Nowości produktowe: Dzięki zupełnie nowej technologii WASO, Leeze wprowadza nową generację kół. Innowacyjny kształt obręczy ma zapewniać najlepszą aerodynamikę, sztywność i niską wagę.
Po siedmiu latach doświadczeń w budowaniu kół nadszedł czas na coś nowego w Leeze. Po 12-miesięcznej fazie rozwoju, prezentowana jest nowa linia produktowa kół Leeze. Cecha szczególna: Całkowicie nowa technologia WASO.
Nowa linia produktów Leeze z technologią WASO
Dzięki nowej technologii „WASO” Leeze przedstawia nową generację kół z własnym, innowacyjnym kształtem obręczy. Oczywiście wszystko made in Germany. Ta technologia powinna stanowić kamień milowy w siedmioletniej historii firmy. Celem rozwoju była optymalizacja każdego zestawu kół pod kątem zamierzonego zastosowania pod względem masy, aerodynamiki i sztywności.
Ta nowa technologia nosi nazwę Weight Aero Stiffness Optimized (WASO). Wraz z Erikiem Helterem, prawdziwym nazwiskiem w dziedzinie inżynierów aerodynamiki, firma z Münsterland robi teraz kolejny krok. Nacisk kładziony jest na obliczenia i testy cyfrowe, a przeprowadza się tylko kilka niezbędnych testów w tunelu aerodynamicznym.
„Dzięki analizom cyfrowym profile obręczy można testować znacznie wydajniej, a przede wszystkim nie mniej niezawodnie pod kątem najważniejszych zmiennych. Żaden test w tunelu aerodynamicznym nie jest w stanie realistycznie odwzorować tych różnorodnych zmiennych w efektywny sposób.” – Frank Decker, który zarządza biznesem w Leeze wraz ze swoim towarzyszem Florianem Otterpohlem.
Dzięki nowym, dobrze znanym partnerom, obręcze ROAD i DISC oraz piasty DISC i MTB mogą być teraz produkowane w Niemczech, więc od 2019 roku duża część produktów będzie produkowana w Niemczech. Dzięki krótszej i bardziej bezpośredniej komunikacji oraz najwyższym standardom produkcyjnym, produkcja i dalszy rozwój mogą być teraz realizowane szybciej i jeszcze dokładniej, zgodnie z surowymi specyfikacjami jakości Leeze.
„Poświęciliśmy czas w zeszłym roku na zaplanowanie rozszerzenia i dostosowania naszego nowego portfolio produktów, a docelowo także Leeze. Jesteśmy bardzo dumni z wyniku.” – Florian Otterpohl
Ale nie tylko kształt felg został dopracowany, ale także klocki hamulcowe.
Skupiono się na niezawodnej skuteczności hamowania i doskonałym dozowaniu na suchej, ale przede wszystkim na mokrej nawierzchni. Dzięki temu rowki w klockach hamulcowych mogą jak najszybciej odprowadzać brud i wilgoć z powierzchni hamowania. Dzięki większej o 37% powierzchni styku można znacznie obniżyć temperaturę hamulca i lepiej dozować siłę hamowania.
Oprócz klasycznych modeli ROAD i DISC WASO CC 35, CC 58 i CC 78, Leeze od tego sezonu kładzie nowy nacisk na modele crossowe i MTB. WASO staje się WSTO i oznacza zoptymalizowane dopasowanie sztywności ciężaru. Nacisk na aerodynamikę został przesunięty na optymalne dopasowanie opony do obszaru zastosowania. Oprócz CC 30 CX DISC WSTO jako nowego wariantu crossowego i szutrowego, CH 25 MTB WSTO jako karbonowy wariant MTB i jego aluminiowego odpowiednika AH 25 MTB WSTO. Dalszy rozwój obecnego AC 25 Disc nastąpi pod koniec roku.
Leeze WASO – Cechy:
Waga
Najlepszą możliwą wagę osiągnięto dzięki niezwykle lekkim, idealnie dopasowanym komponentom. Najbardziej płaski wariant ROAD zaczyna się od mniej niż 1200 g.
aerodynamika
Wiele różnych testów w tunelu aerodynamicznym szybko powoduje eksplozję kosztów rozwoju nowych kół. Z tego powodu skupiono się na analizie cyfrowej, aby uzyskać solidną i niezawodną podstawę do przyszłego rozwoju felg. Następnie przeprowadzono ważne testy w tunelu aerodynamicznym, aby zweryfikować cyfrowe analizy CFD.
Sztywność
W oparciu o intensywne analizy FEM, nowe koła Leeze osiągają bardzo wysoki poziom sztywności pomimo wyjątkowo niskiej wagi. Orientację włókien, zawartość objętościową włókien (proporcję włókien do żywicy) oraz liczbę włókien można było nie tylko dokładnie określić z góry, ale równie dokładnie zrealizować za pomocą procesu splatania. Najczęściej stosowany układ szprych 2:1 z dwukrotnie większą liczbą szprych po stronie napędu w tylnym kole zapewnia bezprecedensowe przenoszenie mocy.
Schreibe einen Kommentar