Kolarstwo: Po kilku dniach temu Trasa Tour de France 2019 został zaprezentowany w Paryżu, dziś kolej na Giro d'Italia 2019 w Mediolanie. Wśród gości byli tegoroczny zwycięzca klasyfikacji generalnej Chris Froome (Sky) oraz zwycięzca klasyfikacji punktowej Elia Viviani (Quick-Step Floors). Obaj profesjonaliści widzieli sceny według własnego gustu. Oprócz kilku płaskich etapów dla sprinterów, kolarze klasyfikacyjni mogą spodziewać się nie mniej niż siedmiu etapów wysokogórskich, a kolarze na czas na trzy bitwy na czas podczas Giro d'Italia 2019.
Giro d'Italia 2019: 7 x wysokie góry i 3 x jazda na czas
Od kilku lat Tour of Italy uchodzi za najciekawszy pod względem topograficznym wyścig etapowy. Giro d'Italia 2019 również zapewni sporo emocji. Odpowiadają za to przede wszystkim liczne etapy górskie. Siedem z nich odbywa się w wysokich górach, w tym znane podjazdy, takie jak przełęcze Gavia, Mortirolo i Manghen. Profesjonaliści muszą pokonać łącznie 3.518 kilometrów, zanim będą mogli podsumować trzytygodniową trasę po jeździe na czas w Weronie. Ostateczna bitwa z czasem może zadecydować o Giro d'Italia 2019. Nie jest to jednak jedyna jazda na czas. Wręcz przeciwnie: peleton przejedzie w pojedynkę 58,5 kilometra, podzielonego na trzy bardzo wymagające próby czasowe. Kto zmierzy się z 11. Giro d'Italia w Bolonii 102 maja, wciąż jest w gwiazdach. Jedno jest pewne: tylko doskonały alpinista może wygrać ten Wielki Tour.
Giro d'Italia 2019: Trasa w skrócie
data | etap | Lokalizacja | Länge | Typ |
---|---|---|---|---|
11.05. | #1 | Bolonia-San Luca | 8,2 km | jazda indywidualna na czas |
12.05. | #2 | Bolonia - Fucecchio | 200 km | etap górski |
13.05. | #3 | Vinci-Orbetello | 219 km | płaska scena |
14.05. | #4 | Orbetello-Frascati | 228 km | płaska scena |
15.05. | #5 | Frascati-Terracina | 140 km | płaska scena |
16.05. | #6 | Cassino-San Giovanni Rotondo | 233 km | etap górski |
17.05. | #7 | Vasto-L'Aquila | 180 km | etap górski |
18.05. | #8 | Tortoreto Lido-Pesaro | 235 km | płaska scena |
19.05. | #9 | Riccione-San Marino | 34,7 km | jazda indywidualna na czas |
20.05. | Dzień wolny nr 1 | |||
21.05. | #10 | Rawenna-Modena | 147 km | płaska scena |
22.05. | #11 | Capri-Novi Ligure | 206 km | płaska scena |
23.05. | #12 | Cuneo-Pinerolo | 146 km | górska scena |
24.05. | #13 | Pinerolo-Ceresole Reale | 188 km | przyjazd w góry |
25.05. | #14 | Saint-Vincenz – Courmayeur | 131 km | przyjazd w góry |
26.05. | #15 | Ivrea-Como | 237 km | etap górski |
27.05. | Dzień wolny nr 2 | |||
28.05. | #16 | Lovere-Ponte di Legno | 226 km | górska scena |
29.05. | #17 | Commezzadura - Anterselva/Antholz | 180 km | przyjazd w góry |
30.05. | #18 | Valdaora/Olang – Santa Maria di Sala | 220 km | płaska scena |
31.05. | #19 | Treviso-San Martino di Castrozza | 151 km | przyjazd w góry |
01.06. | #20 | Feltre - Croce d'Aune - Monte Avena | 193 km | przyjazd w góry |
02.06. | #21 | Werona - Werona | 15,6 km | jazda indywidualna na czas |
Etap 1: Bolonia – San Luca
Data: 11.05.
Długość: 8,2 km²
Rodzaj: Indywidualna jazda na czas
Prolog na starcie Giro d'Italia 2019. Ale walka z czasem z Bolonii do San Luca nie jest łatwa. W ostatniej tercji profil gwałtownie się podnosi. Oprócz dobrych właściwości jazdy na czas, od samego początku wymagane są również umiejętności wspinaczkowe.
Etap 2: Bolonia – Fucecchio
Data: 12.05.
Długość: 200 km²
Typ: płaska scena
Drugi etap Giro d'Italia 200 ma długość dokładnie 2019 km.W Fucecchio spodziewany jest sprint masowy. Ostatnia wspinaczka przed metą jest za daleko i nie dość stroma. Jeśli są selekcje, to wcześniej na znacznie bardziej stromym Montalbano.
Etap 3: Vinci – Orbetello
Data: 13.05.
Długość: 219 km²
Typ: płaska scena
Eksperci spodziewają się również Sprint Royal w Orbetello. Jedyne dwie klasyfikacje górskie są już w pierwszej połowie wyścigu i nie są wystarczająco selektywne. Następnie peleton będzie głodził uciekinierów na długiej smyczy - i przygotowywał się do decydującego sprintu masowego.
Etap 4: Orbetello – Frascati
Data: 14.05.
Długość: 228 km²
Typ: płaska scena
Kierowcy klasy muszą dziś zachować czujność. We Frascati nie będzie masowego sprintu, ponieważ ostatnia mała wspinaczka jest bardziej dla puncherów. Uciekinierzy powinni mieć dziś realną szansę po raz pierwszy – nawet jeśli tylko niewielką, jeśli żadne zespoły nie zorganizują kontynuacji.
Etap 5: Frascati – Terracina
Data: 15.05.
Długość: 140 km²
Typ: płaska scena
Masowy sprint #3. W Terracinie trudno sobie wyobrazić inny scenariusz. Etap o długości zaledwie 140 kilometrów jest również wyjątkowo krótki. Właściwy oddech przed Giro d'Italia 2019 powoli, ale pewnie robi się trochę falisty.
Etap 6: Cassino – San Giovanni Rotondo
Data: 16.05.
Długość: 233 km²
Typ: etap górski
Szósty etap jest o prawie 100 kilometrów dłuższy niż odcinek dzień wcześniej. Sprinterzy górscy i uciekinierzy będą mieli ten dzień zapisany w swoich kalendarzach. Chociaż etap jest zbyt trudny dla zwykłych sprinterów, ale zbyt łatwy dla wspinaczy, dzisiaj może być ten dzień.
Etap #7: Vasto – L'Aquila
Data: 17.05.
Długość: 180 km²
Typ: etap górski
W drodze do L'Aquili mogli się spodziewać pierwszych wielkich przegranych w klasyfikacji generalnej. Chociaż profil nie wygląda nawet w połowie tak dziko, ostatnia trzecia część zachęca do ataków z zaskoczenia. Najlepsi pięściarze w peletonie prawdopodobnie powalczą o zwycięstwo etapowe.
Etap #8: Tortoreto Lido – Pesaro
Data: 18.05.
Długość: 235 km²
Typ: płaska scena
Znów kolej na sprinterów. Ponieważ nie było jeszcze żadnych naprawdę górzystych etapów do pokonania, ich zespoły powinny nadal być pełne soku. Mimo nieco wyboistej drugiej połowy wyścigu, jeden z najszybszych sprinterów w stawce po raz kolejny powinien kibicować w Pesaro.
Etap 9: Riccione – San Marino
Data: 19.05.
Długość: 34,7 km²
Rodzaj: Indywidualna jazda na czas
Czasówka przed dniem odpoczynku. Giro d'Italia 2019 opuszcza Włochy na krótką chwilę. Gdy tylko zawodowcy przybyli do San Marino, sytuacja zaczyna się poprawiać. Podobnie jak w przypadku prologu pierwszego dnia trasy, tak i dziś nie chodzi tylko o umiejętności jazdy na czas.
Etap 10: Rawenna – Modena
Data: 21.05.
Długość: 147 km²
Typ: płaska scena
Płaski talerz! Odcinek z jeszcze mniejszą liczbą wzniesień może być trudny do znalezienia we Włoszech. Na trasie z Rawenny do Modeny nie ma ani jednej wspinaczki. Wszystko inne niż klasyczny sprint masowy byłoby dużą niespodzianką.
Etap #11: Capri – Novi Ligure
Data: 22.05.
Długość: 206 km²
Typ: płaska scena
Podobnie jak poprzedniego dnia, swoją szansę będą mieli również sprinterzy. Po raz kolejny w programie nie ma ani jednej klasyfikacji górskiej. W Novi Ligure najpóźniej wiemy, którzy sprinterzy powalczą o upragnioną koszulkę z punktami.
Etap #12: Cuneo – Pinerolo
Data: 23.05.
Długość: 146 km²
Typ: scena górska
Wreszcie! Na dwunastym etapie peleton Giro d'Italia 2019 w końcu trafia w góry – przynajmniej jedno z nich. Ale ponieważ do mety pozostały jeszcze 32 kilometry, w klasyfikacji generalnej wydarzy się mniej. Zwycięstwo etapowe wędruje do punchera.
Etap #13: Pinerolo - Ceresole Reale
Data: 24.05.
Długość: 188 km²
Typ: przyjazd w góry
Nie bój się pechowej liczby. Na 13. etapie Giro d'Italia 2019 pierwszy prawdziwy górski finisz. Ponieważ w programie przed końcowym podejściem są dwie góry, a droga na szczyt jest długa, dziś oddziela się ziarno od plew. Dla niektórych pretendentów do podium wszystkie marzenia legły w gruzach.
Etap 14: Saint-Vincenz – Courmayeur
Data: 25.05.
Długość: 131 km²
Typ: przyjazd w góry
Dzisiejszy dzień może być tylko trochę łatwiejszy niż wczoraj. Do skompletowania jest pięć klasyfikacji górskich, z przedostatnią, która prawdopodobnie dokona wyboru. Jeśli tempo nie jest zbyt wysokie i jeden lub drugi puncher przeleci przez Colle San Carlo, ma największe szanse na wygraną.
Etap #15: Ivrea – Como
Data: 26.05.
Długość: 237 km²
Typ: etap górski
Oto jest, pierwszy dzień dla uciekinierów. Podczas gdy poprzednie etapy koncentrowały się na najlepszych wspinaczach, pięściarzach lub sprinterach, dziś wszystko kręci się wokół ucieczek. Spora grupa zapewne się oderwie i między sobą zadecyduje o zwycięstwie w Como.
Etap #16: Lovere - Ponte di Legno
Data: 28.05.
Długość: 226 km²
Typ: scena górska
Tuż po drugim dniu odpoczynku 102. Giro d'Italia sytuacja znów się poprawia. Na 226-kilometrowej trasie do pokonania jest pięć podjazdów. Passo Gavia zdecyduje w połowie wyścigu, czy uciekinierzy mają szansę. Na Passo del Mortirolo odbędzie się prawdziwy pokaz fajerwerków ulubieńców. Najlepszy himalaista o dobrych właściwościach zjazdowych ma dziś ogromne szanse na zwycięstwo.
Etap #17: Commezzadura – Anterselva/Antholz
Data: 29.05.
Długość: 180 km²
Typ: przyjazd w góry
Anterselva jest dobrze znana wielu miłośnikom sportów zimowych. Ale dzisiaj strzały nie padają na nartach, ale na rowerach. Bo jeśli nie chcesz zostać w tyle w walce o różową koszulkę, musisz ukończyć stromy finałowy podjazd z najlepszymi.
Etap #18: Valdaora/Olang – Santa Maria di Sala
Data: 30.05.
Długość: 220 km²
Typ: płaska scena
18. etap to ostatnia szansa dla sprinterów. Pozostali szybcy mężczyźni będą dziś walczyć o zwycięstwo w Santa Maria di Sala - jeśli ich koledzy z drużyny będą nadal wystarczająco zdrowi, aby powstrzymać uciekinierów. Niewykluczone, że po dzisiejszym etapie niektórzy sprinterzy opuszczą Giro d'Italia 2019. Jeśli jednak chcesz zdobyć koszulkę z punktami, musisz walczyć.
Etap #19: Treviso – San Martino di Castrozza
Data: 31.05.
Długość: 151 km²
Typ: przyjazd w góry
Dziś kurtyna opada na pierwszą część trylogii decyzyjnej. W San Martino di Castrozza nie powinno być jednak dużych różnic czasowych. Etap nie jest szczególnie długi, a podejście nie jest szczególnie trudne.
Etap #20: Feltre - Croce d'Aune-Monte Avena
Data: 01.06.
Długość: 193 km²
Typ: przyjazd w góry
Ze względu na długość i późny termin wielu ekspertów określa 20. etap jako etap królewski. Bez wątpienia zwycięzca Giro d'Italia 2019 musiał mieć dzisiaj dobry dzień. Tylko ci, którzy mają dobre nogi, mogą pokonać cztery długie i strome podjazdy w dobrym czasie.
Etap #21: Werona – Werona
Data: 02.06.
Długość: 15,6 km²
Rodzaj: Indywidualna jazda na czas
Decyzja zostanie podjęta w Weronie, jeśli nie została podjęta w ostatnich dniach. Końcowa jazda indywidualna na czas to także nic dla amatorów jazdy na czas. W połowie wyścigu następuje podjazd w programie, który po raz kolejny może zapewnić emocje w klasyfikacji generalnej. Ale w rzeczywistości odległość jest zbyt mała, aby naprawdę spowodować dużą zmianę.
Schreibe einen Kommentar