Rynek: W przypadku rowerów elektrycznych Haibike 2018 jest jeszcze większy wybór – łącznie ponad 120 modeli będzie oferowanych w nadchodzącym roku modelowym. Imponująca liczba! Aby zachować przegląd, firma coś restrukturyzuje i na przykład usuwa połączenie między silnikami dwóch najpopularniejszych serii modeli, XDURO i SDURO.
Rowery elektryczne Haibike 2018: SDURO i XDURO w przyszłości bez podłączenia do silnika
Dla fanów rowerów elektrycznych Haibike w nadchodzącym roku modelowym nadszedł czas, aby przemyśleć to na nowo: podczas gdy dwie serie modeli XDURO i SDURO zawsze oznaczały dwa napędy firm Bosch i Yamaha, to połączenie zostało zerwane, ale podział E-MTB zostaje mimo to zachowana. Zmienia się tylko punkt ciężkości: jeśli chodzi o geometrię i wyposażenie, motocykle SDURO są skierowane bardziej do kolarzy sportowo-turystycznych, którzy szukają mocnego towarzysza do przygód w terenie. Konkretnie oznacza to na przykład: bardziej stromy kąt skrętu, wyższy suport, wyższy kokpit.
Z drugiej strony, jeśli szukasz glebogryzarki ze wspomaganiem silnikowym, która poradzi sobie również w ekstremalnych warunkach i która jest najnowocześniejszą na rynku MTB pod względem geometrii i wyrównania, prawdopodobnie powinieneś rzucić okiem na XDURO modele. Magiczne słowa, które obecnie charakteryzują sektor (E-)MTB, można znaleźć również tutaj - długi zasięg, płaski kąt skrętu i ogólnie bardzo sportowa pozycja siedząca na rowerze.
Dlatego ma sens, że Haibike rezygnuje z połączenia silnika między dwiema seriami modeli i masz do wyboru napędy Bosch lub Yamaha. Podczas gdy integracja akumulatora Bosch z PowerTube 500 w dolnej rurze i nowy tryb eMTB wywołują poruszenie, Yamaha ma zupełnie nowy silnik z PW-SE.
Rowery elektryczne Haibike 2018: Nowy silnik Yamaha PW-SE
Dzięki Yamaha PW-X dwa lata temu Japończycy byli w stanie zrobić ogromny krok naprzód i zmniejszyć dystans do firm Bosch, Shimano i Co., które istniały do tego czasu. Wraz z PW-SE w 2018 roku następuje kolejny etap ewolucji silnika, który jest całkowicie dostosowany do użytku sportowego - stąd nazwa: SE oznacza Sport Edition. Nowość plasuje się jednak pomiędzy dobrze znanymi wariantami PW i PW-X – przy niskiej cenie ma prawie takie same osiągi jak topowy silnik PW-X.
Ale co właściwie jest nowego? Osprzęt pozostaje niezmieniony w sercu - silnikowi Yamahy i tak nie brakowało mocy w przeszłości. Zamiast tego poprawiono zachowanie reakcji poprzez optymalizacje oprogramowania, aby wydobyć więcej żywotności i ogólnie bardziej sportowego, a jednocześnie bardziej naturalnego wsparcia ze strony japońskiej potęgi. Rozwiązano również problem, który poprzednia generacja miała z wysoką kadencją - tutaj napęd się pocił i chybił ostatniego ciosu. Teraz moment obrotowy wynosi aż 70 Nm przy kadencji 110.
Coś się też wydarzyło, jeśli chodzi o łączność: fabrycznie dostępny jest teraz interfejs Bluetooth, dzięki któremu napęd Yamaha jest teraz kompatybilny z koncepcją inteligentnego roweru eConnect firmy Haibike. Niestety w przypadku Yamahy trzeba obejść się bez pełnej integracji akumulatora z dolną rurą - ale jeśli jesteś fanem długich tras i do tego wymieniasz tam akumulator w biegu, być może z tej pozornej wady można wyciągnąć coś pozytywnego .
Haibike E-Bikes 2018: Modułowy system szynowy – mocuj akcesoria bezpośrednio do roweru
Prawie żadna innowacja na rynku e-rowerów nie pojawia się częściej w 2018 roku niż nowy zintegrowany akumulator do silników Bosch. W prawie wszystkich modelach poza granicami producenta dostawca energii będzie dobrze ukryty i chroniony w dolnej rurze. Oczywiście istnieją przede wszystkim względy i zalety optyczne: rower wygląda ładnie i schludnie, a jeśli jest odpowiednio zintegrowany, jest prawie niemożliwy do zidentyfikowania jako e-rower lub e-MTB. Tak jest również w przypadku wielu e-rowerów Haibike z 2018 roku z napędem Bosch. Oprócz prostego wyglądu można tu również cieszyć się kolejną dużą zaletą: Modular Rail System (MRS).
Mówiąc prościej, MRS to po prostu szyna na górze dolnej rury - tam, gdzie kiedyś był akumulator. Jak dotąd, tak niepozornie. Robi się ciekawie, gdy spojrzy się na to, co Haibike robi z tą szyną. Można do niego przymocować niektóre przystawki i akcesoria. Począwszy od bidonu, który utrzymywany jest na miejscu za pomocą magnetycznego systemu mocowania od FidLock, poprzez frame lock i torbę na ramę, aż po dodatkowy akumulator, tzw. range extender.
W zakresie dostawy znajduje się również gumowa uszczelka, którą można w razie potrzeby skrócić i która zakrywa pozostałą otwartą szynę i chroni ją przed wilgocią i brudem.
Haibike E-Bikes 2018: eConnect teraz również do doposażenia
Już w ostatnim roku modelowym Haibike zaprezentował własne rozwiązanie inteligentnego roweru, eConnect, które w pełni wykorzystuje możliwości techniczne XXI wieku i dostosowuje je do e-roweru. Co to konkretnie oznacza? Zabezpieczenie przed kradzieżą, śledzenie GPS, nagrywanie trasy, immobilizer i wiele więcej. Funkcjonalność systemów eConnect pozostanie niezmieniona w 21 roku; Jednak system jest teraz dostępny również dla motocykli z napędem Yamaha, podczas gdy wcześniej był zarezerwowany dla motocykli z silnikiem Bosch.
Funkcje Haibike eConnect w skrócie
OnBoardUnit, czyli mózg systemu eConnect, znajduje się pod płytą nart na spodzie ramy. Komponent jest całkowicie odporny na warunki atmosferyczne i wystarczająco stabilny, aby wytrzymać panujące warunki. Oprócz samej elektroniki w obudowie znajduje się również akumulator buforowy. Wszystkie dane są zachowywane nawet po wyjęciu baterii, a lokalizacja GPS nadal działa, nawet jeśli np. złodziej wyjmie baterię z ramy.
Mówiąc o GPS i pozycjonowaniu: połączenie z siecią komórkową jest wymagane do komunikowania się z aplikacją na smartfona w przypadku kradzieży lub wysyłania alarmowej wiadomości tekstowej po upadku. Haibike współpracuje tutaj z Deutsche Telekom. Jeśli kupisz rower z eConnect, usługa jest dostępna bezpłatnie przez dwa lata. Po wygaśnięciu przedłużenie o kolejne trzy lata kosztuje 99 euro.
Jeśli posiadasz rower Haibike SDURO lub XDURO bez eConnect, prawdopodobnie możesz go teraz doposażyć: wszystkie rowery od roku modelowego 2014 można zaktualizować do Smartbikes.
Rowery elektryczne Haibike 2018: najważniejsze modele
Rowery elektryczne Haibike 2018: Haibike XDURO AllMtn
XDURO AllMtn to wszechstronny sportowy rower na szlaki od Haibike. Oprócz ulepszeń w szczegółach, w wariantach Yamaha nie ma żadnych nowych funkcji, ale dwa motocykle Bosch są zupełnie inne: tutaj dolna rura Intube ze zintegrowanym akumulatorem i znacznie bardziej agresywną geometrią niż wcześniej. Do tego jeszcze 150mm skoku z przodu i z tyłu - jeśli to nie wystarczy, możesz rzucić okiem na E-Enduro Nduro.
Napęd: Yamaha PW-X
podwozia: Fabryka pływaków FOX 34 / Fabryka FOX DPX2
Okrążenie: Shimano XT/SLX 10-rzędowa
hamulce: Magura MT7 203/180mm
wirniki: DT Swiss HX 1501
Cena: € 6.299
Napęd: Bosch Wydajność CX
podwozia: FOX 34 Float Elite/ FOX DPX2 Elite
Okrążenie: Shimano XT/SLX 11-rzędowa
hamulce: Magura MT5 203/180mm
wirniki: Mavic E-XA Elite
Cena: € 5.499
Napęd: Yamaha PW-X
podwozia: Wydajność FOX 34 Float / Wydajność FOX DPS
Okrążenie: Shimano XT/SLX 10-rzędowa
hamulce: Magura MT5 203/180mm
Cena: € 4.599
Napęd: Bosch Wydajność CX
podwozia: RockShox Yari RC / RockShox Deluxe R
Okrążenie: SRAM NX 11-rzędowy
hamulce: Łupek TRP T4
Cena: € 4.499
Napęd: Yamaha PW-X
podwozia: SR Suntour Aion 35 RC / RockShox Deluxe RT
Okrążenie: Shimano Deore 10-rzędowa
hamulce: Magury MT32
Cena: € 3.999
Rowery elektryczne Haibike 2018: Haibike XDURO Dwnhll
Koszmar każdego operatora windy? XDURO Dwnhll to prawdziwy rower zjazdowy ze skokiem 200 mm i odpowiednim wyposażeniem - topowy model ma klasyczne podwozie Fox Factory i przerzutki + hamulce Saint. Masywna rura dolna ze zintegrowanym akumulatorem dobrze komponuje się z ogólnym wyglądem.
Napęd: Bosch Wydajność CX
podwozia: Fabryka pływaków FOX 40 / Fabryka pływaków FOX X2
Okrążenie: Shimano Saint 10-rzędowa
hamulce: Św.Shimano
wirniki: Mavic E-Deemax Pro
Cena: € 7.999
Napęd: Yamaha PW-X
podwozia: RockShox Boxxer RC / RockShox Super Deluxe RCT
Okrążenie: Shimano Zee 10-rzędowa
hamulce: Magury MT5
Cena: € 5.299
Rowery elektryczne Haibike 2018: Haibike SDURO FullSeven LT
Touringowy siostrzany model SDURO do już wprowadzonego XDURO AllMtn. FulLSeven LT ma również 150 mm skoku, ale zauważalnie wygodniejszą geometrię, która jest skierowana bardziej do rowerzystów, którzy chcą mieć rezerwę skoku na dłuższe wyprawy, ale nie szaleją na szlaku.
Napęd: Yamaha PW-X
podwozia: RockSHox Lyrik RC / RockShox Deluxe RT
Okrążenie: Shimano XT/SLX 10-rzędowa
hamulce: Magura MT5 203/180mm
wirniki: DT Swiss H1900
Cena: € 5.199
Napęd: Bosch Wydajność CX
podwozia: RockShox Yari RC / RockShox Monarch RT
Okrążenie: Shimano XT/SLX 11-rzędowa
hamulce: Magura MT5 203/180mm
wirniki: DT Swiss H1900
Cena: € 4.999
Napęd: Yamaha PW-X
podwozia: RockShox Yari RC / RockShox Deluxe RT
Okrążenie: Shimano XT 10-rzędowa
hamulce: Magura MT5 203/180mm
Cena: € 4.399
Napęd: Bosch Wydajność CX
podwozia: Suntour Aion 35 / RockShox Monarch RT
Okrążenie: SRAM NX 11-rzędowy
hamulce: Magury MT5
Cena: € 4.299
Napęd: Yamaha PW SE
podwozia: RockShox Yari RC / RockShox Monarch RT
Okrążenie: Shimano XT/SLX 10-rzędowa
hamulce: Magury MT32
Cena: € 3.799
Napęd: Yamaha PW SE
podwozia: Suntour Aion / Suntour Duair
Okrążenie: Shimano Deore 10-rzędowa
hamulce: Magury MT32
Cena: € 3.499
Napęd: Yamaha PW SE
podwozia: Suntour Aion / Suntour Duair
Okrążenie: SRAM NX 10-rzędowy
hamulce: Tektro M285
Cena: € 2.999
Rowery elektryczne Haibike 2018: Haibike SDURO HardSeven
W 13 roku dostępnych jest aż 2018 wariantów modeli e-hardtaila HardSeven. Poziom wejścia jest tani poniżej 2.000 €, ale rozciąga się do regionu 4.000, gdzie jest również odpowiednio szlachetny sprzęt za te pieniądze. Dwa najlepsze modele z silnikiem Bosch (HardSeven 9.0 i HardSeven 7.0) mają opony plus i akumulator w dolnej rurze.
Napęd: Yamaha PW-X
widelec amortyzowany: RockShox Revelation RC
Okrążenie: Shimano XT 10-rzędowa
hamulce: Magury MT5
Cena: € 4.399
Napęd: Bosch Wydajność CX
widelec amortyzowany: RockShox Revelation RC
Okrążenie: Shimano XT/SLX 11-rzędowa
hamulce: Magury MT5
Szczególną cechą: Zintegrowana bateria
Cena: € 4.199
Napęd: Yamaha PW-X
widelec amortyzowany: Suntour Raidon XC-RL-R
Okrążenie: Shimano Deore/XT 10-rzędowa
hamulce: Magury MT4
Cena: € 3.499
Napęd: Bosch Wydajność CX
widelec amortyzowany: Suntour Raidon 32 LO-R
Okrążenie: SRAM NX 11-rzędowy
hamulce: Magury MT4
Szczególną cechą: Zintegrowana bateria
Cena: € 3.399
Napęd: Yamaha PW SE
widelec amortyzowany: RockShox Recon RL
Okrążenie: Shimano XT 10-rzędowa
hamulce: SHIMANOMT500
Cena: € 2.999
Napęd: Bosch Wydajność CX
widelec amortyzowany: Suntour Raidon XC-RL-R
Okrążenie: Shimano XT/SLX 11-rzędowa
hamulce: Magury MT32
Cena: € 2.799
Napęd: Yamaha PW SE
widelec amortyzowany: RockShox Recon RL
Okrążenie: Shimano Deore 10-rzędowa
hamulce: Shimano Acera M425
Cena: € 2.699
Napęd: Bosch Wydajność CX
widelec amortyzowany: Suntour XCR Air LO-R
Okrążenie: SRAM NX 11-rzędowy
hamulce: Tektro M285
Cena: € 2.599
Napęd: Yamaha PW
widelec amortyzowany: Suntour XCR Air RL-R-TA
Okrążenie: Shimano Deore 10-rzędowa
hamulce: Tektro M285
Cena: € 2.499
Napęd: Yamaha PW
widelec amortyzowany: Suntour XCR Air LO-R
Okrążenie: SRAM NX 11-rzędowy
hamulce: Tektro M285
Cena: € 2.399
Napęd: Yamaha PW
widelec amortyzowany: Suntour XCM DS
Okrążenie: SRAM NX 11-rzędowy
hamulce: Tektro M285
Szczególną cechą: Wyposażenie StVZO z błotnikami i oświetleniem
Cena: € 2.299
Napęd: Yamaha PW
widelec amortyzowany: Powietrze Suntour XCR
Okrążenie: SRAM NX 11-rzędowy
hamulce: Tektro M285
Cena: € 2.199
Napęd: Yamaha PW
widelec amortyzowany: Suntour XCM DS
Okrążenie: Shimano Altus 9-biegowy
hamulce: Tektro M285
Cena: € 1.999
Rowery elektryczne Haibike 2018: Trekking Haibike SDURO
Napęd: Bosch Wydajność CX
widelec amortyzowany: Suntour Mobile 45
Okrążenie: Shimano XT 11-rzędowa
hamulce: Magury MT4
Cena: € 3.999
Napęd: Yamaha PW SE
widelec amortyzowany: Suntour NCX DLO
Okrążenie: Shimano Deore XT 10-rzędowa
hamulce: ShimanoXT
Cena: € 3.499
Napęd: Bosch Wydajność CX
widelec amortyzowany: Suntour Mobile 45
Okrążenie: Shimano SLX 11-rzędowa
hamulce: SHIMANO M365
Cena: € 3.299
Napęd: Bosch Wydajność CX
widelec amortyzowany: Suntour NCX-EB-DLO
Okrążenie: Shimano XT 11-rzędowa
hamulce: Magury MT4
Cena: € 2.999
Napęd: Yamaha PW
widelec amortyzowany: Suntour NCX-EB-DLO
Okrążenie: Shimano XT/SLX 10-rzędowa
hamulce: ShimanoXT
Cena: € 2.899
Napęd: Bosch Wydajność CX
widelec amortyzowany: Suntour NEX E25-LO
Okrążenie: SHIMANO M4000
hamulce: SHIMANO M315
Cena: € 2.599
Napęd: Yamaha PW
widelec amortyzowany: Suntour NEX E25-LO
Okrążenie: Shimano Deore 10-rzędowa
hamulce: Tektro M285
Cena: € 2.299
Schreibe einen Kommentar