Recenzja: Rowery akcentujące? Nigdy nie słyszane?! Polska marka od lat odnosi sukcesy w Europie Wschodniej, ale wciąż jest dla nas czymś w rodzaju insider tip. Hurtownia jednośladów Trailtoys wprowadza teraz markę do Niemiec. Chwyciliśmy karbonowy hardtail z aktualnej gamy modeli i poddaliśmy Accent Peak 29 Carbon GX testowi wytrzymałości.
Recenzja Accent Peak 29 Carbon GX — rama
Wizualnie rama Peak 29 robi wrażenie od samego początku. Szlachetne matowe czarno-czerwone wykończenie z drobno przetworzonym węglem nadaje motocyklowi bardzo wysokiej jakości wygląd. Z technicznego punktu widzenia Accent Bike nie musi się ukrywać. Rama jest produkowana w procesie monocoque, dzięki czemu osiąga bardzo dobre wartości wagi i sztywności. Podpory siodełek są zaprojektowane bardzo filigranowo, aby zapewnić pewien komfort. Rama w rozmiarze M waży ok. 1100 gramów i tym samym gra również w lidze dużych. Podsumowując, bardzo mocna rama dla mocnego wyścigowego hardtaila.
Recenzja Accent Peak 29 Carbon GX — geometria
Pierwsze spojrzenie na tabelę geograficzną od razu daje wyobrażenie o rasowej maszynie wyścigowej. Podczas gdy inni producenci wyścigowych hardtaili z mniejszymi kątami skrętu i krótkimi tylnymi widełkami koncentrują się na zwinności i osiągach podczas zjazdów, Accent jest bardziej na tradycyjnym torze z 29. Dzięki długiej górnej rurze (613 mm w L) pozycja siedząca na rowerze jest rozciągnięta i sportowa. W połączeniu z dość długim i fabrycznie skierowanym w dół mostkiem daje to bardzo sportową pozycję siedzącą zaprojektowaną z myślą o napędzie.
Przy 445 mm tylne widełki są prawie trochę długie jak na dzisiejsze standardy. Dla porównania: tylne widełki Scott Scale są o całe 2 cm krótsze. Z jednej strony odbiera to nieco zwrotność Accentowi. Jednak rower jest bardzo kierunkowy i stabilny przy dużych prędkościach. Płaski kokpit zapewnia podniesienie siodełka i podkreśla bardzo sportowy charakter motocykla. Jednak rower jest dostępny tylko do rozmiaru L. Jeźdźcy o wzroście powyżej 1,85 m pozostają tutaj w ciemności.
Akcent Peak 29 Carbon GX
S | M | L | |
rura podsiodłowa (w mm) | 385 | 420 | 470 |
Pozioma rura górna (w mm) | 592 | 617 | 641 |
główka ramy (w mm) | 100 | 100 | 110 |
tylny trójkąt (w mm) | 445 | 445 | 445 |
Rozstaw osi (w mm) | 1081 | 1106 | 1130 |
Kąt skrętu (w °) | 72 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 |
Recenzja Accent Peak 29 Carbon GX — wyposażenie
Ramki do zdjęć | Akcent Perłowy Węgiel 29 |
widelec amortyzowany | Rock Shox Reba RL |
niemy | / |
wirniki | Wygrana z akcentem / Wyścig z akcentem |
Opona VR | Vittoria Barzo 2,25" |
Tętno opon | Vittoria Barzo 2,25" |
przerzutka tylna | Sram GX Eagle |
dźwignia zmiany biegów | Sram GX Eagle |
korba | Sram GX Orzeł 34 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Sram Poziom T |
tarcze hamulcowe | Wstyd |
sztyca | Akcent węgla |
siodło | Wykonanie akcentu |
trzon | Akcent siedemnaście 90mm |
Lenker | Akcent Wykonaj 700mm |
Jeśli spojrzysz na listę wyposażenia Accent Peak 29 Carbon GX, od razu zauważysz, że zainstalowane są prawie wyłącznie części samego Accent i Sram. Elementy akcentujące zwiększają wrażenie dobrej jakości ramy. Mostek Accent Seventeen o długości 90 mm i ujemnym spadku 17° jest zainstalowany na kokpicie. Mostek jest uzupełniony o płaską kierownicę o szerokości 700 mm. Sztyca siodełka i siodło również są wykonane własnoręcznie i robią bardzo dobre wrażenie. Koła również pochodzą od Accent z piastami Win i obręczami Race w połączeniu ze szprychami Sapim D-Light.
Teraz część Sram na liście części. Z przodu Rock Shox Reba RL o skoku 100 mm zapewnia niezbędny komfort. Widelec można zablokować za pomocą obrotowej dźwigni na koronie widelca. Jako hamulce służą solidne i lekkie hamulce Sram Level T z tarczami hamulcowymi o średnicy 160 mm. Sercem jest 12-biegowy napęd. Tutaj używana jest wersja podstawowa, GX Eagle, chociaż funkcja nie musi ukrywać się przed drogimi wariantami.
Tarcza z 34 zębami jest zamontowana na korbie GX. Kaseta wykorzystuje całe możliwe spektrum przy zębatce 10-50 zębów. Razem daje to sportowy i zwinny stosunek do XC i maratonów. Czarny wygląd grupy GX Eagle zapewnia również wysokiej jakości wygląd w połączeniu z resztą motocykla. Jedynym „obcym elementem” w Accencie są opony Vittoria Barzo, które dzięki szerokim klockom bocznym zapewniają dobrą przyczepność na zakrętach, ale powinny mieć również dobre właściwości napędowe. Ogólnie rower w rozmiarze L waży 10,5 kg. Solidna podstawa mocnego wyścigowego hardtaila w tej kategorii cenowej.
Recenzja Accent Peak 29 Carbon GX — na szlaku
Jak opisano powyżej, motocykl jest bardzo nastawiony na sportowych jeźdźców ze względu na pozycję siedzącą. Pozycja siedząca od razu zachęca do przyspieszenia, a rower jest w dobrym nastroju już przez pierwsze kilka metrów. Vittoria Barzo bardzo dobrze toczy się po drogach asfaltowych i szutrowych i pozwala szybko zwiększać przewyższenia. Pomaga również stromy kąt skrętu z płaskim kokpitem. Nawet strome podjazdy można pokonać w zabawny sposób, a kierownica, która nie jest zbyt wąska, zapewnia niezbędną kontrolę nawet na technicznych podjazdach.
Obwód działa idealnie. Jednak ze względu na niewielką odległość między zębatkami, od czasu do czasu należy je wyregulować, aby móc zagwarantować doskonałe działanie przez dłuższy czas. Zmiana biegów działa płynnie i nawet w stresujących sytuacjach można bez problemu zmienić kilka biegów „za jednym zamachem”.
Na zjazdach Accent Peak 29 Carbon to bezpieczny wybór. Chociaż raczej mniej zwrotny, ale bardzo precyzyjny i płynny w prowadzeniu. Rock Shox Reba z przodu wykonuje swoją pracę bardzo niezawodnie i bardzo dobrze amortyzuje wstrząsy. Hamulce działają również niezwykle niezawodnie i można je dobrze dozować. Jednak w przypadku cięższych kierowców tarcze hamulcowe o średnicy 160 mm mogą osiągnąć swoje granice.
Ogólnie rzecz biorąc, wrażenia z jazdy dały bardzo mocny rower wyścigowy, który jest przystosowany do napędu bez sztuczek i można nim jeździć bardzo precyzyjnie, niezależnie od tego, czy są to wyścigi XC, czy maratony.
Schreibe einen Kommentar