Market / Eurobike 2017: Kalifornijski kultowy producent Marin zaprezentował swój pierwszy E-MTB na Eurobike 2017. Marin Nail Trail E będzie dostępny z kołami 29″ i 27,5+, jest dostępny w pojedynczej, w pełni przystosowanej do jazdy po szlakach konfiguracji i jest napędzany przez napęd Shimano E-8000.
Marin Bikes z Kalifornii bez wątpienia można określić mianem jednej z najlepszych marek rowerów górskich. Nawet jeśli w międzyczasie jeden lub drugi stracił producenta z oczu, kultowy status nadal jest nienaruszony. Nadal powstają też ciekawe motocykle – czy to hitem cenowym Hawk Hill (na próbę) lub wspaniały Wolf Ridge (na próbę) z niezwykle innowacyjnym tylnym trójkątem Niald R3ACT. W obecnym – przynajmniej w Europie – sektorze e-rowerów, pierwsze kroki podjęto w zeszłym roku z San Rafael DSE (na próbę) i San Anselmo DSE początkowo tylko w rejonie trekkingowym.
Marin Nail Trail E: Jeden rower, dwa rozmiary kół
Ale to się zmieni w 2018 roku: dzięki Nail Trail E po raz pierwszy pchany jest E-MTB. Jak sama nazwa wskazuje, jest oparty na niezmotoryzowanym hardtailu Nail Trail, więc ma sztywny tył, ale z geometrią gotową do jazdy po szlakach i widelcem amortyzowanym o nieco większym skoku niż większość innych hardtaili. W przypadku Nail Trail E wybór rozmiaru kół należy do kupującego – oprócz wariantu z dużymi 29″ kołami Marin oferuje również Nail Trail E z szerokimi oponami plus, co ma sens zwłaszcza na hardtailu ze względu na wzrost komfortu.
Marin Nail Trail E: Przemyślany sprzęt i silnik Shimano
Model 130er ma 29 mm skoku, wariant 27,5+ ma nawet o 10 mm więcej. W obu przypadkach nowy Revelation RC 2018 od Rock Shox jest na przodzie, który od teraz jest wyposażony w mocne i sztywne golenie 35 mm. Reszta wyposażenia jest taka sama i jest - jak zwykle u Marin - solidna i przemyślana. Zmiana przełożeń odbywa się za pomocą systemu przerzutek do rowerów elektrycznych SRAM EX1 i szerokiej gamy kaset 10-48, a nowy Code R zapewnia niezbędne opóźnienie, nawet gdy robi się szybko i stromo. W hardtailu na szlaki nie powinno zabraknąć również chowanej sztycy podsiodłowej.
Jeszcze nawet nie rozmawialiśmy o napędzie: w przypadku E-8000 firmy Shimano Marin polega na prawdopodobnie najpopularniejszym obecnie napędzie E-MTB, który jest połączony z akumulatorem 500 Wh, który jest częściowo zintegrowany od dołu rura ramy aluminiowej. Geometria Marin Nail Trail E jest nowoczesna i zorientowana na zjazdy. Kąt skrętu wynosi około 66°, duży zasięg i krótki mostek ustawiają rowerzystę centralnie nad rowerem i zapewniają duże bezpieczeństwo.
Schreibe einen Kommentar