Nowości produktowe: Dzięki temu tylnemu światłu Cateye daje wielu motocyklistom otwarte drzwi: Rapid X2G Kinetic pasuje do słupków siodełka lub wsporników siodełka, ale można go również zamontować poprzecznie na końcu bagażnika. Ponadto ma solidną elastyczną taśmę, która łatwo, ale bezpiecznie wsuwa się w rowek po lewej i prawej stronie dłuższego boku. 16 diod LED pomiędzy nimi świeci bardzo jasno, kąt świecenia jest bardzo szeroki i wynosi ponad 180 stopni.
Dotychczas znany już z siostrzanego modelu Rapid XG. Ale dodatek „Kinetic” oznacza dodatkową funkcję, która sprawia, że tylne światło jest idealne nie tylko do motocykli sportowych bez stałego systemu oświetlenia: gdy tylko kierowca pociągnie za hamulec, światło świeci znacznie jaśniej przez dobre dwie sekundy. Wbudowany czujnik prędkości umożliwia tę funkcję światła hamowania. Rapid zapewnia również większe bezpieczeństwo rowerom i e-rowerom z istniejącym oświetleniem. Na szczęście nowy StVZO na to pozwala. Dla kolarzy wyścigowych Kinetic nie tylko zapewnia większe bezpieczeństwo poprzez zwiększoną uwagę: podczas jazdy w grupie natychmiast pokazuje, czy osoba z przodu zwalnia choćby nieznacznie. W ten sposób unika się klasycznego kontaktu ze skutkami upadku.
Akumulator litowo-polimerowy powinien wystarczyć na około osiem godzin, zanim będzie trzeba go ponownie podłączyć do złącza ładowania USB. Gniazdo do tego jest bryzgoszczelne pod gumową nóżką lampy.
Koszt: ok. 50 euro.
Cateye Rapid X2G Kinetic – fakty
– Tylne światło z funkcją kinetycznego światła hamowania
– Zgodność z StVZO
– Do ramy/sztycy rowerowej
– Zapięcie: gumka (w zestawie 2 rozmiary)
– Około 8 godzin czasu palenia
- Wskaźnik baterii
– Możliwość ładowania przez USB (ok. 2 godziny)
Malta mówią
akcelerometr. Nie prędkość.
Matthias mówią
Funkcja świateł hamowania nie jest niczym nowym, na przykład Lupin istnieje już od x lat. Dziwi mnie, że ta funkcja nie jest dostępna we wszystkich wersjach. Prawdopodobnie dlatego, że bardzo niewielu wydałoby >50 euro na tylne światło.