Nowości produktowe / MTB: Rocky Mountain Thunderbolt zawsze był niezwykle wszechstronnym rowerem górskim. Nazwa, która tłumaczy się jako „błyskawica”, nie mogłaby być bardziej odpowiednia, ponieważ zawsze byłeś szybki z krótkim skokiem. Niemniej jednak nazewnictwo nie zbliża się do ujawnienia pełnego potencjału. Tradycyjny kanadyjski producent zmienił Thunderbolt na ten rok.
Nowy Rocky Mountain Thunderbolt jest wyposażony w całkowicie nową ramę z włókna węglowego, która ma teraz również kilka milimetrów więcej skoku ze 130 mm lub 140 mm w wersji BC. Jak dotąd fani motocykla musieli zadowolić się 120 mm. Ponadto mówi się, że sztywność ramy została jeszcze bardziej zwiększona, ale w poprzednich modelach również nie było na co narzekać pod względem masy lub sztywności. Thunderbolt zachował swoją zabawną geometrię i szeroki zakres ustawień, a także nadal polega na zwinnych 27,5-calowych kołach. Thunderbolt radzi sobie na technicznych podjazdach, mocny w trudnym terenie i radzi sobie w każdej sytuacji na szlaku.
Rocky Mountain nazywa Smoothlink technologią zawieszenia zastosowaną w Thunderbolt. Twórcy dostosowali krzywą zawieszenia w taki sposób, aby wsparcie w krytycznym obszarze środkowym pozostało takie samo pomimo zwiększonego skoku sprężyny. Pełnowartościowa obietnica: więcej rezerw, ale bez wiotczenia i tym samym powolnego wyglądu. W pierwszych milimetrach chłopaki z Rocky'ego mówią również o większej czułości, a zwiększone wartości przeciwprzysiadowe powinny docelowo zapewnić lepszą efektywność pedałowania.
Podobnie jak w przypadku praktycznie każdego roweru, Rocky nadaje również amortyzatorom Thunderbolt dostrojenie specyficzne dla rozmiaru, dzięki czemu rowerzyści o każdym wzroście mogą cieszyć się właściwą równowagą delikatnej wrażliwości na wstrząsy i progresywnej charakterystyki sprężyny. Zespół programistów dostosowuje amortyzatory na podstawie jazd testowych i dostosowuje każdą melodię do odpowiedniego rozmiaru ramy.
Regulacja geometrii RIDE jest ponownie dostępna. Pozwala to na szybkie dostrojenie geometrii i zawieszenia za pomocą zestawu imbusowego. Możliwych jest dziewięć konfiguracji z dwoma blokującymi się wkładkami wiórowymi. System sprawdził się już w wielu innych kanadyjskich modelach w ostatnich latach i zapewnia równowagę między solidnością a elastycznością. W Thunderbolcie przeniósł się on teraz z ramy na wahacz, co pozwala uzyskać smuklejszą, bardziej harmonijną sylwetkę roweru.
Wersja Rocky Mountain Thunderbolt BC
BC oznacza Kolumbię Brytyjską, obszar z trudnymi i wymagającymi trasami. W związku z tym edycje BC rowerów Rocky Mountain są zawsze projektowane tak, aby były nieco bardziej wytrzymałe i bardziej zorientowane na szlaki niż ich odpowiedniki bez przyrostka. Kanadyjczycy dali swojemu Thunderboltowi BC o 10 mm większy skok sprężyny, szerszą kierownicę, grube opony, ultrasztywne koła i mocniejsze podwozie. Rocky mówi: „Dzięki szerokiej gamie ustawień RIDE-9 dla każdego terenu, w jakim chcesz się poruszać, jego bardziej agresywny charakter jest idealny do całodziennej jazdy po szlakach”.
Jeśli chodzi o geometrię, wiele się wydarzyło: aby poprawić kontrolę i możliwości zjazdowe, zwiększono zasięg, znacznie spłaszczono kąt główki i obniżono suport. Podpory łańcucha zostały nieco wydłużone, aby poprawić zdolność pokonywania podjazdów. Umiarkowanie stromy kąt siodełka powinien pasować do tego, co powinno również zoptymalizować osiągi podczas wspinaczki.
Rocky Mountain Thunderbolt Carbon: modele i ceny
Nowy Rocky Mountain Thunderbolt Carbon jest dostępny w czterech konfiguracjach w cenie od 3.600 do 6.200 euro. Każdy z nich występuje w dwóch wersjach kolorystycznych – chłodnej czerni/niebieskiej lub gorącej czerwieni/ciemnoszarej. Jeśli wolisz wykonać pracę samodzielnie, możesz również kupić zestaw ramek, który jest dostępny tylko dla wersji BC i kosztuje 3.400 euro. Oprócz samej ramy zakres dostawy obejmuje również amortyzator Fox Float DPS EVOL Factory.
Widelec: Fox Float Performance Elite 140 mm
Niemy: Fox Float DPS EVOL Performance Elite
Napęd: Sram GX Eagle
wirniki: DT Swiss 350 / Stans Arch MK3
Hamulec: Prowadnica Sram RS 180 / 180
Waga: 12,57 kg (rozmiar L)
Cena: € 6.200
Widelec: Fox 34 Spławik Performance Elite 130mm
Niemy: Fox Float DPS Evol Performance Elite
Napęd: Sram GX Eagle
wirniki: DT Swiss 370 / Stans Crest MK3
Hamulec: Shimano XT 180/180
Waga: 11,80 kg (rozmiar L)
Cena: € 5.800
Widelec: Fox 34 Spławik Performance 130mm
Niemy: Wydajność Fox Float DPS Evol
Napęd: Sram GX Eagle
wirniki: DT Swiss 370 / Sun Helix TR25 SL
Hamulec: Sram poziom TL 180/180
Waga: 12,26 kg (rozmiar L)
Cena: € 4.800
Widelec: RockShox Recon Gold Air 130 mm
Niemy: RockShox Deluxe RT
Napęd: SRAM NX
wirniki: Sram MTH 746 / Sun Helix TR25 SL
Hamulec: Poziom barana 180/180
Waga: 12,34 kg (rozmiar L)
Cena: € 3.600
Rama i amortyzator: 2.300 g (rozmiar M)
Zabezpieczenie ciężaru, prowadnica łańcucha i oś: 260 g
Waga kompletnej ramy: 2.560 g (rozmiar M)
Cena: € 3.400
Schreibe einen Kommentar