Wydaje się, że Scott Scale istnieje od czasów karbonowych hardtaili. Rower podążał za wszystkimi rozmiarami kół i trendami. Pozwolono nam przetestować wersję 2018 w wersji Pucharu Świata i przetestować replikę zespołu.
Rama Worldcup Scott Scale RC 900
Wizualnie rama przypomina sprzęt Scott-Sram Racing Team. Naklejki sponsorów drużyn są przymocowane do wsporników siodełka, co zapewnia wrażenie Pucharu Świata. Jeśli ci się nie podoba, możesz po prostu usunąć naklejkę. Ogólnie karbonowa rama naprawdę przyciąga wzrok. Filigranowe rozpórki w połączeniu z wysokiej jakości włóknem węglowym sprawiają, że rama wygląda bardzo elegancko.
Rama nie tylko wygląda na wysokiej jakości, jej komponenty są najwyższej jakości. Włókna węglowe Scott HMX sprawiają, że rama jest jednocześnie bardzo lekka i sztywna. Według Scotta rama wagi powinna ważyć mniej niż 900 gramów. Ale w dzisiejszych czasach rama typu hardtail powinna być nie tylko sztywna i lekka. Nie można również zapominać o wygodzie. Opracowana przez Scotta technologia SDS2 ma sprawić, że rama będzie znacznie wygodniejsza. Rama podzielona jest na dwie strefy. Jedna strefa (dolna rura, suport, suport) została zaprojektowana tak, aby była sztywna, aby zapewnić napęd. Strefa komfortu (podpory siodełka, rura siodełka, rura górna) powinna jednocześnie zwiększać komfort, aby chronić kierowcę i oferować przyjemniejsze wrażenia z jazdy.
Scott nie obywa się również bez nowoczesnych standardów. Dzięki standardowi Boost można uzyskać bardzo krótkie tylne widełki. Wszystkie pociągi są poprowadzone wewnętrznie, a przednia przerzutka może być również zainstalowana. Sprytne szczegóły tutaj na rowerze.Dzięki konfiguracji 1-biegowej mocowanie przedniej przerzutki nie pozostaje nieużywane. Prowadnica łańcucha jest tutaj zamontowana, aby zapobiec spadaniu łańcucha. Haki są zintegrowane z systemem osi przelotowej. Haki są lżejsze i sztywniejsze niż konwencjonalne rozwiązania, a także zapobiegają uszkodzeniu ramy w przypadku uderzenia tylnej przerzutki.
Geometria Scott Scale RC 900 Worldcup
Modele Scale 900 RC są dostępne tylko z kołami 29″. Podczas opracowywania geometrii zadbano o to, aby powstał szybki rower z rezerwą na zjazdy. To, co od razu rzuca się w oczy w tabeli, to bardzo krótkie wsporniki siodełka o długości 425 mm, co powinno zapewnić bardzo zwrotny rower. Aby rower z krótkimi wspornikami siodełka nie podjeżdżał zbyt łatwo, wybrano kąt siodełka 73,6°, co jest typowe dla XC. Duży zasięg (443,2 w L) i umiarkowanie luźny kąt skrętu (69,5° dla wyścigowego hardtaila) zapewniają niezbędną płynność. Stos został zaprojektowany tak, aby był krótki, aby kierowca mógł dostosować wysokość kokpitu do swoich potrzeb.
Puchar Świata Scott Scale 900
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 390 | 440 | 480 | 530 |
Pozioma rura górna (w mm) | 575 | 600 | 625 | 650 |
główka ramy (w mm) | 95 | 100 | 115 | 125 |
tylny trójkąt (w mm) | 425 | 425 | 425 | 425 |
Rozstaw osi (w mm) | 1076,4 | 1101,8 | 1127,9 | 1153,7 |
Kąt skrętu (w °) | 69,5 | 69,5 | 69,5 | 69,5 |
Kąt siedziska (w °) | 73,6 | 73,6 | 73,6 | 73,6 |
Zasięg (mm) | 398,7 | 422,3 | 443,2 | 465,5 |
Stosy (mm) | 599 | 603,6 | 617,7 | 627,1 |
Sprzęt do Pucharu Świata Scott Scale RC 900
Wyposażenie Scott Scale 900 RC Worldcup jest oparte na rowerze drużynowym zespołu Scott-Sram XC Worldcup i czerpie z asortymentu produktów sponsorów zespołu. Tylko koła z włókna węglowego, kompletny Sram XX1 Eagle w kolorze złotym, hamulce wyższej jakości i widelec SID Worldcup są montowane na prawdziwym rowerze drużynowym. Poza tym replika jest dość podobna do roweru drużynowego.
Jak można się domyślić, w rowerze jest wiele części Sram. Z przodu sprężyny Rock Shox SID RLC w efektownej czerwieni.Za hamowanie odpowiada Sram Level TLM z tarczą 180 mm z przodu i 160 mm z tyłu. Obwód obsługuje grupa Sram XX1 z kasetą i łańcuchem XO1. Tarcza na korbie oferuje 32 zęby, a kaseta ma zakres od 10 do 50 zębów, co zdecydowanie powinno wystarczyć. DT Swiss jest również sponsorem drużyny Scott-Sram. W replice zastosowano również koła DT Swiss z X1825 Spline. Ale są prawie trochę ciężkie jak na taki rower wyścigowy XC. Nadal istnieje tu pewien potencjał tuningowy. Pozostałe części jak kierownica, mostek itp. pochodzą z naszej firmy jako części Syncros i są idealnie dopasowane do roweru. Na przykład mostek tworzy linię z górną rurą, co wygląda dobrze.
Scott Scale RC 900 Worldcup - Na szlaku
Wizualnie skala wygląda na szybką. Oczywiście nie mogliśmy się doczekać testu praktycznego. Byliśmy zaskoczeni na pierwszych metrach. Rower nie jest tak żywy, jak sobie wyobrażaliśmy. Zakładamy, że było to spowodowane nieco ciężkimi kołami. Nadal można je przekonwertować na bezdętkowe lub możesz użyć tego zestawu jako zestawu treningowego i zafundować sobie bardzo lekkie koła na zawody. Krótkie tylne widełki są również natychmiast zauważalne. Rower można łatwo wciągnąć na tylne koło i przewieźć na wózku inwalidzkim.
Pozycja siedząca na rowerze była bardzo wygodna. Niezbyt rozciągnięty, ale nadal sportowy nad suportem, dzięki czemu możesz zapewnić odpowiedni napęd. To sprawia, że skręcanie na płaskich przejściach jest zabawne, a także możesz robić dobre postępy na równym terenie. Szybko przechodzi do pierwszego podjazdu. Prędkość można dobrze przenosić podczas pedałowania z siodełka, ponieważ nie można było zidentyfikować żadnych słabych punktów w sztywności. Widelec można zablokować za pomocą bardzo ergonomicznego pilota Scott na lewej kierownicy, dzięki czemu podczas wspinaczki na asfalcie nie traci się ani jednego wata. Na dłuższych podjazdach Scotta można lekko przesuwać dzięki dobrej pozycji siedzącej, a pod górę daje dużo frajdy. Rower po raz pierwszy ujawnia swoje komfortowe walory na technicznych podjazdach. Sztyca podsiodłowa wygina się wygodnie i pozwala rowerowi płynniej siedzieć na szlaku. Nie mogliśmy określić, w jakim stopniu tylny koniec się wygiął, ale ogólnie motocykl spisywał się bardzo dobrze w trudnym terenie. Prawdopodobnie zalecamy tylko przejście na system bezdętkowy, aby można było jeździć z nieco mniejszym ciśnieniem powietrza bez ryzyka i zapewnić większy komfort. Tłumaczenie wystarczyło nam na górze.
Na szlaku ze Scottem byliśmy naprawdę zaskoczeni. Rzadko kiedy mieliśmy tyle frajdy z wyścigowego hardtaila. Ze względu na krótkie tylne widełki, Scale jest bardzo zwinny. Łatwo nim manewrować na ciasnych zakrętach, a przednie koło można łatwo przejeżdżać przez przeszkody. Na wyboistych odcinkach rower jest bardzo cichy jak na hardtaila, ponieważ nierówności są odczuwalne jako lekko tłumione. Nawet w technicznych i szybkich przejazdach rower bardzo dobrze trzyma się szlaku dzięki lekko luźnemu kątowi skrętu i dużemu zasięgowi. Widelec SID dobrze pochłania miękkie i twarde uderzenia i pozwala rowerowi leżeć płasko na szlaku. Kierownica o długości 720 mm i ergonomiczne uchwyty zapewniają niezbędną kontrolę. Hamulce Sram dobrze leżą w palcach, a także mają niezbędne rezerwy na dłuższe zjazdy. Tylko opony Maxxis Aspen są trochę przytłoczone, gdy tylko szlaki stają się mokre. W przeciwnym razie Scott naprawdę oferuje świetny ogólny pakiet i nie tylko kierowcy wyścigowi dobrze się z nim bawią. Rower można też polecić tylko na szybką przejażdżkę po pracy.
Schreibe einen Kommentar