Nowości produktowe: Canyon Grail CF, firma zajmująca się bezpośrednią sprzedażą wysyłkową z Koblencji, przedstawia swój nowy rower szutrowy. Ten wszechstronny rower szosowy i terenowy zaskakuje przede wszystkim nowym rodzajem kokpitu – tak zwanym hover barem.Ceny szutrowego roweru, który jest dostępny tylko z ramą z włókna węglowego, zaczynają się od 2.199 euro.
Canyon ma teraz niezwykle obszerne portfolio różnych rowerów w swoim asortymencie - zarówno na szosie, jak i poza nią. Gdybyś jednak chciał szukać większej szczeliny przez lupę, prędzej czy później nieuchronnie natrafiłbyś na brak dedykowanego roweru szutrowego. To się zmieni w 2018 roku, ponieważ dzięki Canyon Grail firma z Koblencji prezentuje zupełnie nowy rower, który ma wypełnić tę niewielką lukę na przyszłość.
Można spierać się o definicję i klasyfikację rowerów szutrowych: niektórzy postrzegają je jako sprawne szosowe rowery crossowe, inni jako terenowe rowery długodystansowe, a jeszcze inni podkreślają bliskość obszaru bikepackingu. W przypadku Canyon Grail nie użyto ani crossovera Inflite, ani czterech obecnie rowerów szosowych, ale zamiast tego poszli własną drogą.
O charakterze roweru decydują dwa czynniki: rama lub geometria i komponenty. W pierwszym przypadku Graal opiera się na zupełnie nowym opracowaniu i wyłącznie na węglu na początku modelu. Wszystkie sześć wariantów modeli jest wyposażonych w ramę z włókna węglowego, która podobno waży 1040 g w wariancie CF SL i tylko 830 g w topowej wersji CF SLX (rozmiar M). Za chwilę wrócimy szczegółowo do geometrii nowego roweru szutrowego Canyon.
Jeśli chodzi o komponenty, zdecydowanie zaskakuje: Grail CF jest dostarczany wyłącznie z napędami do rowerów szosowych Shimano, a dokładniej 105, Ultegra i Ultegra Di2. Jest to zaskakujące, ponieważ wielu producentów rowerów szutrowych jest bardziej ukierunkowanych na sektor MTB i wyposaża rowery w kasety o szerokim zakresie i bez przednich przerzutek. Z drugiej strony nie dziwi decyzja o zastosowaniu profesjonalnych hamulców tarczowych we wszystkich wariantach i szerokich oponach na szerokich, bezdętkowych obręczach.
Canyon Hover Bar - Pływająca „podwójna kierownica” dla większego komfortu
Być może najbardziej ekscytującą i z pewnością najbardziej innowacyjną nową funkcją, którą Canyon prezentuje w swoim nowym Grail CF, jest tak zwany Hover Bar.Każdy, kto już oglądał zdjęcia motocykla, zauważył, że obszar kokpitu wymaga trochę przyzwyczajenia Do. Obszar uchwytu wydaje się unosić nad rzeczywistą kierownicą - stąd nazwa Wahać się Bar.
Zalety tej konstrukcji są oczywiste w najprawdziwszym tego słowa znaczeniu: Ponieważ rzeczywista powierzchnia chwytu jest przenoszona na dodatkową kierownicę, nie jest ona już odpowiedzialna za bezpośrednie przenoszenie impulsu sterującego na mostek lub ostatecznie na widelec i przód koło. To rozwiązuje dobrze znany problem w Canyon z Hover Bar: z jednej strony obszar sterowania powinien być wygodny, ale z drugiej strony powinien być wystarczająco sztywny, aby uniknąć gąbczastego prowadzenia. Dzięki drążkowi górnemu dodatkowy łącznik górny dzięki płaskiemu profilowi może silnie wyginać się w górę iw dół. Impulsy sterujące są przekazywane przez w pełni zintegrowany kokpit.
Oczywiście ta innowacyjna konstrukcja postawiła również przed projektantami ergonomiczne wyzwania. Rzeczywisty obszar przyczepności jest nie tylko wyższy, ale także nieco przesunięty do tyłu. Oczywiście z jednej strony wszystkie te czynniki muszą być brane pod uwagę w geometrii ramy, ale z drugiej komplikują klasyczne specyfikacje, takie jak długość mostka i trochę wznios. Przy okazji: dodatkowy ciężar w porównaniu z tradycyjnym połączeniem mostka i kierownicy wynosi około 120 g, ale dokładna waga kierownicy Hover Bar nie jest znana.
Ponieważ wszystkie warianty wyposażenia Canyon Grail CF są wyposażone w nowy kokpit, a ramy są odpowiednio zaprojektowane, wymiana kokpitu prawdopodobnie nie jest łatwa. Również z tego powodu pomyślano o odpowiednich rozmiarach: cztery z siedmiu rozmiarów ram mają własny rozmiar kokpitu - oprócz długości mostka zmienia się również szerokość kierownicy.
Kluczowe dane Canyon Hover Bar
kąt łodygi: -15 °
Dosięgnąć: 70mm
Migotać: 7,5 °
długość łodygi: 60mm (2XS) | 70mm (XS-M) | 90mm (L-XL) | 105mm (2XL)
szerokość kierownicy: 400mm (2XS) | 420mm (XS-S) | 440mm (ML) | 460mm (XL – 2XL)
Geometria Canyon Grail CF - Reach i Stack Plus
Geometria nowej szutrowej wyścigówki z Koblencji jest również ekscytująca. Jednak ze względu na pasek unoszący się, konwencjonalne wartości zasięgu i stosu nie mogą być stosowane jak zwykle. Ze względu na przesunięcie powierzchni uchwytu w górę i w tył, nie jest możliwe wyciągnięcie wiarygodnych wniosków na temat pozycji siedzącej Graila CF przy użyciu tradycyjnej metody pomiaru. Zamiast tego Canyon uwzględnia nowy kokpit przy określaniu wartości i dlatego mówi o Reach+ i Stack+.
Tak więc przynajmniej te dwie liczby są porównywalne z innymi rowerami tylko w ograniczonym zakresie - Canyon wygodnie udostępnia pewne dane porównawcze z własnego portfolio. Pokazują one, że pozycja siedząca w Grail CF plasuje się gdzieś pomiędzy Endurace a Ultimate pod względem sportowego charakteru.
Ogólnie rzecz biorąc, projektanci przywiązali dużą wagę do płynnego działania: rozstaw osi jest stosunkowo duży, kąt skrętu jest płaski i oczywiście grubsze opony również łatwo się mieszczą (do 42 mm). Mówiąc o oponach: Grail CF 2b ma koła w dwóch najmniejszych rozmiarach ramy, 650XS i XS, dzięki czemu ogólne proporcje, a tym samym ergonomia, pozostają niezmienione pomimo niewielkich rozmiarów.
Graal kanionu geometrii
2XS | XS | S | M | L | XL | 2XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 432 | 462 | 492 | 522 | 552 | 582 | 612 |
tylny trójkąt (w mm) | 415 | 415 | 425 | 425 | 425 | 425 | 425 |
Rozstaw osi (w mm) | 988 | 990 | 1020 | 1029 | 1040 | 1063 | 1073 |
Kąt skrętu (w °) | 70.25 | 71.25 | 71 | 72.5 | 72.5 | 72.75 | 72.75 |
Kąt siedziska (w °) | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 | 73.5 |
Zasięg+ (w mm) | 401 | 422 | 439 | 458 | 475 | 494 | 513 |
Stos+ (w mm) | 594 | 615 | 638 | 660 | 687 | 700 | 728 |
długość łodygi | 60 | 75 | 75 | 75 | 90 | 90 | 105 |
długość korby | 165 | 165 | 170 | 172.5 | 172.5 | 175 | 175 |
rozmiar koła | 650b | 650b | 700c | 700c | 700c | 700c | 700c |
Zestaw toreb Topeak i oczka na błotniki
Dzięki wszechstronnym właściwościom na asfalcie i poza nim, rower szutrowy doskonale nadaje się również jako sportowy rower turystyczny. Oczywiście Canyon jest również świadomy tego potencjału i oferuje kupującym Graala opcję przygotowania roweru na dłuższe, kilkudniowe wycieczki. Wraz z firmą Topeak opracowano zestaw toreb dostosowanych do nowego roweru szutrowego z Koblenz. Składa się z torby na siodło i ramę oraz rolki na kierownicę, oferując dużo miejsca. Rama oferuje również oczka na błotniki i oczywiście miejsce na dwa koszyki na bidon.
Jednak szczegóły dotyczące zestawu toreb Topeak dla Canyon Grail nie są jeszcze dostępne.
Modele Canyon Grail CF, ceny i funkcje
Na początku modelu Grail CF będzie dostępny w sześciu wersjach. Różnice ograniczają się głównie do zastosowanego napędu, kół i ramy. Rama CF SLX, która waży mniej niż 850 g, jest początkowo zarezerwowana dla topowego modelu, który wtedy również waży tylko 8,22 kg. Ale nawet podstawowa wersja za 2.199 euro wcale nie jest wagą ciężką, pomimo nieco cięższej grupy 105 i waży znacznie poniżej 9 kg. Tłumaczenia obwodu są odpowiednie w górach i na długich dystansach; Zębatki 50-34 spotykają się z kasetami 11-34 - masz więc również niewielkie przełożenie 1:1 na dłuższe podjazdy po szutrze.
Wszystkie modele mają wspólny kokpit Hover Bar Cockpit i szerokie na 40 mm opony G-One firmy Schwalbe. Koła to albo nowy C1800 od DT Swiss, albo obręcze z włókna węglowego Reynolds. Kombinacja opona/koło we wszystkich modelach jest przystosowana do zastosowania bezdętkowego, wewnętrzna szerokość obręczy wynosi 22 mm (DT Swiss) lub 23 mm (Reynolds).
Wygodny słupek z włókna węglowego VCLS 2.0, który zapewnia do 15% elastyczności w pionie, jest montowany we wszystkich modelach począwszy od modelu Grail CF 8.0. W przypadku modeli podstawowych musisz zadowolić się tradycyjnym słupkiem z włókna węglowego.
Canyon Grail CF SLX jest również dostępny jako zestaw z ramą za 2.599 euro. W zestawie Hover Bar i sztyca VCLS 2.0.
ustawienie: Graal CF SL
Napęd: Łopatka 105
wirniki: DT Swiss C1800
Waga: 8,62kg
Cena: € 2.199
ustawienie: Graal CF SL
Napęd: Łopatka 105
wirniki: DT Swiss C1800
Waga: 8,6kg
Cena: € 2.199
ustawienie: Graal CF SL
Napęd: Shimano Ultegra
wirniki: DT Swiss C1800
Waga: 8,4kg
Cena: € 2.599
ustawienie: Graal CF SL
Napęd: Shimano Ultegra Di2
wirniki: DT Swiss C1800
Waga: 8,54kg
Cena: € 3.599
ustawienie: Graal CF SL
Napęd: Shimano Ultegra
wirniki: Karbonowa tarcza Reynolds Assault ATR
Waga: 8,46kg
Cena: € 3.599
ustawienie: Graala CF SLX
Napęd: Shimano Ultegra Di2
wirniki: Karbonowa tarcza Reynolds Assault ATR
Waga: 8,22kg
Cena: € 4.599
Schreibe einen Kommentar