Test: Stella dostarcza swoje e-rowery bezpośrednio - obecnie tylko do NRW. Stella Vicenza Superior Nero Steps zwraca na siebie uwagę innowacyjnym systemem Shimano; Jeśli mieszkasz z dala od handlu specjalistycznego, zdecydowanie możesz zaryzykować dostawę roweru.
Holenderski specjalista od e-rowerów wchodzi na rynek z innowacyjną koncepcją sprzedaży. Zamiast budować sieć dilerską i konkurować z innymi markami w sklepach rowerowych, Stella woli wysyłać swoich sprzedawców bezpośrednio do klienta w furgonetce. Mogą umówić się na niezobowiązującą jazdę próbną, a następnie przejechać rowerem elektrycznym kilka okrążeń w swoim rodzinnym terenie i zostać wszechstronnie przeszkoleni. Jednak usługa ta jest obecnie ograniczona do Nadrenii Północnej-Westfalii, podobnie jak wciąż stosunkowo niewielka sieć centrów testowych Stella. W dłuższej perspektywie marka chce być obecna w całych Niemczech.
Stella Vicenza Superior Nero Steps: Di2 Harmony
Stella porównuje modele takie jak Stella Vicenza Superior Nero Steps z uznanymi markami - jeden z najdroższych rowerów w ofercie, wyposażony w innowacyjny napęd Shimano Steps Di2. Skrót ten oznacza elektroniczną kontrolę zmiany biegów oraz, na życzenie, w pełni automatyczną zmianę biegów, która wybiera optymalny bieg za pomocą parametrów, takich jak nacisk na pedał, kadencja i prędkość. System sam się uczy, ocenia sposób zmiany przełożeń przez użytkownika w trybie ręcznym i odpowiednio dostosowuje automatyczną zmianę przełożeń.
Kolejną cechą Di2 jest opóźnienie zmiany biegów, gdy nacisk na pedał jest zbyt wysoki. W takich sytuacjach skrzynia biegów zmienia biegi tylko wtedy, gdy moc jest zmniejszona - w praktyce przy pionowych korbach pedałów, co minimalizuje tarcie i zużycie piasty zmiany biegów.
Centralny silnik Shimano dyskretnie wpasowuje się w matową czarną damską ramę, zwłaszcza, że jest pokryty dużą, pełną osłoną łańcucha po stronie napędu. Jest to typowa cecha holenderskiego roweru, podobnie jak Vicenza jest podobna do klasycznego holenderskiego motocykla turystycznego pod względem pozycji siedzącej. Toczysz się w pozycji pionowej, a amortyzowany widelec i amortyzowana sztyca zapewniają pewien poziom komfortu. Kierownica, którą można regulować bez użycia narzędzi, jest praktyczna z przyjemnym wygięciem do tyłu i dobrze uformowanymi uchwytami ergo. Na pokładzie znajduje się również przezroczysta ochrona płaszcza z tyłu oraz blokada ramy, której kluczyk można wyjąć tylko wtedy, gdy rower jest zablokowany. Ale to, co mogło się sprawdzić w prostych holenderskich rowerach miejskich, nie jest już aktualne w rowerze z tego przedziału cenowego.
Stella Vicenza Superior Nero Steps: seria odpowiednia do codziennego użytku pomimo małej baterii
Z 418 watogodzinami w akumulatorze bagażnika, „zbiornik” Estelli nie jest zbyt duży, ale w teście laboratoryjnym wystarcza na 74 km na płasko i 18 km na górze. Jest to całkowicie akceptowalne w przypadku codziennego roweru; Nawet niezbyt wysoki moment obrotowy napędu, który jest szczególnie odczuwalny podczas ruszania, można pokonać podczas jazdy po mieście. Niestety, jazda jest stosunkowo głośna, co jest szczególnie odczuwalne podczas spokojnej jazdy.
Do przyjemnego, prawie nieodczuwalnego elektronicznego systemu zmiany przełożeń dołączają mocne hamulce tarczowe Shimano, dobre opony Schwalbe i ogólnie solidne wyposażenie. Wszystko to ma swoją wagę, a mianowicie dokładnie 27 kilogramów – znacznie mniej niż obiecane przez producenta 22,7 kilograma. Wygodnego roweru nie da się tak po prostu znieść do piwnicy. Nawiasem mówiąc, za niecałe 3.200 euro rower Stella nie jest tańszy niż modele Steps oferowane przez wyspecjalizowanych sprzedawców detalicznych – ale możesz go wypróbować bez zobowiązań.
Schreibe einen Kommentar