Historia budowy roweru: W pierwszej części historii budowy naszego roweru szutrowego zajmujemy się podstawą konstrukcji: ramą. W Scott Addict Gravel zdecydowaliśmy się na lekką i sztywną podstawę o nowoczesnej geometrii.
W firmie Scott Addict oznacza wyścigi. Dlatego nie daj się zwieść słowu kluczowemu Gravel w nazwie. Scott Addict Gravel Frameset nie jest wygodnym rowerem szutrowym, ale bardziej sportową bronią. Cena jest również sportowa: zestaw ramy składający się z ramy, widelca, sztycy, osi przelotowych i sterów kosztuje 2.499 euro, chociaż dostajesz też dużo w zamian.
Zestaw ram nie jest w żadnym wypadku kopią szosowego narkomana, ale został specjalnie zoptymalizowany pod kątem użytkowania w terenie. Rama i widelec są przystosowane do hamulców tarczowych, a także są kompatybilne z mocowaniem postmount i flatmount. Pociągi są ułożone w środku i możliwa jest również elektroniczna zmiana biegów. Możliwości terenowe zostały również uwzględnione pod kątem komfortu. Podpory siodełka są nieco elastyczne, a sztyca 27,2 mm zapewnia dodatkowy komfort. Miłym detalem jest specjalny kształt rozpórek, które zapewniają bardzo małą powierzchnię styku z błotem i brudem - dzięki temu sprzątanie po okrążeniu w złych warunkach atmosferycznych jest o wiele łatwiejsze.
Scott nie ogranicza nas w wyborze 1x lub 2x. Coraz większą popularnością cieszą się napędy 1x, również do rowerów crossowych i gravelowych; Jeśli jednak podoba Ci się jak najbardziej wszechstronna i nie chcesz rezygnować z szerokiego zakresu lub harmonijnych skoków przełożeń, nadal nie możesz uniknąć przedniej przerzutki. Można go zamontować na płycie mocującej, którą również można zdjąć. Jeśli możesz sobie poradzić z jedną tarczą, możesz tutaj na przykład zamontować wąską prowadnicę łańcucha. Osie przelotowe montowane są z przodu iz tyłu w wymiarach 100×12 mm (przód) i 142×12 (tył). Ponieważ koło musi być szybko wyjmowane z ramy podczas jazdy w terenie, rama jest wyposażona we własne osie przelotowe, które umożliwiają bardzo szybką wymianę koła.
W przypadku karbonu Scott wykorzystuje sprawdzoną strukturę HMF (włókna o wysokim module sprężystości) do ramy, która zapewnia dobrą równowagę między wagą a sztywnością i jest z powodzeniem stosowana od kilku lat.
Z naszą ramą w rozmiarze 58, wraz ze sterami, ważył 1228 g, a widelec 465 g. To stwierdzenie dla roweru przełajowego lub szutrowego i obiecuje dobrą podstawę dla lekkiego zestawu. Rama została również udoskonalona pod względem sztywności. Dzięki przedniemu trójkątowi IMP, większym średnicom rur i suportowi PF86 sztywność została zwiększona bez utraty komfortu.
Ciężarki Scott Addict Gravel
Rozmiar ramy 58 cm: 1115g
Widelec (nieobcięty wał, z osią): 465g
Oś HR: 61g
Zacisk siodełka: 12g
Zestaw słuchawkowy (wraz z nakrętką gwiazdkową i nasadką): 113g
Jak wspomniano na początku, nie daj się zwieść słowu kluczowemu Gravel i oczekuj zrelaksowanego roweru długodystansowego. Geometria roweru jest bardzo sportowa i została zaprojektowana z myślą o napędzie i aerodynamicznej pozycji siedzącej. Ponadto geometria została zoptymalizowana pod kątem dobrej stabilności na wprost, co powinno się przydać zwłaszcza na szutrowych drogach.
Geometria Scott Addict Gravel
XS/49 | S / 52 | M / 54 | L / 56 | XL / 58 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 490 | 520 | 540 | 560 | 580 |
Pozioma rura górna (w mm) | 505 | 525 | 545 | 568 | 590 |
główka ramy (w mm) | 95 | 120 | 140 | 160 | 180 |
tylny trójkąt (w mm) | 422 | 422 | 422 | 422 | 422 |
Rozstaw osi (w mm) | 984 | 1002 | 1017 | 1043 | 1056 |
Kąt skrętu (w °) | 70 | 70 | 71 | 71 | 71 |
Kąt siedziska (w °) | 74.5 | 74 | 73.5 | 73 | 73 |
Zasięg (mm) | 360 | 369 | 378 | 390 | 405 |
Stosy (mm) | 521 | 545 | 564 | 583 | 602 |
Seb mówią
Cześć,
ekscytujące ponownie! Ponieważ myślę również o ramie 58, czy możesz zdradzić swój wzrost i długość nogawki?
Dziękuję i tak trzymaj!
Christian Etl mówią
Cześć Sebastian,
Wkładka 87, wzrost 187 cm….
Rama to L, w zależności od tego, jak ją zmierzysz, ma 58 cm, Scott pisze na niej „wirtualne 56 cm”…
Sebastian mówią
Hi Christian,
Dziękuję za szybką odpowiedź! To pasuje idealnie.
Ben mówią
Witam,
Czy można kupić ramkę osobno?