Nowości produktowe: Tylko stal jest prawdziwa? Nie ma wątpliwości, że stal świętuje obecnie małe odrodzenie jako materiał na ramy. Brytyjczycy z Genesis Bikes zawsze polegali na tradycyjnym materiale ramy - nawet jeśli w międzyczasie wkradł się jeden lub drugi model wykonany z aluminium lub nawet karbonu. Genesis ma w swojej ofercie szeroką gamę motocykli na rok 2018, ale każdy z nich jest daleki od głównego nurtu.
Genesis 2018 - Rowery miejskie: dzień pierwszy i Brixton
Urban is not Urban is not Urban – w prawie żadnej innej kategorii rowerów wybór różnych rowerów nie jest tak szeroki, jak w obszarze Urban. W przypadku Genesis – jak mogłoby być inaczej w przypadku Brytyjczyków – stal jest na porządku dziennym. Ponadto, oczywiście, chciałoby się odwołać do bardziej sportowej klienteli, ale nie tracąc z oczu miejskiego celu.
Genesis, dzień pierwszy
rower na co dzień. Raz po raz potykamy się o to oznaczenie, chociaż wymagania stawiane takiemu rowerowi nie mogą być bardziej indywidualne. Codzienność wygląda inaczej, dlatego każdy stawia swojemu towarzyszowi na dwóch kółkach własne wymagania. Genesis Day One celowo chce przypaść do gustu tym, którzy szukają sportowego, ale jednocześnie praktycznego i codziennego roweru. Dość sportowa stalowa rama wraz z wyścigową kierownicą zapewnia w razie potrzeby pozycję siedzącą zorientowaną na napęd, pozostałe wyposażenie zwiększa komfort w drodze do biura, na uczelnię czy do kawiarni.
Genesis oferuje Day One 2018 w trzech wariantach. Zacznijmy od wyjątkowo zredukowanego modelu podstawowego Day One 10. Jednobiegowy rower za 899 euro opiera się na tej samej stalowej ramie, co pozostałe dwa warianty wyposażenia, a koncesją na przydatność do codziennego użytku stylowego roweru miejskiego są solidnie zamontowane i głębokie błotniki. Rower z mechanicznymi hamulcami tarczowymi waży prawie 11,5 kg.
Jeśli nie chcesz rezygnować z przełożeń, odpowiedni model znajdziesz w Day One 20, którego 8-biegowa piasta Shimano Nexus jest sterowana za pomocą manetki na końcu kierownicy. Dotyczy to również topowego modelu Genesis Day One LTD, który dodatkowo wyposażony jest w bagażnik oraz wysokiej jakości oświetlenie LED firmy Busch + Müller wraz z dynamem w piaście. Waga nadal wzrasta tylko do nieco ponad 13 kg, pomimo stalowej ramy. W pełni wyposażona wersja LTD kosztuje 1.579 euro.
Geneza Brixtona
Podobną linię ma Genesis Brixton, który podobnie jak Day One lokuje się gdzieś pomiędzy codziennością, stylem i szczyptą sportu. Tutaj jednak sprawy są o wiele bardziej pragmatyczne, a orientacja nie jest tak sportowa. Podstawą jest ponownie stalowa rama, którą Brixton dzieli z Crosser Croix de Fer. Jednak oto klasyczna kierownica z dużym wygięciem do tyłu i wygodą.
Przedni bagażnik nie tylko dobrze pasuje wizualnie, ale także idealnie pasuje do ustawienia Genesis Brixton. Podobnie jak mechaniczne hamulce tarczowe Shimano, 9-biegowa przerzutka Altus z pewnością nie wygra żadnej konkurencji Poser przed lodziarnią, ale spełnia swoje zadanie, nie będąc zbyt kosztowną. Wysuwane ku dołowi błotniki zapewniają dobrą ochronę przed wilgocią nawet przy złej pogodzie. Genesis Brixton jest już dostępny w sklepach w cenie 999 euro.
Genesis 2018 – Tour and Trekking: Tour de Fer i Flyer
W porządku, może zaszliśmy trochę za daleko, jeśli chodzi o rowery miejskie. Również w sektorze trekkingowym istnieje szeroka gama różnych rowerów, od wygodnych rowerów dojeżdżających do pracy, po rowery turystyczne i sportowe rowery turystyczne.
Genesis Tour de Fer
Sam Genesis mówi o Tour de Fer: „Rower, który przyda się, gdy rzucisz pracę i wyruszysz w podróż dookoła świata”. Pewne stwierdzenie, że motocykl wydaje się być godny. Solidna stalowa rama, przedni i tylny bagażnik, solidne, ale funkcjonalne komponenty, dynamo w piaście i wysokiej jakości oświetlenie firmy Busch + Müller. Szczególnie interesujący jest model Tour de Fer 20 ze średniej półki: pełne wyposażenie Deore z 10-biegową przerzutką, mechanicznymi hamulcami tarczowymi, płaskownikiem i wspomnianą już stalową ramą Reynolds 725 za 1.749 euro.
Podstawowy model Tour de Fer 10 ma nieco inne podejście: jest dostępny bez przedniego bagażnika i oświetlenia, ale oczywiście ma znacznie niższą całkowitą wagę nieco ponad 14 kg.
Genesis 2018 - Road and Gravel: Equilibirum Disc, Fugio i Flyer
Dysk równowagi Genesis
Sportowy Equilibrium Disc jest jednym z niewielu stalowych wyścigówek na rynku z hamulcami tarczowymi i ogólnie sportową orientacją. Rama Reynolds 725 jest połączona z widelcem z włókna węglowego, dzięki czemu waży około 3,2 kg - oczywiście nie jest to porównywalne z nowoczesną ramą z włókna węglowego, ale tego też nie chcesz. Komfort, czucie, trwałość, trwałość - wszystko to przemawia za tym, że stalowa rama nie jest jeszcze przeszłością nawet w 2018 roku.
Topowy model Genesis Equilibrium Disc 20 ma naprawdę ładne wykończenie, kompletny napęd 105 od Shimano wraz z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi i osprzętem własnej firmy. Daje to wciąż atrakcyjną wagę poniżej 10,3 kg i solidną konfigurację, która świetnie prezentuje się również podczas uprawiania sportu. Dzięki odpowiednim oczkom można również łatwo zamontować stałe błotniki i otrzymujesz stylowy i wytrzymały rower treningowy na mroczną porę roku, z dala od głównego nurtu. Jednak za 2.399 euro zdecydowanie należy do wyższej klasy średniej pod względem ceny.
Equilibrium Disc 10 jest nieco tańszy: za 1.799 euro możesz dostać tę samą wysokiej jakości stalową ramę, ale z napędem Tiagra i mechanicznymi hamulcami tarczowymi Spyre od TRP. Podstawowy model wyścigowy ze stali waży 10,6 kg.
Geneza Fugio
Fugio – to po łacinie „uciekam” i już naprowadza cię na właściwy tor w odniesieniu do Genesis Fugio. Ucieczka od codzienności, tak można by nazwać nowiutką wyścigówkę plus od Brytyjczyków ze względu na szeroki zakres zastosowań, od treningu, przez żwir, po sportowe wycieczki, prawie wszystko jest w nim. Podobnie jak w przypadku prawie wszystkich rowerów Genesis, do ramy zastosowano stalowe rury Reynolds 725, a widelec jest wykonany z włókna węglowego. Opony o szerokości 50 mm i średnicy 27,5 cala powinny zapewniać odpowiedni napęd, przyczepność i komfort poza utartymi szlakami.
Pozostałe wyposażenie jedynego wariantu modelu, które będzie dostępne od wiosny, jest solidne: grupa 105 od Shimano, hydrauliczne hamulce tarczowe oraz własne mocowania kokpitu i siedzenia. Genesis Fugio waży 11,32 kg i będzie dostępny w cenie 2.399 euro.
Ulotka Genesis
rower miejski? rowerek treningowy? deklaracja stylu? Wszystkie trzy terminy prawdopodobnie miałyby zastosowanie do Genesis Flyer, w zależności od rodzaju jeźdźca. Nie ma zmiany biegów, stalowa rama ma poziome haki otwarte z przodu i przełożenie 42/17, które nie jest zbyt ekstremalne. Dzięki niepozornym wizualnie błotnikom Flyer nadaje się również do codziennego użytku. Dzięki zmniejszonemu wyposażeniu zakres usterek jest niewielki, a nakłady na konserwację niskie. Nie mówiąc już o czystym wyglądzie. Genesis Flyer powinien kosztować 899 euro.
Genesis 2018 - Rowery górskie i Bikepacking: Tarn 20 i Longitude
Kamuflaż Genesis
Genesis Tarn jest integralną częścią portfolio Brytyjczyków od 2015 roku. Jednak rower górski nie tylko wizualnie wyróżnia się spośród ogromnej masy dostępnych obecnie na rynku hardtaili. Oczywiście znowu jest materiał ramy: tutaj również nie ma karbonu ani aluminium, ale smukłe stalowe rurki, które nadają ramie Tarn własny wygląd. Oczywiście zwiększa to nieco wagę, ale dla większości osób zainteresowanych kamuflażem powinno to mieć drugorzędne znaczenie; rower nie został zaprojektowany do podbijania KOM-ów, ale naprawdę pozwalał mu rozerwać się na szlaku.
Z tyłu jest miejsce na klasyczne koła 29″ lub szerokie opony plus, widelce dwóch dostępnych kompletnych rowerów zapewniają 120mm skoku sprężyny. Geometria pasuje do koncepcji: długi zasięg, luźny kąt główki i niska rura podsiodłowa. Orientacja Genesis Tarn jest również jasna, jeśli chodzi o wyposażenie: topowy model Tarn 20 jest wyposażony w napęd SLX 1×11, amortyzowany widelec Rock Shox Pike RC, sztycę regulowaną i opony Plus. Zostanie za to pobrana opłata w wysokości 2.699 EUR. Jeśli chcesz wybrać się na trochę dłuższą wycieczkę, powinieneś spojrzeć na koła Tarn 29: 29″ i Rock Shox Reba ze 120 mm skokiem, który nieco obniży ciężar, ale musisz obejść się bez regulowanej sztycy. Dla miłośników szlachetnych i ekstrawaganckich motocykli zestaw ram Tarn jest również dostępny w wersji tytanowej.
Geneza długości geograficznej
Bikepacking nie jest już zjawiskiem niszowym i to także dzięki rowerom takim jak Genesis Longitude. Ze stalową ramą i sztywnym widelcem, solidnym napędem 2×10 Deore i obszernymi oponami 2,8″, jest łatwy w utrzymaniu, wygodny i bardzo dobrze przygotowany na długie dystanse, wyboiste ścieżki i pozornie niekończące się dni w siodle. Jako bonus, na widelcu znajdują się nawet dwie klatki dla goryli, z których każda może być obciążona do 1,5 kg. Dzięki licznym oczkom na ramie można jednak zamontować dodatkowe bagażniki na dłuższe wycieczki. Za 1.399 euro model Longitude jest również wyjątkowo atrakcyjny cenowo.
Schreibe einen Kommentar