważyć, jak Madone naprawdę idzie do przodu, a każdy krok jest konwertowany.
Ważący 7,8 kg jest bardziej prawdopodobne, że znajdziesz go wśród cięższych modeli, ale nadal możesz zapewnić solidne osiągi w górach. Jednak wędrówka jest przyjemniejsza na płaskim terenie, jeśli naprawdę potrafisz przyspieszyć. Od czasu do czasu życzylibyśmy sobie więcej zębów niż 50 na dużej tarczy, a koła mogłyby być również wyższe do bardzo szybkich przejazdów. Niemniej jednak oferują one niską podatność na boczne wiatry i dlatego można nimi dobrze handlować. Inne wyposażenie jest oczywiście również imponujące. Jak zawsze, Shimano Ultegra Di2 w niczym nie ustępuje wersji Dura-Ace i robi dobrą robotę. Czuliśmy się trochę nieswojo z oponami Bontrager, które chcielibyśmy wymienić na inny model.
testy: Test roweru szosowego Aero 2019: 8 razy high-end do 12.000 XNUMX euro
Test rowerów szosowych Aero 2019: W ciągu ostatnich kilku tygodni przyjrzeliśmy się bliżej 8 wysokiej klasy zawodnikom aero. To, co zauważyliśmy podczas okresu testowego, które motocykle nas zaskoczyły oraz nasze podsumowanie całego testu można znaleźć tutaj. Aero Road Bike Test 2019 – Wniosek nr 1: Reklamacja na wysokim poziomie! Nawet po tym, jak wszyscy […]
Schreibe einen Kommentar