Test Bulls Copperhead 3: Bulls Copperhead 3 od lat jest jednym z najlepiej sprzedających się rowerów górskich na świecie. Nic dziwnego: sprzedawca ZEG oferuje autentyczne wprowadzenie do hobby kolarstwa górskiego już za 999 euro. Ale co naprawdę może zrobić rower za 999 euro? Wybraliśmy Bulls Copperhead 3, aby pokazać, co potrafi hardtail w tym przedziale cenowym.
Recenzja Bulls Copperhead 3 — Ramy
Spontaniczne wrażenie z pudełka było już pierwszą niespodzianką. Czy ten rower naprawdę kosztuje tylko 999 euro? Instynktownie Bulls Copperhead 3 zarobił dużo więcej i gdyby ktoś powiedział, że kosztuje 1400 euro, nikt by się nie zdziwił. Rower dostępny w czterech wariantach kolorystycznych; w teście mieliśmy niebiesko-szary wariant z jasnymi żółto-zielonymi akcentami. Kolorystyka jest prosta, ale jednocześnie uderzająca i sprawia, że Bulls Copperhead 3 wygląda na wysokiej jakości i wcale nie tanio.
Sama rama i wykonanie również robią bardzo cenne wrażenie. Rury ramy są pięknie zaprojektowane przez hydroformowanie i nadają Bulls Copperhead 3 nowoczesny wygląd. Szwy spawalnicze wydają się czyste, a lakier również okazał się wytrzymały w teście. Rama jest przeznaczona do kół 27,5-calowych, ale jest również dostępna w wersji 29-calowej w gamie Bulls. Tylny koniec oferuje miejsce na grubsze opony jako opcja. Po zamontowaniu Racing Ralph o szerokości 2,1 cala wyraźnie widać, że nadal byłoby dużo miejsca na szerszą oponę. Pociągi są dyskretnie ułożone w ramie, co również nie jest oczywistością w tej klasie. Rura czołowa jest zwężana, co zapewnia najlepszy kompromis między sztywnością a wagą. Ładnie rozwiązano również mocowanie hamulca z tyłu. Ogólnie rzecz biorąc, rama Bulls Copperhead 3 oferuje ponadprzeciętne osiągi w tym przedziale cenowym.
Recenzja Bulls Copperhead 3 — Geometria
Geometria Copperhead 3 stanowi dobry kompromis między sportowym charakterem a komfortem. Kąt siedzenia jest wystarczająco stromy, aby pokonywać trudne rampy. Kąt skrętu wydaje się nieco mniejszy niż w innych podstawowych rowerach. Daje to bezpieczeństwo podczas zjazdów i pomaga jeźdźcowi na stromych zjazdach. Dzięki 27,5-calowym kołom podpory łańcucha są bardzo krótkie i sprawiają, że Bulls Copperhead 3 jest przyjemny w manewrowaniu.
Recenzja Bulls Copperhead 3 – Funkcje
Dobra rama i odpowiednia geometria. Jakie inne funkcje oferuje Bulls Copperhead 3 za 999 euro? Spojrzenie na listę wyposażenia jest zdecydowanie obiecujące. Potrójne korby stały się niemal rzadkością. 3-biegowa korba Shimano w połączeniu z 3-biegową tylną przerzutką Shimano XT jest zainstalowana w Copperhead 3, oferując bardzo duży zakres przełożeń dla początkujących. Procesy przełączania są przeprowadzane za pomocą dźwigni zmiany biegów Deore na kierownicy.
Nie oszczędzano też na hamulcach. Magura używa modelu podstawowego w swojej wysokiej jakości kolekcji hamulców tarczowych w Bulls. Magura MT2 nie musi ukrywać się przed swoimi drogimi siostrami pod względem funkcji i stanowi niezawodny i mocny hamulec dla Copperhead 3. Ponadto z tyłu i z przodu zamontowano tarcze hamulcowe 180 mm, które zapewniają wystarczające opóźnienie na długie zjazdy i zdecydowanie zapewniają bezpieczeństwo ciężkim kierowcom. Koła składają się z piast Formula DC i obręczy DDM 2 z 32 szprychami z przodu iz tyłu. Koła nie należą do najlżejszych, ale są stabilne i wytrzymałe. Opony uzupełniają dobre wrażenie kombinacji kół: dobrze znany Schwalbe Racing Ralph jest montowany na Bulls Copperhead 3 w wersji Performance o szerokości 2,1 cala. Optymalna opona dla początkujących, ponieważ oferuje właściwy kompromis między oporami toczenia a przyczepnością, a także jest jedną z lżejszych opon.
Oprócz wspomnianych już części, Bulls używa wielu wewnętrznych przystawek w Copperhead 3. Podobnie widelec. Zainstalowano tutaj widelec pneumatyczny Bulls Lytro z goleniami 34 mm. Widelec można zablokować za pomocą bardzo intuicyjnej i ergonomicznej dźwigni na kierownicy - tzw. zdalnej blokady. Siodło i sztyca, które są mocowane za pomocą szybkozamykacza, również pochodzą od samych Bulls. Wysokość siodełka można regulować w krótkim czasie, jeśli nie masz pewności co do ustawienia odpowiedniej wysokości siodełka lub chcesz obniżyć siodełko na stromy zjazd. Kokpit również pochodzi z własnej marki firmy i charakteryzuje się podwyższoną kierownicą o szerokości 71 cm, która zapewnia wyprostowaną, wygodną pozycję siedzącą i większą kontrolę. Chwyty były bardzo wygodne podczas jazd testowych, ponieważ zapewniają dłoniom dużo przyczepności i kontroli. Wszystkie części i ramy razem ważą 12,8 kg, co – i znowu mamy przedział cenowy – jest wyjątkowo akceptowalne.
Ramki do zdjęć | Potrójnie cieniowane aluminium 7005, wewnętrzne prowadzenie linek, gładkie spawanie, zwężana rura sterowa |
widelec amortyzowany | BULLS Lytro 34 Boost RL-R Amortyzowany pneumatycznie widelec |
niemy | / |
wirniki | Formuła DC / DDM-2 |
Opona VR | Wydajność Ralpha Schwalbe Racing |
Tętno opon | Wydajność Ralpha Schwalbe Racing |
przerzutka tylna | ShimanoXT |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Deore SL-M6000 |
korba | Shimano FC-MT500-3 40/30/22 |
przerzutka | Shimano Deore FD-M6000E |
Hamulec | Magury MT2 |
tarcze hamulcowe | Magura 180mm |
sztyca | BULLS |
siodło | BULLS |
trzon | BULLS |
Lenker | BULLS |
Recenzja Bulls Copperhead 3 - Na tropie
Optyka, sprzęt tam iz powrotem. W końcu liczą się wrażenia z jazdy. Byliśmy podekscytowani pierwszą rundą testów z Bulls Copperhead 3. Od samego początku było widać, że w tym momencie mówimy o bardzo zwinnym rowerze. Dzięki krótkiemu rozstawowi osi i 27,5-calowym kołom rower jest bardzo zabawny i zwrotny. Pozycja siedząca jest taka sama i stanowi dobry kompromis między sportowym charakterem a komfortem. Opony Schwalbe bardzo dobrze toczyły się po asfalcie. Nieco ciężkie koła trochę psują żywotność motocykla, ale raz w huśtawce Copperhead toczy się bardzo dobrze. Na podjazdach siedzisz bardzo centralnie nad suportem ze względu na nieco stromy kąt siodełka, co oznacza, że nawet strome rampy można łatwo pokonać. Podwyższona kierownica wspiera wyprostowaną pozycję siedzącą, co sprawia, że rower jest bardzo łatwy do kontrolowania, nawet na technicznych podjazdach. Opony zapewniają wystarczającą przyczepność na lekkim szutrze, leśnych i łąkowych ścieżkach w niemal każdej sytuacji. Jeśli jednak robi się trochę błotniście lub mokro, opony łatwo osiągają swoje granice. Na Bulls Copperhead 3 nie musisz się chować na podjazdach - małe słabości wynikają co najwyżej z większej masy całkowitej, subtelnych cięć w cięższych kołach i detali wyposażenia, które są nieuniknione na tym poziomie cenowym. Ogólnie rzecz biorąc, cały zespół redakcyjny ma bardzo dobre wrażenie na temat kosztującego 999 euro Copperhead 3.
Bulls Copperhead 3 nie musi też chować się w zjazdach. W teście było naprawdę zabawnie, ponieważ jest bardzo zwinny i zwrotny dzięki 27,5-calowym kołom i kompaktowej geometrii. Przy wyższych prędkościach prowadzi to do pewnego niepokoju, ale jako początkujący łatwiej jest zacząć od bardziej zwinnego roweru. Sprężynowe zachowanie widelca było nieco zbyt liniowe dla naszych jeźdźców testowych i powinno być bardziej progresywne, dzięki czemu funkcja i ergonomia zdalnej blokady była pierwszorzędna, a wielu innych producentów jest niechlujnych w tych drobnych szczegółach i oferuje znacznie gorsze rozwiązania. Niewielkie niedociągnięcia, ale cały pakiet, w tym mocne i łatwe w sterowaniu hamulce Magura MT2, również sprawia, że Copperhead jest gotowy na zjazdy. Prawdziwym rozważeniem byłoby użycie 1,85-calowego modelu Copperhead 29 z określonej wysokości (powyżej 3 m), zwłaszcza że jest on również dostępny z identycznym wyposażeniem za 999 euro. Duże opony lepiej toczą się po przeszkodach i zapewniają większe bezpieczeństwo.
Recenzja Bull's Copperhead 3 - Podsumowanie
Byliśmy naprawdę zaskoczeni, że za tak małe pieniądze można dostać dużo rowerów. Oczywiście rower ma małe słabości, ale jako początkujący będziesz w stanie je przeoczyć. Rower polecamy nawet bardziej ambitnym rowerzystom jako rower treningowy. Naprawdę łatwo się rozciąga i można się przy tym dobrze bawić.
Moritz mówią
Jak oceniasz rower w porównaniu do zeszłorocznego modelu, w którym zamontowano kilka podzespołów XT więcej i był prawie o cały kilogram lżejszy?
Z góry dzięki!
Eugeniusz W mówią
Nadal jeździmy Copperhead3 z 2012 roku w kompletnej wersji XT, przejechaliśmy około 7 km. Poza odnowionymi łożyskami kulkowymi w piastach, tarcze hamulcowe (Formula RX musiała ustąpić miejsca tarczom XT ze względu na ciągłe "śpiewanie"), pok. Stery, łańcuch (ale waży 105kg!) i przedłużony mostek wszystko oryginalne. Od 2018 nowa kaseta 10-rzędowa z 42z na niej (z ciekawości)
Ciągle czytam negatywne doniesienia o Copperhead 3, połamanych ramkach, wadliwych komponentach... ale nie mogę tego potwierdzić (przynajmniej w przypadku mojego modelu Bj). Niestety sprzęt z roku na rok jest coraz gorszy.
Największym minusem Bullów byłby kontakt z producentem (nie ZEG np.!!!). Nikt nie lubi pomagać, jeśli zadajesz jedno lub drugie pytanie (dotyczące części zamiennych/podzespołów zamiennych).