Rynek: każdy ma gotowy rower. Niestandardowe jest fajne! Drössiger oferuje możliwość wyrażenia opinii na temat własnego roweru oraz wyboru wyposażenia, koloru i wzoru. W części 1 pokazaliśmy, jak Alex z Ganghelden w Norymberdze pomaga klientowi złożyć jego wymarzony rower. Teraz w części 2 chcemy pokazać jak zbudowany jest zamówiony rower.
W pierwszym etapie byliśmy z bohaterami gangu w Norymberdze-Stein. To fajny sklep rowerowy Alexa Ederera. Widzieliśmy, jak dobra rada od doświadczonego profesjonalisty pomaga uzyskać jasność co do tego, jaki powinien być rower, który może uszczęśliwić właściciela. Tu znowu do poczytania:
https://www.velomotion.de/2018/10/droessiger-so-entsteht-dein-individuelles-wunschrad-teil-1/
Po pierwsze: praca mózgu
Rower został skonfigurowany na miejscu w sklepie rowerowym. Dealer ponownie sprawdza, czy o niczym nie zapomniał, i wysyła zamówienie do back office w JBS GmbH & Co. KG w Eschweiler. Wymagana jest zaawansowana logistyka, aby zapewnić możliwość szybkiego zbudowania wielu wariantów, w których oferowane jest każde koło. Zarządzanie zapasami i szefowie muszą być na bieżąco, aby przepływ pracy nie stanął w miejscu.
Po drugie: prace przygotowawcze
Na półkach jest dużo ramek, oczywiście niepomalowanych. Ponieważ każdy klient może wybrać indywidualny kolor, w tym dekor, budowę rozpoczynamy od surowej, gołej ramy. Ralf i jego koledzy są mistrzami ogromnej ilości półek, pudeł i palet. Raj dla miłośników rowerów rozciąga się na ponad 5.000 metrów kwadratowych. Zbiera wszystkie części zgodnie z zamówieniem i przekazuje je do działu lakiernictwa.
Potem przychodzi praca szczegółowa
Rama wchodzi w obraz, właściwie należałoby powiedzieć w malowanie proszkowe. Tam rama jest ponownie czyszczona, a wszystkie obszary, które nie mają być malowane, są maskowane. Rama otrzymuje ładunek elektryczny, który zapewnia przyleganie do niej rozpylonych granulek farby. Finki tak robi od kilku lat i powłoka jest ładna i równa.
Jeśli rama jest całkowicie pokryta farbą, trafia do piekarnika. W wysokich temperaturach kolorowe plastikowe kulki topią się w solidną skorupę. Dzięki temu procesowi zapewnia to wyjątkowo trwałą i odporną na zużycie powierzchnię.
Kiedy ramka wychodzi z piekarnika, Chico przejmuje kontrolę. Dla każdego klienta drukuje indywidualny, pożądany wystrój, co jest ważnym krokiem na drodze do wymarzonego roweru. Wymaga to absolutnej precyzji i doświadczenia. Sama liczba kolorów, kombinacji i wariantów modeli oznacza, że istnieje kilka błędów, które Chico może popełnić.
Dla każdego rozmiaru ramy musi znać dokładne punkty odniesienia, aby móc idealnie umieścić naklejki. Pewna ręka i dużo praktyki zapewniają mocowanie bez zagnieceń. Kalkomanie znajdują się na folii nośnej. Nakłada się je i dociska za pomocą , następnie usuwa się folię nośną. Teraz podwozie jest gotowe do końcowego procesu kształtowania, przed montażem.
Zastosowana folia nie jest przypadkowa. Ponieważ rama nadal otrzymuje wykończenie matowe lub błyszczące, ponownie jako warstwa pudru i trafia do piekarnika po raz drugi. Ta podwójna powłoka proszkowa nie tylko wygląda na wysokiej jakości, ale także sprawia, że rama jest jeszcze bardziej wytrzymała. Celowo unika się stosowania mokrej farby, ponieważ jest ona przetwarzana za pomocą wysoce toksycznych rozpuszczalników i dlatego jest wyjątkowo szkodliwa dla ludzi i środowiska. lubimy to!
Last but not least: praca ręczna
Rama wygląda już tak, jak chciał tego klient. Brakuje tylko montażu elementów, aby ukończyć dzieło sztuki. Dopiero teraz gniazda łożysk i gwinty są frezowane do ostatecznych wymiarów. W ten sposób możesz upewnić się, że wszystko pasuje idealnie. Wspornik dolny, haki i główka ramy muszą być ustawione względem siebie dokładnie pod kątem prostym. Metal działa pod wpływem ciepła, na przykład podczas spawania, a następnie ramy trzeba ponownie „wyrównać”.
Tak nazywa się proces, w którym sprawdza się i koryguje dokładność wymiarową za pomocą stabilnego stołu i metalowych szablonów. W pierwszych tygodniach po spawaniu, w trakcie przechowywania, trwają prace nad strukturą sieci krystalicznej materiału. Kończąc punkty połączenia tak późno, jak to możliwe, dopasowanie jest najlepsze z możliwych.
Sami budują koła do rowerów Drössiger, co jest zgodne z polityką marki „No-Bulshit”. W końcu wymarzony rower powinien zachwycać nie tylko wymarzonym wyglądem, ale także wymarzonymi osiągami i doskonałą trwałością. Sven jest specjalistą i wraz ze swoimi kolegami składa każdy rower z wielką wiedzą.
Fakt, że nie jest tutaj montowany w stylu linii montażowej, również przyczynia się do zapewnienia optymalnej jakości. W ten sposób mechanik montuje każde koło od A do Z. Zna każdy szczegół i czuje się odpowiedzialny za całość produktu. W przypadku klasycznego montażu na linii montażowej każdy pracownik zawsze montuje ten sam komponent. Jest to szybsze, tańsze i oznacza, że można użyć prostszych monterów. Gotowe do jazdy rowery są ponownie częściowo demontowane, aby bezpiecznie zapakować je do wysyłki. Oczywiście wszystkie instrukcje obsługi towarzyszą Ci w podróży.
Jeśli pojawią się pytania, klient zawsze może skontaktować się ze swoim lokalnym sprzedawcą i może skontaktować się z załogą Drössiger. To duża zaleta! Koło nie jest anonimowym produktem z masowej produkcji. Osoba kontaktowa, która wymyśliła rower razem z właścicielem, jest dostępna i przystępna, jeśli trzeba coś zmienić. Nawet mechanik, który składał części w motocykl, to nie tylko liczba.
W ostatniej części, Drössiger - tak powstaje Twój indywidualny rower marzeń - część #3, mamy gotowy rower w teście na prawo jazdy.
Schreibe einen Kommentar