Test: Wczoraj firma BMC zaprezentowała swój pierwszy e-rower z wąskimi oponami w postaci Alpenchallenge AMP Cross. Zaledwie dzień później Szwajcarzy prezentują BMC Alpenchallenge AMP City — stylowy miejski e-rower dla osób dojeżdżających do pracy lub innych miejskich przejażdżek.
Pod względem ramy i podstawowych właściwości Alpenchallenge AMP City przypomina zaprezentowany wczoraj AMP Cross: karbonowa rama i widelec, duży prześwit na opony i oczywiście hamulce tarczowe. Więcej informacji na temat sprytnych szczegółów, takich jak rozwiązanie integracyjne na trzpieniu, można znaleźć w artykule z AMP Cross:
https://www.velomotion.de/2018/06/bmc-alpenchallenge-amp-cross-e-bike/
BMC Alpenchallenge AMP City: Dwa warianty wyposażenia
BMC Alpenchallenge AMP City LTD
Napęd: Stopnie Shimano E-8000
Okrążenie: Shimano Merea
wirniki: DT Swiss AMP 1800 Spline db 25
BMC Alpine Challenge AMP City One
Napęd: Stopnie Shimano E-8000
Okrążenie: Rower trekkingowy Shimano Deore
wirniki: DT Swiss R500
Geometria BMC Alpenchallenge AMP
S | M | L | |
rura podsiodłowa (w mm) | 443 | 480 | 538 |
Pozioma rura górna (w mm) | 548 | 583 | 608 |
główka ramy (w mm) | 120 | 157 | 193 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1024 | 1053 | 1085 |
Kąt skrętu (w °) | 71.25 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 73.5 | 73.5 | 73.5 |
Zasięg (mm) | 380 | 405 | 425 |
Stosy (mm) | 565 | 600 | 635 |
BMC Alpenchallenge AMP City: Pierwsze wrażenia z jazdy w Zurychu
Kilka tygodni temu mieliśmy okazję przetestować nowe BMC Alpenchallenge AMP City w jego naturalnym środowisku: zaczęliśmy od dworca głównego w sercu Zurychu. Stamtąd jechał przez ruchliwe centrum miasta i okolice Jeziora Zuryskiego. Przy pierwszym kontakcie ładna karbonowa rama jest niewątpliwie absolutną gwiazdą pokazu. Wybór materiału do e-roweru jest również dość nietypowy w 2018 roku, ale z pewnością coś więcej niż tylko wygląd: z jednej strony pozwala to na znaczną oszczędność masy.
Zaczekaj chwilę - gram grzebać na e-rowerze? Czy jest sens? Wszystko zależy - na rowerze takim jak Alpenchallenge AMP City z pewnością tak. Dowiedzieliśmy się o tym wkrótce po odebraniu roweru testowego na stacji kolejowej. Schody zagradzają nam drogę, a dzięki stosunkowo niewielkiej wadze można go łatwo znieść lub znieść.
Dobra, rower nie jest po to, żeby go nosić - więc jak się jeździ? Nie trzeba marnować zbyt wielu słów na ten temat - Alpenchallenge AMP City naprawdę nie pozostawia nic do życzenia. Pozycja za kierownicą jest wyraźnie dostosowana do sportowych kierowców i zachęca do prawidłowego pedałowania nawet przy prędkościach powyżej 25 km/h. Kokpit jest nieco niższy niż w wielu innych rowerach miejskich lub miejskich, ale nie tak głęboki, aby można było poczuć się jak na ławce do rozciągania. Każdy, kto poza tym spędza dużo czasu na rowerze wyścigowym, poczuje się jak w domu na Alpenchallenge AMP City - ale mniej wysportowani jeźdźcy również nie powinni mieć żadnych problemów na Alpenchallenge.
Jak silnik E-8000 E-MTB sprawuje się na rowerze miejskim?
Wybór napędu jest dość nietypowy dla miejskiego e-roweru: BMC używa tutaj Shimano E-8000, który poza tym jest używany głównie w sportowych e-rowerach górskich. W porównaniu z konkurencją ma prawdopodobnie największą dynamikę, a także ma dwie inne zalety, które może w pełni wykorzystać na Alpenchallenge AMP: z jednej strony jest znacznie bardziej kompaktowy niż większość silników konkurencji i można go bardzo elegancko zintegrować z rama - jak pokazują chłopaki z BMC na swoim nowym miejskim e-rowerze. Drugą dużą przewagą nad konkurencją jest bardzo dobra interakcja z układami Shimano Di2 oraz niepozorne sterowanie na kokpicie. Idealny do stylowego roweru elektrycznego, takiego jak Alpenchallenge AMP.
Integracja systemu i styl nie są bez znaczenia; Tym bardziej zaskakujące jest to, że całkowicie zintegrowany akumulator nie jest używany i jest umieszczony na rurze podsiodłowej, a nie na lub w dolnej rurze. W najgorszym przypadku urządzenie magazynujące energię można wyjąć, naładować i/lub wymienić na w pełni naładowany egzemplarz. Skupiasz się również bardziej centralnie na motocyklu, co ma zauważalny pozytywny efekt podczas jazdy.
Dynamizm jest wszystkim - prawda?
W każdym razie Alpenchallenge AMP City to żwawy, zwinny rower, który nigdy nie jest powolny. Oczywiście przyczynia się do tego dynamiczne wsparcie silnika Shimano, ale także niska masa całkowita i sportowa geometria. Prawdziwy wyścigowiec do miasta, idealny na przykład jako sportowy rower do dojazdów do pracy. BMC wyposaża również swój miejski e-rower w pasujący system oświetlenia i błotniki. Oba są niewątpliwie praktyczne iw wielu przypadkach niezbędne na co dzień na rowerze. Jednak w większości innych motocykli ani oświetlenie, ani błotniki nie są wizualnymi atrakcjami - delikatnie mówiąc. Byłoby szkoda na stylowym rowerze, takim jak Alpenchallenge AMP - i na szczęście BMC wpadło na kilka pomysłów.
Punkt 1 - Oświetlenie: Kompaktowy reflektor Mini2 firmy Supernova z przodu zapewnia dobrą widoczność w ciemności. Jest zamontowana ładnie i blisko kierownicy lub mostka, nie ma prawie żadnego wpływu na wygląd i jest wystarczająco jasna nawet na nieoświetlonych ścieżkach. Z tyłu robi się jeszcze bardziej ekscytująco: tylne światło zostało zintegrowane z błotnikiem, które jest prawie niezauważalne i zawsze dobrze widoczne nawet w trudnych warunkach widoczności.
Punkt 2 - błotniki: Podobnie jak w niezmotoryzowanym Alpenchallenge, zastosowano stabilne i nie rzucające się w oczy błotniki firmy Curana. Fajnie, że są wystarczająco długie z przodu iz tyłu, aby stopy i pośladki były suche nawet podczas ulewnego deszczu. Nawiasem mówiąc: nawet z dziurami nie wydają irytującego stukotu.
Mówiąc o wybojach: byłem ciekawy osiągów ramy, a dokładniej technologii Micro Travel, szczególnie na złych drogach i ścieżkach rowerowych. Mały elastomer znajduje się między wspornikami siodełka a rurą podsiodłową, co ma zapewniać 10 mm skoku. Oczywiście nie wystarczy to do amortyzacji głębokich dziur, ale bez wątpienia daje się to odczuć drobnymi wibracjami i zwiększa komfort jazdy.
chrystusa mówią
jak duży jest zasięg?
Richard mówią
Jeśli chodzi o twoją siłę i zdolność do siedzenia, to w końcu jest to rower! Jeśli nie możesz już poruszać się na tym rowerze BEZ zasilania bateryjnego, powinieneś skorzystać z alternatywnych rozwiązań odpowiednich dla wieku (chodzik, wózek inwalidzki, hulajnoga kabinowa itp.)
Jürgen Reiche mówią
Przejechałem już 80 km z 700 m różnicy wysokości w trybie eco. potem akumulator był pusty i musiałem pedałować ostatnie 10 km do domu, to dobrze!
Davida Mayra mówią
Czy ktoś wie gdzie jest czujnik prędkości? nie widzę żadnego...