Nowości produktowe: Motocykle Ducati robią wrażenie nie tylko na zagorzałych fanach jednośladów. Prawie żadna inna marka nie rozumie tak dobrze, jak połączyć estetykę i elegancję z najnowszą technologią podwozia i nieokiełznaną mocą. Dzięki MIG-RR, Ducati odważy się wejść do sektora E-MTB.
W listopadzie ubiegłego roku kultowa marka motocykli Ducati po raz pierwszy zaprezentowała publiczności MIG-RR na targach EICMA 2018 w Mediolanie. Ekskluzywny rower górski E-Enduro został opracowany we współpracy z włoskim producentem Thok E-Bikes. Punktem wyjścia dla Ducati E-MTB była seria Thok MIG. Inżynierowie wyposażyli MIG-RR w nową aluminiową ramę ze skokiem 160 mm z tyłu - o całe 20 mm więcej niż Thok MIG-R może się pochwalić. Thok Progressive System (TPS) z ugięciem Horst-Link powinien zapewnić płynną reakcję. Podwozie jest dopełnione specjalnie dostrojonym amortyzatorem FOX DPX2 Factory i widelcem amortyzowanym FOX Float 36 29 Factory o skoku 170 mm - to również jest specjalnie dostrojone.
Jeśli chodzi o napęd, Włosi stawiają na japoński napęd Shimano Steps E8000. System opracowany specjalnie dla E-MTB oferuje trzy tryby wspomagania i tryb Power Walk. Akumulator 504 Wh jest ukryty pod zdejmowaną pokrywą akumulatora. Umieszczenie pod rurą diagonalną ma na celu obniżenie środka ciężkości, a tym samym poprawę obsługi. Podobnie jak w przypadku motocykli, projektanci wykazują się świetnym wyczuciem, jeśli chodzi o integrację e-systemu. Zarówno akumulator, jak i silnik harmonijnie wpisują się w pomyślny ogólny obraz. Słynna kropka nad i to z pewnością lakier, zaprojektowany przez Aldo Drudi we współpracy z Ducati Design Center.
Warto również przyjrzeć się wbudowanym kółkom Mavic E-XA Drifter oraz rozmiarom kół. Podczas gdy z przodu zastosowano 29-calowe koła, projektanci zdecydowali się na 27,5-calowe z tyłu. Zastosowanie większego przedniego koła w połączeniu z mniejszym tylnym kołem bardzo przypomina scenę MX. Różne wymiary również nie są nowym pomysłem w przypadku MTB: w 2000 roku przez krótki okres używano 26-calowych kół przednich i 24-calowych tylnych. Inne cechy Ducati MIG-RR to hamulce Shimano Saint, 11-biegowe przerzutki Shimano XT i regulowana sztyca Race Face Turbine. Centrum sterowania to kierownica z włókna węglowego Renthal 35 Fatbar. Według producenta waga E-MTB w rozmiarze M bez pedałów to 22,5 kilograma.
Nowy Ducati MIG-RR E-MTB można już zamawiać, a dostawy mają rozpocząć się w kwietniu za pośrednictwem oficjalnej sieci dealerów Ducati lub pocztą bezpośrednią do klientów. Ekskluzywny E-Enduro MTB jest dostępny w cenie 6.250 euro.
Ducati MIG-RR: szczegóły techniczne i wyposażenie
- Silnik: Shimano Steps E8000 (250 W - 70 Nm - 2,8 kg)
- Akumulator: Shimano - 504Wh
- Zawieszenie: FOX 36 Float 29 Factory Series Kashima - FIT4 3 pozycje - 170mm - Custom Tuned / FOX DPX2 Factory Series - 160mm - Custom Tuned
- Hamulce: Shimano Saint - 4 zaciski - 203 mm przód i tył
- Zestaw kołowy: Mavic E-XA Drifter 29" x 30 mm przód - 27,5" x 35 mm tył
- Opony: Opony tylne: Maxxis Minion DHR 27,5 x 2.8 EXO+ EXO+ Opony przednie: Maxxis Minion DHF 29 x 2.6 EXO+ EXO+
- Skrzynia biegów: Shimano XT - 11 biegów - 11-46
- Sztyca: Race Face Turbine Dropper sztyca
- Kierownica: Fatbar z włókna węglowego Renthal 35
Schreibe einen Kommentar