Test Bulls Six50 E2 Street: sportowy samochód terenowy czy pedelek odpowiedni do codziennego użytku? Ten e-rower mieści się dokładnie pomiędzy, ale jest to rower, który zwiększa wartość, a nie kompromisy.
Jeśli chodzi o kolarstwo górskie, wielu rowerzystów myśli przede wszystkim o czysto sportowym użytkowaniu – wyprawach terenowych po trudnym terenie z plecakiem rowerowym, spodenkami rowerowymi i wszelkimi dodatkami. Ale szybko zapomina się, że rowery górskie już dawno wyrobiły sobie markę jako wszechstronne. Ich szerokie, antypoślizgowe opony wytrzymują również mróz i uszkodzenia korzeni na codziennie używanej ścieżce rowerowej; amortyzowany widelec trawi korzenie na szlaku, a także dziury i krawężniki. A oprócz drogi do pracy czy na uczelnię MTB może służyć do treningu i do wyczerpania energii.
Bulls Six50 E2 Street wypełnia lukę między sportem a życiem codziennym
To samo dotyczy rowerów elektrycznych. Modele turystyczne z wąskimi oponami i przerzutkami w piaście mogą dobrze spisywać się na śliskim asfalcie, jeśli idziesz spokojnie, ale gdy robi się nierówno i szybciej, szybko osiągają swoje granice. Ale czy to dlatego kupujesz rasowy rower górski?
Bulls rozwiązuje ten problem, oferując model, na który wielu rowerzystów mogło czekać: Bulls Six50 E2 Street wypełnia lukę między sportem a życiem codziennym - ale nie w taki sposób, że kompromisy muszą być zawarte po obu stronach. Dyskretnie stylizowany zasilacz jest raczej rozszerzeniem spektrum po obu stronach. Zamiast opon terenowych o wyjątkowo szorstkim bieżniku twórcy produktu dali po drodze „Smart Sam” koła Schwalbe, które łatwo toczy się po asfalcie dzięki wąskim blokom bieżnika na bieżniku, ale zapewnia dużą przyczepność dzięki wyraźnemu barkowi występy, czy to na zakrętach, czy na śliskich, luźnych powierzchniach pod ziemią. Duża objętość zapewnia dobrą amortyzację wstrząsów i wibracji; Zamiast 28-calowych kół, Bulls Six50 E2 Street wykorzystuje aktualny rozmiar MTB 27,5 cala, co zapewnia optymalne prowadzenie.
Oznacza to również, że można zamontować czuły widelec amortyzowany o dużym skoku - z drugiej strony w rowerach 28-calowych skok zawieszenia jest zwykle ograniczony do dobrych 60 mm. Dzięki 100 mm widelec można miękko dostroić bez dobijania do dna przy większych uderzeniach. Pod względem komfortu Bulls Six50 E2 Street wyraźnie przewyższa konwencjonalne pedeleki turystyczne.
Bulls Six50 E2 Street pokonuje każdy MTB, jeśli chodzi o przydatność do codziennego użytku
Z drugiej strony Bulls bije prawie każdy MTB pod względem przydatności do codziennego użytku. Błotniki pasują ciasno i dlatego wizualnie nie są niczym niezwykłym; W każdym razie są one niezastąpione dla każdego, kto nie jest tylko rowerzystą jeżdżącym na pogodne dni. Na rowerze znajduje się również stopka boczna – bez niej codzienne życie po prostu nie jest możliwe. System oświetlenia jest dobrze zintegrowany; tylne światło jest w błotniku, reflektor jest niepozorny i siedzi wysoko pod wyświetlaczem napędu Bosch. Geny MTB wszechstronności są tutaj również widoczne: Bosch Performance Line CX to najsilniejszy napęd dostawcy, który zapewnia nie tylko ciąg na szlaku, ale także podczas holowania przyczepki dziecięcej. Stabilny układ hamulcowy z czterotłoczkowym zaciskiem z przodu jest już właściwie przewymiarowany do codziennego użytku, ale niezawodny i bezpieczny na szybkich zjazdach - a także pomocny podczas jazdy z tą przyczepką.
Jednak Bulls Six50 E2 Street znacząco różni się od MTB jedną rzeczą: kształtem ramy. Na pierwszy rzut oka nie wydaje się to sportowe, zwłaszcza biorąc pod uwagę niski prześwit, ale ma sens. Z jednej strony ułatwia to zsiadanie z roweru, co jest częstsze w życiu codziennym, a z drugiej strony duża różnica wysokości między siodełkiem a kierownicą wynika ze świadomości, że większość rowerzystów preferuje nieco bardziej wyprostowana postawa, która jest również normą w przypadku górskich rowerów górskich używanych do uprawiania sportu. Nie ma potrzeby stosowania dużego stosu tulei dystansowych - wyglądają dość niesportowo.
Schreibe einen Kommentar