Market / Eurobike 2017: Na stoisku Centurion na targach Eurobike 2017 można było podziwiać zupełnie nowe e-rowery. Dzięki nowym modelom Centurion E-Fire Street i E-Fire Country producent ze Szwabii chce służyć grupie docelowej, która tak naprawdę nie może się zdecydować między rowerem E-MTB, rowerem turystycznym a rowerem miejskim.
Centurion E-Fire Street: E-MTB do miasta
Nie jest już tajemnicą, że rowery E-MTB cieszą się ogromną popularnością. Dla wielu producentów jest to również jasne: tylko ułamek sprzedawanych rowerów górskich z napędem elektrycznym jest regularnie spotykany na szlakach. Zamiast tego są często przekształcane w wygodny rower do codziennego użytku za pomocą wpinanych błotników, bagażników pomocniczych i prowizorycznych podpórek bocznych - SUV na dwóch kołach, że tak powiem. Dlaczego więc nie zbudować e-roweru bezpośrednio dla tej grupy docelowej? Dokładnie to miał na myśli szwabski producent Centurion i po raz pierwszy zaprezentował nowy E-Fire Street na targach Eurobike, który został zaprojektowany i skonstruowany właśnie do tego obszaru zastosowań.
Składniki rowerów miejskich i górskich mieszają się tutaj, aby stworzyć wszechstronny miejski rower o wysokim poziomie komfortu i mocnym wyglądzie. Przede wszystkim rzucają się w oczy grube opony Schwalbe - Super Moto-X z przodu iz tyłu ma pełną szerokość 70 mm, a zatem jest to prawdziwa opona B+ - ale z nieco powściągliwym profilem, który w pełni nadaje się do użytku miejskiego. Pochodzenie Centurion E-Fire Street z MTB jest również widoczne w napędzie: silnik Bosch Performance CX i akumulator 500 Wh są również instalowane w setkach E-MTB i zapewniają więcej niż wystarczającą moc dla miasta i kraju.
Te komponenty MTB są następnie licowane z aluminiową ramą, która bardziej przypomina rower miejski ze sztywnym widelcem, bagażnikiem i zamontowanymi na stałe błotnikami: Jednak swoim uderzającym wyglądem bardzo dobrze pasuje do grubych kapci i otrzymujesz bardzo wyjątkowy e-rower. Bagażnik z pojedynczą kolumną jest elegancki iw razie potrzeby można go zdemontować, podobnie jak stopkę boczną. Oczywiście nie powinno zabraknąć oświetlenia zgodnego ze standardem StVZO.
W wariancie wyposażenia pokazanym na Eurobike 2017 jako E-Fire Street R850 z napędem Shimano SLX, hamulcami Deore, kokpitem Procraft i wspomnianym napędem Bosch Performance CX, Centurion E-Fire Street trafi do sprzedaży za 3.299 euro.
Centurion E-Fire Country: Odrodzenie ATB?
Był to z pewnością jeden z trendów na Eurobike 2017 - wraz z rowerami elektrycznymi ATB, które zostały uznane za martwe, najwyraźniej świętują odrodzenie: ATB to skrót od All-Terrain-Bike i przez długi czas oznaczał „etap wstępny” do MTB - czyli gdzieś pomiędzy rowerem trekkingowym a terenowym. Dzięki Centurion E-Fire Country Szwabowie mają teraz w swoim portfolio dokładnie taki rower, który również trochę wykracza poza linię w tej niszy - E-Fire Country jest rowerem przejściowym i dlatego jest wystarczająco wygodny nawet dla starsi jeźdźcy. Mówiąc o komforcie: Amortyzowany widelec i opony MTB o szerokości 2,25 cala sprawiają, że ten wszechstronny rower nadaje się do jazdy w terenie w ograniczonym stopniu.
E-Fire Country jest napędzany napędem E-8000 E-MTB firmy Shimano z akumulatorem 500 Wh przymocowanym do rury podsiodłowej. Podobnie jak w przypadku E-Fire Street, tutaj zrezygnowano z pełnej integracji: Z jednej strony oczywiście ze względów cenowych, z drugiej strony usunięcie magazynu energii jest również znacznie łatwiejsze i szybsze. Oczywiście nie powinno zabraknąć oświetlenia, błotników, bagażnika z pojedynczą kolumną i stopki bocznej, aby zapewnić przydatność na co dzień. Interesująca jest sztyca siodła: nowy Procraft DS-SP RI można nie tylko obniżyć za pomocą pilota na kierownicy, aby ułatwić wsiadanie i zsiadanie, ale także sprężyny, które zapewniają zauważalnie większy komfort.
W wariancie wyposażenia pokazanym jako Centurion E-Fire Country F2500 z mieszanką biegów SLX/XT, hamulcami tarczowymi, amortyzowanym widelcem Suntour i oświetleniem Hermans, rower kosztuje 3.599 euro
Ute mówią
Szkoda, że e-Fire Street nie otrzymało również silnika Shimano.