Test: pożegnanie z przednimi przerzutkami! Wraz z napędami EAGLE, SRAM ostatecznie pożegnał się z napędem 2-biegowym i teraz, oprócz high-endowych wersji XX1 Eagle i X0 Eagle, dostarcza również wersję do małej torebki, SRAM GX Eagle.
Nowości produktowe: SRAM GX Eagle: Czy nowa grupa 12-rzędowa wycofa przednią przerzutkę MTB?
Rynek: Wraz z nowym SRAM GX Eagle, amerykański producent wprowadza nową 12-biegową grupę, która podnosi cenę o jeden stopień, ale jednocześnie dziedziczy wiele cech istniejących grup Eagle - w tym oczywiście Kaseta 10-50 o zasięgu 500%, która niewiele ustępuje tradycyjnym napędom podwójnym. Wraz z prezentacją dwóch Orłów […]
Gdy do redakcji Velomotion dotarła stosunkowo niepozorna paczka, emocje były spore - zawartość: zupełnie nowy SRAM GX Eagle. Po wspólnym „unboxingu” i rozmowie w sklepie należy stworzyć fakty. Jak wypada pod względem wagi, wykonania, a przede wszystkim funkcjonalności - także w porównaniu do droższej o prawie 1.000 euro wersji z wyższej półki, czyli XX1 Eagle. Ze względu na swoją wagę GX Eagle przemawia bardziej do enduristów niż do zawodników cross-country. Więc skup się na naszym rowerze testowym enduro, Orange Alpine 160.
Rozpoczyna się zgromadzenie. Dla wygody wykorzystaliśmy już poprowadzone prowadzenie linek, wkręciliśmy je, zamontowaliśmy tylną przerzutkę, kasetę i korbę i po regulacji wszystko gotowe. Heraldyczne zwierzę, orzeł, zostało wyeksponowane na wszystkich elementach jako znak wolności, jaką niesie ze sobą szerokie pasmo przenoszenia. 500%, 10-50, kaseta mocno wisi na kole. Stosunek rozmiaru do tarczy hamulcowej jest nietypowy, ponieważ kaseta GX Eagle jest znacznie większa niż tarcza 180mm i całkowicie ją zakrywa patrząc z boku. Niewątpliwie jest tu potencjał wspinaczkowy.
SRAM GX Eagle: Wysoka wydajność w każdych warunkach
Pojechaliśmy do Lasu Bawarskiego na pierwszą jazdę próbną, trasą usianą długimi, ale także technicznymi podjazdami przez zablokowane zjazdy do szybkich i płynnych zjazdów. W tym miejscu ujawnia się potencjał 500% przepustowości. Poszczególne biegi można łatwo zmieniać w górę iw dół, nawet pod obciążeniem. Łańcuch ślizga się również wyjątkowo gładko po pierścieniu o średnicy 50. W połączeniu z tarczą 32 z przodu, pierwsze 1000 metrów wysokości można również opanować bez większego wysiłku. Po dotarciu na szczyt czeka nas pierwsza mała kontrola, wszystko jest na swoim miejscu i żadne poprawki nie są potrzebne. Nawet błoto, piasek i leśna gleba nie miały wpływu na wydajność zmiany przełożeń.
Według SRAM łańcuch we wszystkich napędach EAGLE jest nieco węższy niż w konwencjonalnych napędach 11-biegowych, co może prowadzić do bardziej podatnego napędu. Ale nie zauważyliśmy tego podczas wszystkich testowych kilometrów i mierników wysokości testowej, co przemawia za solidnością SRAM GX Eagle.
Znowu z górki, początkowe bardzo techniczne przejazdy S4 wymagają też takiego czy innego kontaktu z kamieniami na tylnej przerzutce, korbie i zębatce, które poza kilkoma drobnymi rysami nie ucierpiały. Im szybciej i płynniej, tym bardziej odpowiednia staje się kaseta o szerokim zakresie w połączeniu z tarczą z 32 zębami. Ostatnia odrobina szybkości jest tutaj zauważalna w postaci szerokiego uśmiechu.
Waga w g | XX1 Orzeł (producent) | X0 Orzeł (producent) | GX Orzeł (producent) | Orzeł GX (ponownie zważony) |
---|---|---|---|---|
korba | 465 | 495 | 662 | 636 |
w Kassetten | 355 | 355 | 450 | 456 |
łańcuch | 250 | 250 | 258 | 277 |
przerzutka tylna | 267 | 276 | 290 | 295 |
Cyngiel | 122 | 126 | 122 | 132 |
Gesamt | 1456 | 1502 | 1782 | 1796 |
SRAM GX Eagle: Przekonujące wykonanie i stabilność
Po około 200 kilometrach, 6.000 metrach wysokości i 10.000 XNUMX metrach zjazdu test został zakończony i zaliczony. Przez cały okres testowy SRAM GX Eagle był narażony na wszystkie warunki pogodowe (oprócz śniegu), wodę i błoto, pranie i olej. Wszystko, co składa się na intensywne użytkowanie. GX Eagle udowodnił swoją stabilność podczas różnych upadków i wpływów środowiska, a później nie trzeba było regulować naciągu linki.
SRAM GX Eagle: kolejny krok w rozwoju
Technologia X-SYNC 2 wprowadzona w serii Eagle obiecuje znacznie cichszy łańcuch i mniejsze zużycie. Technologia FULL-PIN zastosowana w kasecie tworzy stabilną i odporną na zabrudzenia stalową klatkę podobną do technologii X-DOME X0 Eagle i XX1 Eagle za pomocą tłoczonych stalowych pierścieni, które są połączone ze sobą za pomocą kołków ze stali nierdzewnej. Blokada klatki również nieco się zmieniła i przesunęła nieco do tyłu.
Mierzony stosunkiem ceny do wydajności, SRAM GX Eagle można polecić w dowolnym momencie z czystym sumieniem. Tylko wyzwalacz został zapisany w opcjach ustawień. W przeciwieństwie do modeli X0 i XX1, nie można tego regulować za pomocą dźwigni obsługiwanej kciukiem.W przypadku spustu GX odległości między dwiema dźwigniami są ustawione fabrycznie i nie można ich zmienić.
Schreibe einen Kommentar