Test: Wyścigowe hardtaile od dawna uważane są za niewygodne i mniej przyjemne. Ale wiele się wydarzyło w ostatnich latach. Trasy stają się coraz bardziej wymagające, a rowery odpowiednio mocniejsze. Teraz Conway ma również taki hardtail w swoim asortymencie z RLC. Nowoczesne Geo, przemyślane szczegóły i uczciwa cena. Przedstawiamy nowy Conway RLC i pokazujemy, jak się nim jeździ.
Conway RLC: Framework
Już sam projekt Conway RLC sugeruje, że jest to całkowicie własny projekt. Kształty rur są pięknie zaprojektowane i zapewniają harmonijny wygląd. Mała kopuła siodła i płynne przejście z górnej rury na filigranowe wsporniki siodełka zapewniają niepowtarzalny wygląd i wyróżniają się na tle konkurencji. Lakier podkreśla wygląd połączenia mocnej czerwieni i lakieru bezbarwnego, który przepuszcza drobny karbon, nadając Conwayowi RLC sportowy, ale także elegancki wygląd.
Ale inżynierowie Conway nie tylko włożyli swoje know-how w optykę, ale także technicznie w rowerze jest kilka fajnych rozwiązań.Jak przywykłeś do nowoczesnych rowerów, kable w Conwayu są dyskretnie poprowadzone przez ramę. Waga została zoptymalizowana, a rama waży nieco ponad 1 kg w zależności od rozmiaru ramy. Pociągi w ramie są wyściełane, aby uniknąć irytującego grzechotania. Pomyślano nawet o otworach na przednią przerzutkę i sztycę regulowaną. Również w innych miejscach pomyślano o jak największej kompatybilności z różnymi konfiguracjami. Nad suportem znajduje się bezpośrednie mocowanie. Można tam zamontować prowadnicę łańcucha lub przerzutkę przednią dla konfiguracji 2-biegowej.
Conway odpowiada również na różne potrzeby sztycą podsiodłową. W zależności od tego, czy chcesz użyć dobrze giętkiej, wąskiej sztycy 27,2 mm, czy sztycy regulowanej, średnicę rury podsiodłowej można zmniejszyć z 30,9 mm do 27,2 mm za pomocą tulei redukcyjnej. Rozważano również konfigurację DI2. Uchwyt na akumulator DI2 znajduje się pod uchwytem na butelkę w dolnej rurze. Uwzględniono również mocowanie hamulca z tyłu ramy. Tam gwintowane wkładki są wymienne. Jeśli więc gwint ulegnie uszkodzeniu, uszkodzenie nie jest aż tak poważne, ponieważ wystarczy wymienić samą wkładkę. Tylna oś na ramie została zaprojektowana zgodnie ze standardem Boost ze 148 mm, aby móc zastosować krótkie tylne widełki. Aby można było jeździć również na płaskich kierownicach XC bez niszczenia górnej rury w przypadku upadku, w dolnej skorupie zestawu słuchawkowego znajduje się ogranicznik kąta skrętu, który zapobiega pogorszeniu.
Conway RLC: Geometria
Jeśli chodzi o geometrię, Conway przyjmuje nowe podejście do wyścigowych hardtaili. Trasy XC na świecie stają się coraz trudniejsze, dlatego dzisiejsze rowery wyścigowe muszą nie tylko być nawiercone, aby uzyskać napęd, ale także koła muszą dobrze pracować na zjazdach. Zasadniczo oznacza to: Kąt skrętu staje się nieco bardziej płaski. Kąt główki Conwaya jest umiarkowanie luźny i wynosi 69,5°, co zapewnia większe bezpieczeństwo na zjazdach. Ponadto należy znaleźć właściwą równowagę między płynnym bieganiem a zwinnością. Zwinność i manewrowość uzyskuje się dzięki krótkim tylnym widełkom. Dzięki Conway, dzięki standardowi Boost, podpory łańcucha mogą być bardzo krótkie do 424 mm. Najwyższa wartość w tej klasie. Długa górna rura lub zasięg w połączeniu z nieco mniejszym kątem skrętu zapewnia płynną jazdę w szybkich odcinkach. Przednie koło jest bardziej wysunięte do przodu, a rower jedzie płynniej. W testowanym rozmiarze L Conway ma długość górnej rury 620 mm i zasięg 434 mm. Nie należy jednak lekceważyć napędu. Dlatego Conway RLC ma również stromy kąt rury podsiodłowej wynoszący 73,5°. Ogólnie bardzo dobre kluczowe dane dla mocnego hardtaila XC.
Conway RLC
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 390 | 440 | 490 | 540 |
Pozioma rura górna (w mm) | 580 | 600 | 620 | 640 |
główka ramy (w mm) | 95 | 105 | 115 | 125 |
tylny trójkąt (w mm) | 424 | 424 | 424 | 424 |
Rozstaw osi (w mm) | 1079 | 1100 | 1120 | 1141 |
Kąt skrętu (w °) | 69,5 | 69,5 | 69,5 | 69,5 |
Kąt siedziska (w °) | 73,5 | 73,5 | 73,5 | 73,5 |
Zasięg (mm) | 400 | 417 | 434 | 451 |
Stosy (mm) | 609 | 618 | 628 | 637 |
Conway RLC: Udogodnienia
Wśród wariantów wyposażenia RLC 7 znajduje się na szczycie średniej klasy z ceną 2999 euro. Zaczyna się od RLC 2 za 1799 € ze sprzętem GX Eagle i widelcem Rock Shox Recon. Następnie są jeszcze dwa modele, RLC 4 i 6, poniżej RLC 7. Tylko modele RLC 9 i RLC Factory są wyższe, oba mają lżejszą ramę niż tańsze modele. Punktem kulminacyjnym jest z pewnością model Factory z wyposażeniem XX1 Eagle, Sid Worldcup i lekkimi częściami Tune. Rower waży ok. 8,4 kg zgodnie ze specyfikacją fabryczną. Jednak za to również należy zapłacić 7999 euro. Oto przegląd gamy modeli:
Ramki do zdjęć | Conway Carbon RLC |
widelec amortyzowany | RockShox SID RL |
niemy | - |
wirniki | Mavic Crossmax RL |
Opona VR | Schwalbe Rocket Ron 2,25" |
Tętno opon | Schwalbe Racing Ralph 2,25" |
przerzutka tylna | Sram XO1 Orzeł |
dźwignia zmiany biegów | Sram XO1 Orzeł |
korba | Ram X1 32t |
przerzutka | |
Hamulec | Sram Poziom TL |
tarcze hamulcowe | Sram Poziom TL |
sztyca | Conway Aluminiowa lekka 27,2 mm |
siodło | Conway |
trzon | Superlekki stop Conway |
Lenker | Conway Alloy Superlight 740mm |
Conway nie eksperymentuje ze sprzętem, a wiele dobrze znanych części jest montowanych w połączeniu z własnymi częściami Conwaya. Niezawodny Rock Shox SID RL o skoku 100 mm zapewnia komfort z przodu. W obwodzie zastosowano komponenty firmy Sram. Jest przesuwany w konfiguracji Sram XO1 Eagle 1 × 12. Dzięki tarczy 32 t i kasecie 10-50 Eagle otrzymujesz idealny zakres przełożeń dla hardtaila XC. Prowadnica łańcucha jest zainstalowana na mocowaniu Direct Mount, co ma na celu zapobieganie spadaniu łańcucha.
Hamulce również pochodzą od Sram. Sram Level TL jest wyposażony w tarczę 180 mm z przodu i 160 mm z tyłu. Conway jest wyposażony w koła Crossmax Elite firmy Mavic. Ważący nieco poniżej 1700 g, lekki zestaw kołowy XC do Conway RLC. W sumie nasz rower testowy w rozmiarze L z uchwytem na bidon waży 10,5 kg. Zdecydowanie dobra waga w stosunku do ceny. Zwłaszcza, gdy weźmie się pod uwagę, że można sprowadzić rower poniżej magicznej granicy 10 kg za niewielkie pieniądze, tuningując go.
Conway RLC: Na tropie
Niezależnie od tego, czy Conway RLC jest rowerem wyścigowym, który daje również frajdę, oczywiście przetestowaliśmy go w praktyce na szlaku. Pierwszy test siedzenia na rowerze wypada dobrze. Pozycja siedząca to dobre połączenie komfortu i sportowego charakteru. Nie siedzisz zbyt rozciągnięty, ale też niezbyt wyprostowany na rowerze. Kierownica ma wygodną szerokość 740 mm.
Od samego początku zdajesz sobie sprawę, do czego ten rower jest stworzony. Napęd jest bardzo wyraźny od samego początku i wielokrotnie prowadzi do małych sprintów. Widelec można zablokować zdalnie z kierownicy, a wtedy czuje się trochę jak na rowerze wyścigowym. Lekkie koła Mavic i lekkie opony Schwalbe również ogromnie wspierają napęd. Podczas wspinaczki można odczuć niewielką masę roweru. Możesz z łatwością wspinać się po stromych rampach i rzadko musisz korzystać z szerokiego zakresu przełożeń Sram Eagle. Na stromych, technicznych podjazdach korzystamy z wygodnej pozycji siedzącej i szerokiej kierownicy. Masz dużą kontrolę nad motocyklem i pokonujesz trudne podjazdy. Wąska sztyca podsiodłowa pomaga również w odrobinie elastyczności, dzięki czemu możesz dłużej pozostać w siodle, chociaż siodło nie było naszym ulubionym i mogłoby być nieco bardziej sportowe. Ale to ewidentnie kwestia gustu. Zdecydowanie zabawa na podjeździe!
Na pierwszych kilku metrach można również zauważyć wyjątkową zwrotność roweru. Dzięki wyjątkowo krótkim tylnym widełkom rowerem można manewrować na zakrętach w bardzo wąskich promieniach. Jest to szczególnie przydatne na krętych szlakach lub wąskich trasach XC. Ale nie zapomnij o prędkości. Conway RLC ma nieco mniejszy kąt skrętu i nieco dłuższą górną rurę. Dzięki temu rower jest bardzo stabilny nawet na szybszych zjazdach. Widelec Rock Shox z przodu zapewnia również stabilny styl jazdy. Jak zwykle działa solidnie i dobrze amortyzuje wstrząsy, robiąc wszystko, czego można oczekiwać od widelca 100 mm. Hamulce również przez cały czas działały bardzo solidnie.
Szeroka kierownica zapewnia również lepszą kontrolę podczas zjazdów. Opony są całkowicie wystarczające na suchej nawierzchni. Zalecamy jednak montaż bezdętkowy, ponieważ opona jest jeszcze mniej podatna na przebicie, zwłaszcza na nieresorowanej tylnej części. Mówiąc o usterkach. Niestety w teście pominięto mały pień drzewa w trawie z gorszym końcem dla przedniego koła. Niestety to nie szprychy, a piasta okazała się najsłabszym ogniwem łańcucha: rozdarty kołnierz piasty oznaczał niestety całkowitą stratę ekonomiczną dla przedniego koła. Poza tym mieliśmy tylko pozytywne doświadczenia z Conway RLC. Conway zdał również test zabawy podczas zjazdu.
Sieć
Schreibe einen Kommentar