Nowości produktowe: Santa Cruz zasadniczo zrewidował Bronsona i 2019 z 5010 roku. Santa Cruz Nomad już w zeszłym roku zyskał zupełnie nowy wygląd. Teraz idą w ślady Bronsona i 5010 i dostosowali geometrię do dzisiejszych standardów. Santa Cruz Bronson ma skok 160 mm z przodu i 150 mm z tyłu. Santa Cruz 5010 ze 130 mm z przodu iz tyłu. Podobnie jak w przypadku Nomada, nowo zmieniony tylny trójkąt VPP działa z tyłu.
Nowy Santa Cruz Bronson 2019 pasuje teraz do języka projektowania Nomada, ma znacznie niższy środek ciężkości dzięki przestawionym wahaczom, a dzięki zmienionej geometrii i 160 mm skoku z przodu porusza się dalej w kierunku enduro. Santa Cruz będzie dostępny w wersji aluminiowej i karbonowej. Santa Cruz Nomad powinien pozostać wszechstronny wśród Amerykanów pomimo większej liczby podróży, tylko z odrobiną dodatkowych rezerw. Cena Nomada będzie się wahać od 3.899 do 9.999 euro. Bronson będzie również dostępny w pięciu rozmiarach od XS do XL.
Dzięki zmienionemu tyłowi można teraz używać kół 27,5 i 27,5+ oraz opon o szerokości do 2.8. Bronson bardzo przypomina Nomada. Ale jeśli przyjrzysz się bliżej, stanie się jasne, że długi aluminiowy wahacz biegnie znacznie bliżej rury podsiodłowej i jest również wyfrezowany. Inaczej niż wcześniej, amortyzator nie jest już ustawiony równolegle do górnej rury i jest do niej przymocowany, ale teraz znajduje się bezpośrednio nad suportem. Jest to przegubowe za pomocą małego wahacza odchylającego, który jest połączony z jednoczęściowym tylnym trójkątem z włókna węglowego. Drugi, dłuższy wahacz znajduje się równolegle do rury podsiodłowej i jest przymocowany do tylnego trójkąta i górnej rury.
Wygląd również znacznie różni się od poprzednika. W modelu 2019 dominują teraz narożniki i krawędzie. Jeśli chodzi o kolorystykę, Santa Cruz ma do wyboru dwie – subtelną szarość i stosunkowo jasnoniebieski.
Santa Cruz Bronson: udogodnienia
Jak to jest typowe dla Santa Cruz, nowy Bronson będzie również dostępny w wielu różnych wersjach: Oprócz dwóch kompletnych wersji wykonanych z aluminium (od 3.899 euro do 4.899 euro), Santa Cruz dzieli rowery z włókna węglowego na modele C od 4.699 euro do 6.699 euro. 7.399 i modele CC od 9.999 euro do 30 euro jak zwykle od 37 euro do 2,6 euro. Cztery z dziewięciu kompletnych rowerów są standardowo wyposażone w bardzo lekkie i eleganckie koła z włókna węglowego Santa Cruz Reserve 1.999. Na życzenie Santa Cruz oferuje również każdy wariant nowego Bronsona z szerokimi obręczami Reserve 3.499 i oponami Plus o szerokości XNUMX cala firmy Maxxis. Jeśli zgubisz wszystkie kompletne warianty, możesz zbudować Santa Cruz Bronson indywidualnie dzięki dostępnym zestawom ram wykonanych z aluminium (XNUMX euro) lub karbonu CC (XNUMX euro).
Santa Cruz Bronson: Geometria
Dużo zmieniło się pod względem geometrii w stosunku do poprzedniego modelu. Większy zasięg, krótsza rura podsiodłowa, mniejszy kąt skrętu kierownicy i bardziej stromy kąt siodełka: oto przepis na sukces geometrii, z którego obecnie korzysta wielu producentów. Santa Cruz nie robi wyjątku z nowym Bronsonem. Zasięg zwiększył się o 15 mm dla każdego rozmiaru ramy, a rury podsiodłowe są teraz znacznie krótsze - rozsądna regulacja w czasach zmiennych sztyc z dużym zakresem regulacji. Geometrię nowego Bronsona można łatwo regulować za pomocą małego flip-chip na drążku amortyzatora: w zależności od położenia kąty kierownicy i siedzenia stają się luźniejsze lub bardziej strome o 0,3°, długość zasięgu i tylnych rur tylnych również różni się o kilka milimetrów.
Santa Cruz 5010r
Jak wspomniano powyżej, poprzedni Santa Cruz Solo również został zmieniony - teraz nazywa się 5010, a geometria, a także skok sprężyny zostały dostosowane do dzisiejszych standardów. Potężny rower na szlaki ma teraz 130 mm z przodu iz tyłu. W tym modelu zastosowano również obecny tylny trójkąt VPP.
Ausstattung
Warianty AL, C, CC, frameset oraz plus: nowy Santa Cruz 5010 2019 będzie dostępny w wielu różnych konfiguracjach. Sprytnie zaprojektowany tylny trójkąt oferuje miejsce na opony o szerokości do 2,8″, dlatego nowy 5010 będzie dostępny oprócz każdej zwykłej wersji jako wersja Plus z szerokimi felgami i oponami 2,6″ od Maxxis. Oprócz trzech kompletnych rowerów wykonanych z aluminium (od 3.199 euro do 4.699 euro), Santa Cruz dzieli wersje karbonowe w zwykły sposób na C i CC, przy czym ta ostatnia jest oparta na lżejszej, ale także droższej ramie karbonowej.
Trzy rowery C kosztują od 4.499 do 6.399 euro, a najtańsza wersja CC Santa Cruz 7.099 5010 zaczyna się od 2019 euro. Trzy najdroższe warianty szlachetnego roweru na szlaki kosztują od 8.299 do 9.699 euro – w tym karbonowe koła Santa Cruz Reserve. Ci, którzy wolą samodzielnie zbudować Santa Cruz 5010, mają taką możliwość dzięki dwóm zestawom ram wykonanych z aluminium (1.999 euro) lub karbonu CC (3.099 euro).
geometria
Santa Cruz oferuje również nowy 5010 w pięciu rozmiarach od XS do XL, a tym samym obejmuje bardzo szerokie spektrum. W porównaniu do poprzednika kąt skrętu stał się bardziej płaski, a kąt siodełka bardziej stromy - zmiana o prawie 1° powinna zapewnić lepszą charakterystykę podjazdów i większą stabilność przy dużych prędkościach. Krótkie widełki łańcucha o długości 425 mm pozostały takie same jak w przypadku poprzednika – ma to na celu podkreślenie zabawnego charakteru roweru na szlaki.
Geometrię można również regulować za pomocą flip chipa na łączniku wahacza: przy wysokim ustawieniu kąty skrętu kierownicy i siodełka są o 0,3° większe, zasięg zwiększa się o kilka milimetrów, a suport podnosi się o 4 mm wyżej. Ponieważ nowy Santa Cruz 5010 jest kompatybilny z oponami o szerokości do 2,8″ dzięki dużemu prześwitowi na opony (i jest również opcjonalnie dostępny w wersji z oponami Plus), flip chip oferuje również możliwość pomiaru wpływu większych opon na kompensacji geometrii. W naszym rowerze testowym w rozmiarze L, kąt główki ramy 66,2° i zasięg 457 mm spotykają się ze stromą rurą podsiodłową o nachyleniu 74,9° i krótką rurą podsiodłową o długości 430 mm.
Schreibe einen Kommentar