Test: Z szerokością 2.1″ i lekko toczącym się profilem opona WTB Nano 2,1 plasuje się gdzieś na pograniczu opon terenowych i ponadgabarytowych szutrowych. Poddaliśmy przekraczania granicy próbie.
Opona WTB Nano z pewnością powinna być znana jednemu czy drugiemu czytelnikowi - ale prawdopodobnie bardziej jako opona szutrowa o szerokości 40 mm. Jako Nano 40c cieszy się dużą popularnością, ponieważ zapewnia udaną równowagę między oporami toczenia, przydatnością do jazdy w terenie i masą. Jednak z WTB Nano 2.1 przetestowaliśmy wersję o szerokości 2,1 cala dla kół 650b. Jest oficjalnie klasyfikowana przez WTB jako opona XC, ale dzięki właściwościom odziedziczonym po swoim 40-milimetrowym bracie i umiarkowanej szerokości, bardzo dobrze radzi sobie również na rowerze Road-Plus lub Gravel-Plus.
WTB Nano 2.1 jest dostępny dla kół 29″ i 27,5″ oraz w trzech różnych wersjach. Oprócz niedrogiej wersji Comp dostępna jest również specjalna wersja bezdętkowa dla własnej technologii bezdętkowej TCS WTB oraz lekka wersja wyścigowa. W naszym teście wzięliśmy parę opon 650b jako wersję wyścigową i zamontowaliśmy je na rowerze szutrowym Rondo Ruut, który należy do nowych szeregów rowerów Gravel+.
rowery wyścigowe: Test: Rondo Ruut AL – górski rower szutrowy crossowy
Test: Od wiosennej prezentacji minęło kilka miesięcy, ale Rondo Ruut jest już dostępne. Poddaliśmy aluminiową wersję wszechstronnego roweru szutrowego gruntownym testom. Tej wiosny Rondo Ruut zostało po raz pierwszy zaprezentowane na targach rowerowych w Berlinie. Nowy rower, nowy producent, znajome twarze: Rondo ma siedzibę w Polsce, […]
WTB Nano 2.1 - Lekki i łatwy w montażu
Nasze dwie opony testowe ważyły odpowiednio 578 i 586 g, co jest wartością średnią dla opon w tej klasie. W naszym przypadku zamontowano je bezdętkowo na lekkim zestawie kołowym Industry9 Trail 24h. Nawet jeśli Nanos nie są oponami bezdętkowymi, działały bez żadnych problemów: chociaż obie opony można było bardzo łatwo wciągnąć na felgę, dopasowanie było dobre i ciasne, a system został natychmiast uszczelniony za pomocą prostej pompki podłogowej i ok. 50 ml płynu uszczelniacz każdy. Z wężem nie może być łatwiej!
Struktura WTB Nano jest dość interesująca: profil jest oczywiście ogólnie dość powściągliwy, aby niepotrzebnie nie zwiększać oporów toczenia, co prawdopodobnie byłoby kryterium nokautującym dla zdecydowanej większości potencjalnych nabywców. Środek bieżnika jest lekko podniesiony – zmniejsza to powierzchnię styku z odpowiednim ciśnieniem w oponie. Jasne, to kosztuje przyczepność, ale toczy się dość płynnie pomimo szerokości, a różnice w stosunku do klasycznej opony szutrowej 40 mm są niewielkie. Jeśli następnie zjedziesz w teren, możesz zwiększyć powierzchnię styku, zmniejszając ciśnienie w oponach. Na obręczy I23 o szerokości 9 mm (szerokość wewnętrzna) naszego systemu testowego Nano 2.1 ma prawie dokładnie 54 mm szerokości, a zatem odpowiada specyfikacji fabrycznej.
WTB Nano 2.1 – Właściwe ciśnienie powietrza ma kluczowe znaczenie
Tak jak w przypadku każdej nowej opony, ważne jest, aby przez pierwsze kilka metrów wyczuć i znaleźć optymalne ciśnienie powietrza. Na asfalcie i szutrze było to, jak na nasz gust, między 2,4 a 2,5 bara, gdy tylko wyruszyliśmy w teren, obniżyliśmy je do 2 barów z przodu i 2,2 bara z tyłu. Opory toczenia na leśnych autostradach i szosie są, jak się spodziewaliśmy, bardzo dobre jak na oponę w tej klasie. Tak, nie do końca nadąża za oponą szutrową i zauważalnie trudniej jest jechać do przodu - ale jak na oponę XC Nano radzi sobie wyjątkowo dobrze. W wilgotnych, mokrych i tłustych warunkach na drodze mieszanka gumowa potrafiła przekonać: prawie nie twardniała nawet w niskich temperaturach w pobliżu punktu zamarzania i zawsze zapewniała nam niezawodną przyczepność.
Ale oczywiście do szybkich okrążeń na asfalcie WTB ma w swojej ofercie inne opony - Nano 2,1 radzi sobie w terenie i tam oczywiście musiała się sprawdzić w naszym przypadku. Tutaj można było zauważyć, że właściwe ciśnienie powietrza jest absolutnie kluczowe dla osiągów opony, bardziej niż w przypadku większości innych opon. Jeśli jesteś pod zbyt dużą presją, Nano ma tendencję do wyślizgiwania się, zwłaszcza w mokrych warunkach, i zapewnia niewielkie bezpieczeństwo, ponieważ często nagle traci przyczepność.
Jednak opona WTB pokazuje zupełnie inne oblicze, gdy spuszczasz trochę powietrza: pozwala to na znacznie lepsze wykorzystanie jej zalet w zakresie szerokości i pazurów w podłożu. Nie tylko ogólny poziom przyczepności wzrasta, ale przede wszystkim opona jest dużo bardziej wyrozumiała. Na limicie w wilgotnych i mokrych warunkach dość wcześnie informuje o utracie przyczepności i przy odrobinie czułości szybko wiesz, gdzie jest granica. Wycieczki po szlakach to także świetna zabawa.
Podczas naszego okresu testowego nie mieliśmy problemów z utratą powietrza, odbijaniem, a nawet płaskostopiem.
Schreibe einen Kommentar