E-Performance: Na początku nic nie wyjdzie ze zwolnionego z podatku leasingu roweru do pracy. Szczególnie irytujące dla osób dojeżdżających do pracy na rowerze: samochody elektryczne są lepiej opodatkowane.
Zwolniony z podatku leasing rowerów elektrycznych dla pracowników: To, co obiecała Federalna Komisja Finansów na 2019 rok, prawdopodobnie nie stanie się rzeczywistością w tej formie - ze szkodą dla około 250.000 37 użytkowników rowerów służbowych w całym kraju. Ponieważ nowa wersja § 3 nr XNUMX EStG stanowi, że tylko te rowery służbowe, które pracodawca zapewnia „oprócz już należnego wynagrodzenia”, są zwolnione z podatku, a jest ich bardzo niewiele. Z reguły leasing roweru biznesowego działa na znanej zasadzie przewalutowania wynagrodzenia: pracodawca zatrzymuje tę część wynagrodzenia, która odpowiada stawce leasingu i udostępnia do tego pojazd; leasingobiorca musi zapłacić podatek od wynikającego z tego świadczenia rzeczowego według miesięcznej stawki jednego procenta ceny katalogowej pojazdu.
Szczególnie irytujące: od 2019 r. nowa zasada 0,5 proc. dotyczy samochodów elektrycznych – stawka podatku od świadczenia rzeczowego zostanie zmniejszona o połowę. Szybkie S-Pedelec, egzotyczne w tym kraju w kolarstwie, są opodatkowane w wysokości pół procenta, zwłaszcza że są prawnie sklasyfikowane jako pojazdy silnikowe.
Trudno dostrzec, aby samochody elektryczne promowane były bardziej niż znacznie bardziej przyjazne dla środowiska e-rowery, które również w istotny sposób przyczyniają się do zmniejszenia ruchu. Niemniej jednak przedstawiciele branży i eksperci ds. Leasingu, tacy jak firma „Jobrad”, są pozytywnie nastawieni: „Cieszymy się, że rower firmowy po raz pierwszy znalazł się w programie federalnych przepisów politycznych” Dyrektor zarządzający Jobrad, Holger Tumat, powiedział serwisowi prasowemu motocykla. Teraz ma nadzieję na „dekretowy poziom” państwowych władz finansowych, który mógłby przynieść dostosowanie dla rowerzystów i pedeleków, aby mogli skorzystać z nowej zasady 0,5 proc., ponieważ według Tumata: „Wszystko inne byłoby polityką symboliczną”.
Więcej informacji o leasingu e-rowerów:
https://www.velomotion.de/2018/11/test-e-bike-leasing-eurorad/
Bianka Schiemann mówią
Drogi Kasparze, tylko bardzo krótko, bo czytałem to już kilka razy i niestety chyba staje się bardziej solidne: zmiana jest wprowadzona w § 3 nr 37 ustawy o podatku dochodowym (EStG). Zaczyna się od: są wolne od podatku...
aw nr 37 jest następnie napisane: oprócz już należnego wynagrodzenia przyznawane są świadczenia za korzystanie z roweru służbowego, który nie jest pojazdem silnikowym.
Obecnie nie ma nic łatwiejszego (a raczej trudniejszego) do ustalenia, co oznacza „przyznane świadczenia”. Koło? Stawka leasingu? 50%? 20%? Dowiemy się ;-)). Na razie musimy poczekać i zobaczyć (chociaż rozporządzenie zacznie obowiązywać od 1.1.19).