Rynek: każdy ma gotowy rower. Niestandardowe jest fajne! Drössiger oferuje możliwość wyrażenia opinii na temat własnego roweru oraz wyboru wyposażenia, koloru i wzoru. Istnieje również sieć kompetentnych dealerów, którzy służą radą. Velomotion pokazuje, jak to działa na przykładzie ulicy RSA i dealera Ganghelden niedaleko Norymbergi.
Każdy chciałby mieć swój wymarzony rower. Aby zbudować go z ramy, trzeba być prawdziwym Velonerdem, samodzielne zbudowanie ramy jest prawie niemożliwe dla nikogo. Indywidualność i uwzględnianie własnych potrzeb jest nadal możliwe. Drössiger oferuje modułowy system, dzięki któremu można spełnić życzenia i marzenia (prawie) wszystkich rowerzystów. Byliśmy ciekawi jak przebiega ten proces i towarzyszyliśmy zakupowi roweru od samego początku. W trzyczęściowej serii artykułów chcielibyśmy opisać Państwu nasze doświadczenia. W tej pierwszej części możesz zobaczyć jak rower jest wybierany, konfigurowany i zamawiany. W pozostałych częściach można zobaczyć, jak jest następnie zbudowany rower i czy spełnia on oczekiwania.
Znaleźliśmy dealera w Stein koło Norymbergi, który składa odpowiedni rower dla klientów i nie korzysta z gotowych towarów. Die Ganghelden to sklep Alexa Ederera. Alex kocha i żyje tematem rowerów. Kiedy zapytano go, jak został właścicielem sklepu rowerowego, jego kariera i niezliczone anegdoty po prostu wypłynęły z niego - od razu było jasne: rowery to słowo. W skrócie: kolarstwo i jazda na rowerze zawsze były częścią jego życia. Wcześniej pracował w terenie, ale doszedł do wniosku, że można to zrobić lepiej. Rozpoczęcie własnej działalności było więc logicznym i konsekwentnym krokiem w kierunku realizacji własnych pomysłów.
Alex wie co robi i o czym mówi. Mogłem to zobaczyć na żywo. Podczas konsultacji pozwolono nam zajrzeć mu przez ramię. Być może najważniejszą kwestią było pierwsze pytanie, o które zapytał: Co klient chce zrobić z rowerem? W tym przypadku klientem był młody menedżer w średniej wielkości firmie, który planuje dojeżdżać do pracy kilka kilometrów na rowerze. Ten profil wymagań daje już podstawy do kryteriów, które można wykorzystać do zawężenia do zaledwie kilku modeli.
Po jakich nawierzchniach należy jeździć? Czy wzniesienia są pożądane w planowaniu trasy, czy raczej ich unikasz? Czy jeździsz tylko wtedy, gdy jest ładna pogoda? Czy bagaż powinien być przewożony? Czy nacisk kładziony jest na sportowy, szybki postęp, czy bardziej na wygodę? Te i inne pytania skutkują jasno zdefiniowanym profilem użytkownika dla doradcy klienta. W naszym przypadku RSA Street okazał się rowerem idealnym. Sportowa pozycja siedząca zapewniająca dobry napęd, wyposażenie i geometrię, które czynią ten rower idealnym na ścieżki rowerowe i środowisko miejskie. Ponadto schludny wygląd to prawdziwy plus dla klienta.
Wybór padł na RSA Street 1 z trapezową ramą. Dynamo w piaście i niezawodne oświetlenie Supernova zapewniają bezpieczną jazdę nawet o zmroku. RSA toczy się na oponach Schwalbe Marathon Supreme, napędzany mieszanką Shimano XT-SLX i hamowany hydraulicznym hamulcem tarczowym Deore. Tutaj poruszasz się po 1.699 euro. Modułowy program Drössiger umożliwia również warianty RSA, które zaczynają się od nieco ponad 900 euro.
Jakiś czas temu mogliśmy się przekonać o walorach RSA Street:
https://www.velomotion.de/2017/03/droessiger-rsa-street-test-urban-bike/
Istnieją rowery „naked” bez błotników i bagażników, warianty z przerzutkami w piaście lub z przerzutkami 1×11. Znalezienie odpowiedniego roweru dla klienta jest tym, co Alex robi podczas jazd próbnych. Model, pozycja siedząca i rozmiar są ustalane w pierwszej kolejności. Następnie przyjrzysz się razem różnym hamulcom i przerzutkom i wypróbujesz to, co jest dobre i może być obsługiwane intuicyjnie.
Gdy szczegóły techniczne zostaną wyjaśnione, wszystko stanie się kolorowe. Możesz wybrać spośród 31 kolorów samego podstawowego koloru ramy. To samo dotyczy widelca i błotników, więc dobrze, że konfigurator online pokazuje również wirtualnie to, co inaczej trudno byłoby sobie wyobrazić. Do wyboru jest 15 dodatkowych kolorów dekorów. Dobrze, że niektóre kolory można zobaczyć na żywo również w sklepie. Wszystko, czego nie można zobaczyć na kołach, można zobaczyć na kartach kolorów.
Alex wraz z klientem konfiguruje rower na PC. Kiedy wszystko zostanie ostatecznie wyjaśnione, rower zostanie zamówiony. Doświadczenie pokazuje, że terminy dostaw są dość krótkie, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że najpierw trzeba pomalować ramę, a następnie złożyć rower zgodnie z życzeniem. Zwykle trwa to od dwóch do trzech tygodni.
W kolejnej części tego cyklu zapraszamy na wirtualny spacer po produkcji w firmie Drössiger. Towarzyszymy ulicy RSA przez poszczególne etapy jej „narodzin”. Począwszy od powlekania powierzchni, poprzez montaż, aż po wysyłkę.
WEB
Informacje o Drössiger można znaleźć tutaj:
Alex i bohaterowie gangu w Stein koło Norymbergi:
Konfigurator kolorów (z preselekcją RSA Street) jest dostępny tutaj:
droessiger-bikes.com/rsa-street-trapeze-configurator
Część druga jest tutaj:
https://www.velomotion.de/2018/01/droessiger-so-entsteht-dein-individuelles-wunschrad-teil-2/
Schreibe einen Kommentar