Nowości produktowe: Kolejna rewolucja w obwodach? Rotor przedstawia 13-biegową grupę hydrauliczną do wszystkich dziedzin - od rowerów wyścigowych, przez szutrowe, po MTB. Dużą cechą bezprecedensowych 13 zębatek jest to, że nie potrzebujesz innego łańcucha niż systemy 12-rzędowe.
Z nową grupą osprzętu Rotor 1×13 Hiszpanie dostarczają naprawdę imponujące urządzenie i wypowiadają prawdziwą wojnę komponentowym gigantom. Minęło kilka tygodni, odkąd Shimano wskoczyło na 9100-biegową modę z nowym XTR M12, który Sram był w stanie stworzyć z grupami Eagle. Ale: ta grupa nie tylko oferuje 12 zębatek w porównaniu z innowacją Rotora, ale są one również specyficzne dla MTB. Kolarze szutrowi i wyścigowi (nadal) zaglądają do dętki.
Grupa jest przeznaczona nie tylko na szosę, ale może być również używana w obszarach MTB lub Gravel. Zębatki będą dostępne zarówno w okrągłych, jak i owalnych kształtach. Dostępne są zębatki od 38 do 54 z dwoma poziomami zębów oraz od 26 do 40 zębów do rowerów górskich, które obejmują wszystkie obszary zastosowania. Ponieważ jedną z najważniejszych cech tej grupy jest kompatybilność komponentów rowerów szosowych i górskich.
Oprócz kasety 10-52t dostępne są również kasety 10-36t, 10-39t i 10-46t, co pozwala na dokładniejsze dostrojenie do indywidualnych zastosowań. Kaseta nowej grupy Rotor 1×13 składa się z dwóch części, z których każda została wyfrezowana z aluminiowego bloku i powinna ważyć tylko 330 gramów z pierścieniem blokującym, a to wszystko z kasetą 10-52 zębów.
Aby móc przymocować 13 zębatek do wolnobiegu, wolnobieg został nieco wydłużony i przesunięty do wewnątrz, aby pomieścić dodatkowe koło zębate. Wolnobieg jest otwarty dla wszystkich zewnętrznych producentów i dlatego powinien być widoczny również na innych piastach w niezbyt odległej przyszłości. Oprócz hydraulicznej manetki do rowerów górskich kompatybilna będzie również manetka szosowa. Dźwignie zmiany biegów są identyczne jak w Rotor Uno w sektorze rowerów wyścigowych. Manetka MTB to element z lekkiego metalu frezowany CNC. Sprytny: Drugą dźwignię można zdjąć, a zmiana biegów odbywa się zgodnie z logiką podwójnego dotknięcia: krótkie naciśnięcie powoduje zmianę biegu na wyższy, naciśnięcie długie powoduje zmianę biegu na niższy.
Całość powinna być dostępna od początku 2019 roku, najwyraźniej trzeba liczyć się z ceną na poziomie elektronicznych grup osprzętu.
Schreibe einen Kommentar