Kolarstwo: starty w piątek 101. Giro d'Italia. Od 4 do 27 maja zawodowcy będą nieobecni. Prowadzi szlakiem z Jerozolimy do Rzymu. 22 zespoły, każdy z ośmioma kierowcami, zmierzą się z trudnymi trzema tygodniami. Przyglądamy się wszystkim zespołom i wszystkim kolarzom przed rozpoczęciem Tour of Italy. W pierwszej z trzech części poświęcimy się tym zespołom Giro d'Italia, które skupiają się głównie na klasyfikacji generalnej.
https://www.velomotion.de/2018/04/radsport-giro-ditalia-2018-favoriten/
https://www.velomotion.de/2018/05/radsport-giro-ditalia-2018-aussenseiter/
Sunweb: Wszyscy za jednego
Role są jasno przydzielone w Team Sunweb. Z Toma Dumoulina Niemiecka drużyna ma w swoich szeregach ubiegłorocznego zwycięzcę. Nawet jeśli sam Holender mówi, że nie traktuje tej misji jako obrony tytułu, a po prostu kolejną próbę zwycięstwa, cel jest jasno sformułowany. Jednak profil trasy nie do końca odpowiada Dumoulinowi, ponieważ mistrz świata w jeździe na czas może przejechać zaledwie kilka kilometrów w walce z czasem. W górach będzie zdany na pomoc towarzyszy. Jego rodacy są w tym kontekście szczególnie ważni Sama Oomena i doświadczonych Laurens Ten Tama. Ośmioosobowy skład uzupełniają Roy Curvers, Chad Haga, Chris Hamilton, Lennard Hofstede i Louis Vervaeke. Ogólnie rzecz biorąc, z pewnością nie jest to jedna z najsilniejszych drużyn Giro d'Italia w wysokich górach, ale Dumoulin również nie miał u boku zespołu wspinaczkowego w 2017 roku - i nadal wygrał.
Astana: Mocne strony zespołu są pod górkę
Kazachska ekipa Astana od lat jest jedną z najaktywniejszych w peletonie. To jeden z powodów, dla których możemy już pochwalić się niezliczonymi zwycięstwami w bieżącym sezonie. Teraz ta seria sukcesów powinna być kontynuowana również w Giro d'Italia. Jako wyraźny stał się kapitanem Miguela Angela Lopeza mianowany. Kolumbijczyk ma zaledwie 24 lata, ale już w zeszłym roku wygrał dwa etapy Vuelta a Espana i zajął ósme miejsce w klasyfikacji generalnej. W Tour of Italy powinien teraz nawet walczyć o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. Ponieważ jego słabością są próby czasowe, będzie musiał nadrabiać czas na swoich przeciwnikach pod górę. Dlatego menedżerowie Astany postawili u jego boku wielu czołowych wspinaczy. Luisa Leona Sancheza W wieku 34 lat reprezentuje czyste doświadczenie i może pełnić ważne usługi pomocnicze w wysokich górach. Dotyczy to również Davide Villelli, Tanela Kangerta, Jana Hirta i Pello Bilbao, z których każdy mógłby sam celować w pierwszą dziesiątkę. Kazachowie są dobrzy dla jednej lub drugiej grupy ucieczki Aleksiej Łucenko i Andrieja Zeitsa.
BMC: Kapitan jest największym czynnikiem niepewności
Rohan Dennis to imię kapitana drużyny BMC. Australijczyk był wcześniej lepiej znany jako zawodnik na czas. W 2015 roku ustanowił światowy rekord godzinny. Kilkakrotnie był także mistrzem Australii w jeździe na czas. Dennis od jakiegoś czasu próbuje zostać kierowcą klasyfikacyjnym, ale jak dotąd jest to mniej lub bardziej skuteczne. Nie mógł ukończyć swoich trzech ostatnich Wielkich Tourów. W końcu lepiej szło na tygodniowych trasach. Wątpliwe jest jednak, czy Dennis rzeczywiście może jeździć na czele Giro d'Italia przez trzy tygodnie. Dlatego zespół BMC musi być zmienny, aby móc kierować się na alternatywne cele. Aleksander De Marchi, Kiliana Frankiny i Nicholas Roche, na przykład, są pierwszorzędnymi pomocnikami w górach, ale w razie potrzeby mogą również sami wybrać się na polowanie sceniczne w terenie górskim. Raczej przeznaczony na poziom - a może nawet taki lub inny sprint masowy Jurgen Roelandts i Jeana Pierre'a Druckera. Podczas gdy prawie 36-letni Francisco José Ventoso zapewnia niezbędne doświadczenie, jedyny 24-letni Loic Vliegen wnosi świeżą krew do drużyny.
Groupama-FDJ: To powinno być podium
Podczas gdy Pinot Noir jest już dobrze znany we Francji, fani Groupama-FDJ mają teraz nadzieję na Pinot Rose. Następnie Thibaut Pinot sięga po Maglia Rosa po raz drugi z rzędu. W zeszłym roku francuski specjalista od wspinaczki ominął czwarte miejsce na podium. Ze względu na jego dobrą kondycję można z dużym optymizmem patrzeć na poprawę Giro d'Italia 2018. W końcu Pinot wygrał Tour of the Alps zaledwie kilka dni temu. Aby spełnić marzenie o zwycięstwie w klasyfikacji generalnej, francuska drużyna zebrała potężny skład. Szwajcarzy będą szczególnie pomocni w górach Steve'a Morabito i Sebastien Reichenbach, a także Austriak Georg Preidler i Francuz Anthony Roux i Jérémy Roy. Na równinie ochronę zapewnią Matthieu Ladagnous i William Bonnet.
Mitchelton-Scott: Więcej niż grot włóczni
Kapitana drużyny Mitchelton-Scott można jednoznacznie określić tylko po numerze. Esteban Chávez nosi 111 i dlatego jest oficjalnym liderem Tour of Italy. Oprócz Kolumbijczyka wystąpią też reprezentacje Australii Szymon Jacht i Mikela Nieve’a zbudować. Brytyjczyk i Hiszpan są również mocni w górach, więc jak to często bywa, Mitchelton-Scott będzie miał nie tylko jedną kartę atutową do zagrania, ale przynajmniej te trzy. Oczywiście umożliwia to taktyczne sztuczki, które dyrektorzy sportowi często potrafią wykorzystać. Silny zespół uzupełniają doświadczeni profesjonaliści Roman Kreuziger i Svein Tuft, a także Christopher Juul Jensen, Jack Haig i Sam Bewley. Ogólnie rzecz biorąc, Mitchelton-Scott nie jest zespołem, który stosuje ścisłą strategię potomków - jak Sky - ale woli sam być aktywny i wysyłać kierowców do ofensywy. Ogólnie rzecz biorąc, Mitchelton-Scott zdecydowanie nie jest jedną ze słabszych drużyn Giro d'Italia.
Niebo: Liczy się tylko Maglia Rosa
Team Sky jest jednym z faworytów w prawie każdym wyścigu. Jednak Giro d'Italia rzadko było uważane za ważne wydarzenie dla brytyjskiej drużyny. Ale w 2018 wszystko jest inne. Pierwszy raz od Chris Froome jedna z gwiazd sceny, startuje w Tour of Italy. Wokół niego zebrała się drużyna Sky – i to jak zwykle mocna. Najważniejsi mężczyźni u jego boku są prawdopodobnie Wouta Poelsa i Sergio Henao, ale David de la Cruz, Kenny Elissonde i Vasil Kiryienka mogą również zapewnić stałą wysoką prędkość w górach, aby bronić prowadzenia i udaremniać ataki konkurentów. Skład Sky uzupełniają Włoch Salvatore Puccio i Niemiec Christian Knees. Jednak we Włoszech Froome będzie walczył nie tylko z innymi mocnymi wspinaczami i zawodowcami na czas, ale będzie też musiał liczyć na pozytywną decyzję polityki kolarskiej. Ponieważ po jego aferze z Salbutamolem kolejny zakaz nie jest nieprawdopodobny.
UAE Team Emirates: nie tylko ogólna klasyfikacja
Nawet jeśli ZEA Team Emirates z Fabio Arau ma gorącego kandydata do zwycięstwa w klasyfikacji generalnej we własnych szeregach, dyrektorzy sportowi nie polegają tylko na Włochach. Skład jest o wiele za silny, zespół będzie musiał przejść do ofensywy o wiele za dużo w taki czy inny sposób. Bo Fabio Aru nie lubi czasówek, więc musi coś robić w górach. Jego zespół jest do tego idealny. Ofensywny styl jazdy pasuje zarówno Darwinowi Atapumie, jak i Valerio Conti i Jan Polańc. Zwłaszcza pagórkowate przyjazdy mogą być czymś dla Diego Ulissiego Być. Z kolei Vegard Stake Laengen, Marco Marcato i Manuele Mori prawdopodobnie będą wykorzystywani na początkowych kilometrach iw raczej łatwiejszym terenie. Nawet jeśli Fabio Aru skupi się oczywiście na Maglia Rosa, UAE Team Emirates wezmą aktywny udział w Giro d'Italia i będą też walczyć o zwycięstwa etapowe.
TUTAJ pełna lista startowa z wszystkimi numerami startowymi.
Schreibe einen Kommentar