Nowości produktowe: Nowości od RockShox! Topowy widelec XC i maraton SID otrzymuje w tym sezonie kilka technicznych innowacji, w tym wkład tłumiący Charger 2. Ponadto TwistLoc to nowy sposób wyzwalania blokady widelca i amortyzatora z kierownicy.
Przez wiele lat RockShox SID był bezpiecznym wyborem dla zawodników XC — zarówno ambitnych sportowców-amatorów, jak i mistrzów świata. W roku modelowym 2019 Amerykanie podarowali swojemu najlżejszemu potomstwu widelca kompleksową aktualizację techniczną: dzięki DebonAir zawieszenie ma większą objętość i odpowiednio bardziej czułą reakcję, a po stronie tłumienia wszystkie warianty SID są wyposażone w nową ładowarkę 2 naboje. Nowość: dwie z 29-calowych wersji będą dostępne w przyszłości ze skokiem 120 mm. Nowością jest tzw. Dig valve, który umożliwia równomierne zbalansowanie w obszarze przejścia z kompresji dużej do małej prędkości etapu sprężania i ma zapobiegać ugięciu się w środkowym skoku zawieszenia.
Wszystkie warianty RockShox SID 2019 są dostępne tylko jako boost, dla 29″ i 27,5″ oraz od maja.
Puchar Świata RockShox SID
Obszar zastosowania SID World Cup jest już w nazwie: Może nie tylko w światowej elicie, ale został opracowany i zbudowany właśnie w tym celu i tam czuje się najbardziej komfortowo. Przy nieco ponad 1.500 g jest lżejszy niż jego bezpośredni poprzednik. Jak zwykle w zestawie z lekką koronką i karbonowym trzonkiem - nowe są magnezowe haki, z których można by wyrwać kilka gramów. Technicznie rzecz biorąc, jest to pełna kaplica Rock Shox: sprężyna powietrzna DebonAir po jednej stronie i wkład Charger 2 po drugiej. W przypadku tych ostatnich oprócz stopnia odbicia stopień kompresji można ustawić również z zewnątrz. Cena nowego górnego widelca wynosi od 1.109 do 1.199 euro – w zależności od wyposażenia.
Waga: 1.537g
rozmiary kół: 27,5″ i 29″
Skok zawieszenia: 100mm
Cena: 1.109–1.199 €
RockShox SID RLC
Wewnątrz SID RLC odpowiada topowemu modelowi: DebonAir i Charger 2 z zewnętrzną regulacją odbicia i kompresji są również dostępne tutaj. Nie tak lekki, ale z zewnątrz jest nieco solidniejszy: korona i odlew nie są tutaj wykonane z włókna węglowego, więc wariant RLC waży również prawie 100 g więcej. W zamian istnieje opcjonalny skok sprężyny 120 mm, a widelec jest nieco bardziej przyjazny dla portfela: tutaj należy zapłacić 869-939 €.
Waga: 1.618 - 1.637g
rozmiary kół: 27,5″ i 29″
Skok zawieszenia: 100mm / 120mm
Cena: 869 - 939 €
RockShox SID RL
Wariant RL oferuje najtańsze wejście do świata SID za 669-739 €. Chociaż sprężyna powietrzna DebonAir jest podobna do swojego nieco droższego rodzeństwa, istnieją niewielkie różnice w tłumieniu. Chociaż zastosowano tu również nową wkładkę Charger 2, trzeba obejść się bez zewnętrznej regulacji kompresji. Tutaj również istnieje opcja 29 ″ i pełnego skoku sprężyny 120 mm.
Waga: 1.596 - 1.615g
rozmiary kół: 27,5″ i 29″
Skok zawieszenia: 100mm / 120mm
Cena: 669 - 739 €
TwistLoc
RockShox TwistLoc to także zupełnie nowy produkt. Blokada, którą można aktywować z kierownicy, jest nadal ważna dla wielu rowerzystów, nie tylko w obszarach XC i maratonów. Jednak w czasach jednokierunkowych napędów i czystych kokpitów konwencjonalne dźwignie często nie są szczególnie dobre pod względem wyglądu i ergonomii. Dzięki TwistLoc dostępna jest teraz nowa opcja: W oparciu o własny Twist Shifter, widelec i amortyzator można zablokować odważnym obróceniem rączki.
Krótkie naciśnięcie przełącznika zintegrowanego z zaciskiem uwalnia widelec z kajdan. TwistLoc ma dwa wyjścia - oznacza to, że w pełni mogą jednocześnie sterować widelcem i amortyzatorem, jeśli jest taka potrzeba.
TwistLoc, który jest dostępny tylko dla lewej, waży 54 g i kosztuje 120 euro.
Schreibe einen Kommentar