W grupie polegamy na sprawdzonej jakości Shimano. W naszym magazynie mieliśmy również grupę Shimano Ultegra 6800, która wraz z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi jest również bardzo odpowiednia dla naszego zestawu Crosser. Ponieważ grupa R8000 Ultegra już idzie w górę, 6800 nie jest już najnowszym wariantem, ale w tej chwili jest to bardzo atrakcyjny wariant dla łowców okazji.
Napędy z tylko jedną tarczą stają się coraz bardziej popularne. W każdym razie w sektorze MTB, gdzie wielu nowoczesnych ram nie można już wyposażyć w przerzutkę przednią. Nie jest to aż tak daleko w krzyżu, ale pionierski SRAM, jeden po drugim, popycha ten trend dzięki trzem dedykowanym grupom 1x. Jednak celowo zdecydowaliśmy się na konfigurację 2-drożną dla naszej konfiguracji, ponieważ nie chcieliśmy obejść się bez dużej przepustowości lub harmonijnych, małych stopni przełożenia. Dzięki korbie 50/34 i kasecie 11-32 mamy szeroki zakres przełożeń do stromych podjazdów i płaskich przejazdów Bolz. Zredukowane do samej przepustowości, nowoczesne dyski 1x, takie jak SRAM Apex1, mogą teraz całkiem dobrze nadążać. Przeciwstawia się naszej przepustowości 428% z dwiema tarczami o aż 420% dzięki szerokiej stopniowanej kasecie.
Różnicą, której nie należy jednak lekceważyć, są różnej wielkości skoki przełożeń. W większości przypadków mniejsze jest tutaj lepsze, ponieważ jest to jedyny sposób na znalezienie właściwej kadencji dla aktualnej „dobrej prędkości”. Jeśli przełożenia są zbyt duże, musisz albo naciskać zbyt mocno, albo wchodzić w niewygodny zakres kadencji. Szczególnie na rowerze szutrowym, który jest często używany na dłuższych dystansach po asfalcie, harmonijne zmiany biegów mają pozytywny wpływ.
W porze deszczowej hamulce tarczowe są oczywiście bardzo przydatne. Brak maltretowanych boków obręczy, niezmiennie wysoka siła hamowania i lepsza modulacja to tylko niektóre z zalet. Dzięki hamulcom tarczowym Ultegra mamy mocne ograniczniki do naszego Scott Addict Gravel. Podobnie jak w przypadku rowerów górskich, zastosowano tutaj technologię Ice-Tech firmy Shimano. Klocki hamulcowe posiadają na swojej górnej stronie żeberka chłodzące, których zadaniem jest ograniczenie nagrzewania się hamulców. Tarcze hamulcowe mają aluminiowy rdzeń, który jest również połączony z żeberkami chłodzącymi po wewnętrznej stronie tarczy. W ten sposób ciepło powinno być jak najszybciej oddane do powietrza i tym samym skutecznie przeciwdziałać blaknięciu. Zdecydowaliśmy się na zamontowanie tarcz 160mm przód i tył. Nawet jeśli w niektórych rowerach szosowych zobaczysz tarcze 140 mm, zwłaszcza na tylnym kole, z przyjemnością zaakceptujemy te kilka gramów więcej, aby uzyskać lepszą odporność na blaknięcie.
Szybko i bezproblemowo zmontowaliśmy części. Musieliśmy tylko użyć adapterów do układu hamulcowego. W naszym przypadku zaciski hamulca Shimano Ultegra 6800 nadal są wyposażone w mocowania postmount, które są bardzo powszechne w sektorze MTB, podczas gdy rama i widelec mają już nowoczesne mocowania flatmount, które ostatecznie stały się standardem w rowerach wyścigowych w zeszłym sezonie - i obszar poprzeczny udało się ustalić. Ale nie ma powodu do paniki: Shimano ma odpowiedni adapter hamulca do wielu kombinacji. Dotyczy to również naszego wariantu siodełka Flatmount i Postmount.
Ostateczne ustawienie przerzutek i hamulców było jak zwykle w przypadku Shimano dziecinnie proste i poradzi sobie z tym także mniej doświadczony wkrętak.
Obciążniki Shimano Ultegra 6800
przerzutka tylna: 210g
Przerzutka: 87g
Dolny nawias: 64g
Korba (175mm): 696g
Łańcuch nieskrócony: 267g
Kaseta 11-32: 282g
tarcza hamulcowa: 113g
Hamulec + STI przód: 478g
Hamulec + STI tył: 501g
Schreibe einen Kommentar