Market: Magura obchodzi w tym roku naprawdę wielkie urodziny! 125 lat temu Gustav Magenwirth założył w Urach firmę, która później miała decydujący wpływ na rozwój rowerów górskich pod marką Magura. Z okazji jubileuszu firma ze Szwabii wprowadza na rynek limitowaną wersję Magura MT1893.
Z Magurą MT1893 fani marki mogą w szczególny sposób uczestniczyć w tej historycznej dacie. Ten specjalny model, dostępny od 07 czerwca 2018 r., jest wyposażony w polerowane czterotłoczkowe zaciski hamulcowe w eleganckim chromowanym kolorze. Zgodnie z tą okazją limitowana wersja posiada specjalny grawer z logo roku założycielskiego 1893 i numerem seryjnym. Podobnie jak w przypadku wszystkich produktów Magura, funkcjonalność jest najwyższym priorytetem dla MT1893, pomimo przyjemnego wyglądu. Siłę hamowania można indywidualnie regulować za pomocą dźwigni hamulca HC3 opracowanej we współpracy z Dannym MacAskillem. Specjalna pamiątka będzie dostępna za 499,90 euro.
Jednak limitowana Magura MT1893 to nie jedyna innowacja szwabskich wynalazców. Sprawdzone produkty producenta zostały dalej rozwinięte pod hasłem „Wzrost wydajności poprzez optymalizację detali”. Flagowy XC MT8 SL otrzymuje nową dźwignię z włókna węglowego HC. W przeciwieństwie do poprzedniej dźwigni na dwa palce, nowa, krótsza dźwignia jest przeznaczona na jeden palec. Nowa dźwignia hamulca jest nie tylko krótsza o 10 milimetrów, ale ma również szerszą powierzchnię styku palca wynoszącą 16 milimetrów. Szerokość uchwytu można regulować indywidualnie. Oprócz poprawy wydajności i ergonomii, Magura mogła również popracować nad wagą. Dzięki dwóm dźwigniom oszczędza się łącznie 26 gramów. MT8 SL z nową karbonową dźwignią hamulca będzie dostępny w drugiej połowie 2018 roku w cenie 279,90 EUR.
W drugiej połowie roku pojawią się również nowe modele MT8 SL FM i MT4 FM ze standardowym hamulcem tarczowym Flatmount. Chociaż zaciski są mniejsze i bardziej kompaktowe, Magura była w stanie zrealizować rozmiar klocków hamulcowych modeli postmount. MT8 SL FM jest przeznaczony do rowerów wyścigowych XC/Marathon, MT4 FM jest używany na płaskich kierownicach. Maksymalna średnica tarczy hamulcowej w obu modelach wynosi 180 milimetrów. MT8 SL FM będzie dostępny w cenie 279,90 euro, natomiast tańszy MT4 FM będzie kosztował 129,90 euro. Kolejna nowość dotyczy tuningu obecnych hamulców Magury. Modele MT6, MT7, MT8 i MT Trail Carbon można wyposażyć w nową dźwignię z włókna węglowego HC na jeden palec od drugiej połowy roku.
Schreibe einen Kommentar