Nowości produktowe: Jako jeden z największych producentów rowerów w Holandii, Batavus może poszczycić się ponad 100-letnią historią. Nawet jeśli jesteś dumny ze swojej własnej tradycji, obecne modele pokazują, że przybyłeś do teraźniejszości.
Heerenveen niekoniecznie jest centrum świata. W rowerowym kosmosie 50.000-tysięczne miasto w holenderskiej Fryzji odgrywa jednak bardzo ważną rolę. W dzielnicy handlowej na południu miasta znajduje się między innymi Batavus. Do dziś producent rowerów jest największą i najważniejszą firmą w mieście, a w szczytowym okresie w latach 70. i 80. z taśmy produkcyjnej zjeżdżało rocznie ćwierć miliona rowerów – jak na ówczesne była zdecydowanie jednym z dużych graczy na rynku europejskim.
Batavus: Ponad 100 lat historii
Firma Batavus powstała ponad 100 lat temu – oprócz rowerów przez długi czas produkowano również motorowery, które były prawdziwym bestsellerem w całej Europie i poza nią. W latach 80-tych i 90-tych byli również niezwykle aktywni w kolarskim świecie: nie tylko mieli w swoim asortymencie liczne rowery wyścigowe, crossowe, a nawet czasowe, ale także wspierali różne profesjonalne drużyny i holenderskie stowarzyszenie kolarskie.
Zakręćmy kołem czasu i przeskoczmy do teraźniejszości: Batavus nadal jest dziś w domu w Heerenveen. Portfolio obejmuje ponad 40 modeli rowerów; Rowery wyczynowe całkowicie zniknęły z programu, a zamiast tego skupiono się na obszarach miejskich. Fakt, że rowery elektryczne stanowią ponad połowę gamy modeli, jest logiczny z kilku powodów: rynek rowerów z silnikami elektrycznymi wciąż kwitnie, a Batavus wyraźnie popiera tę kartę. Koncentracja ma również sens, biorąc pod uwagę historię firmy. W końcu byli kiedyś jednym z największych producentów motorowerów i jednymi z pierwszych producentów rowerów, którzy w 1998 roku zapuścili się w e-mobilność, kiedy zaprezentowali E-go, pierwszy e-rower z własnym napędem.
Pomimo wszystkich innowacji i zmian, Batavus jest nadal dumny ze swojej własnej historii firmy. Z tego powodu w 2004 roku z okazji 100-lecia otwarto muzeum firmowe, w którym ponad 150 jednośladów dokumentuje burzliwą historię firmy.
Cztery wytyczne
W firmie Batavus z pewnością sformułowano cztery wytyczne firmy, zgodnie z którymi planuje się portfolio, organizuje produkcję i montaż oraz wyposaża poszczególne modele: jakość, bezpieczeństwo, komfort i ochrona środowiska
Widok modelu
E-rowery
Jak już wspomniano, e-rowery w Batavus stanowią ponad połowę całego portfolio – program obejmuje obecnie łącznie 21 różnych modeli. Wybór jest odpowiednio duży. Dotyczy to zarówno napędu (Bosch, Yamaha i E-Go), jak i kształtu ramy (rowery trapezowe, diamentowe i step-through) oraz systemu przerzutek (przerzutka i piasta). Genova E-go kosztuje mniej niż 1.800 euro z własnym napędem E-Go, przerzutką w piaście Nexus 7 i hydraulicznymi hamulcami tarczowymi Magura.
X-posure E-go jest o wiele bardziej egzotyczny: dzięki holenderskiemu wyglądowi motocykla, wysokiej jakości wyposażeniu i solidnemu przedniemu bagażnikowi jesteś stylowy na drodze i nadal jesteś przygotowany na prawie wszystkie ewentualności codziennego życia. Za 1.649 euro jest również wyjątkowo przystępny cenowo.
Inne atrakcje
Nawet jeśli Batavus koncentruje się teraz na e-rowerach, nie zapomniano o klasycznych rowerach bez dodatkowego silnika. Pokazują to rowery miejskie, takie jak Escala czy Quip. Ten ostatni prawdopodobnie przyciągnie kilka ciekawskich spojrzeń w ruchu, zwłaszcza dzięki niezwykle nietypowemu kształtowi ramy, a także jest niezwykle przystępny cenowo za 699 euro. I oczywiście: Jak przystało na holenderskiego producenta, linia Classics obejmuje również całą gamę klasycznych holenderskich rowerów.
Schreibe einen Kommentar