Market: Na dzień przed startem Eurobike 2017 firma Canyon zaprosiła również nad Jezioro Bodeńskie, aby z dala od targowego zgiełku zaprezentować swoje modele na rok 2018. Jedną z największych atrakcji jest zupełnie nowy Canyon Roadlite CF – rower fitness, który jest obecnie niewątpliwie wyjątkowy na rynku. karbonowa rama? Sprawdzać. Jakość sprzętu? Sprawdzać. Przyjrzeliśmy się bliżej nowemu speedsterowi.
Tak zwane rowery fitness są niezwykle popularnymi i wszechstronnymi rowerami wśród użytkowników końcowych, ale często są zaniedbywane przez branżę. „Rower wyścigowy z prostą kierownicą” – charakter takiego roweru jest często szkicowany w ten lub podobny sposób – to może trafione w dziesiątkę, ale jak to często bywa, to tylko połowa prawdy. Problematyczne staje się również, gdy producenci podchodzą do projektowania swoich rowerów fitness w ten sam sposób i po prostu nadają swoim istniejącym rowerom wyścigowym lub modelom crossowym proste kierownice. W ten sposób złożone wymagania tego typu rowerów nie są w żaden sposób spełnione.
Dzięki nowemu Canyon Roadlite CF bezpośredni sprzedawca z Koblencji chce ustanowić punkt odniesienia dla tej kategorii rowerów. Do tej pory Roadlite mieli taki rower w swoim asortymencie, ale dzięki nowemu dodatkowi podnieśli stawkę o jeden lub dwa stopnie.
Canyon Roadlite CF: Całkowicie nowa rama z włókna węglowego
Największą atrakcją nowego roweru jest nowo opracowana rama z włókna węglowego. Istniejący rower wyścigowy lub rower crossowy celowo nie był używany jako „szablon”, aby móc konsekwentnie wdrażać koncepcję „roweru fitness” od początku do końca. Szybki rower do pokonywania dystansów, który jednocześnie oferuje duży komfort i nie jest prymitywnym plikiem wyścigowym.
Podobnie jak w wyścigówce z włókna węglowego, wszystkie kable biegną wewnątrz ramy - dzięki kanciastej stylistyce i subtelnym naklejkom, które opierają się na wielu niedopowiedzeniach, Roadlite CF dobrze pasuje do istniejącego portfolio producenta z Koblencji. Każdy, kto przypomina sobie nowy Endurance, który został wprowadzony w zeszłym roku, ma rację: komfortowe funkcje nowego roweru fitness zostały zainspirowane Endurance Bolide, a niektóre z nich zostały przejęte. Oprócz wspornika resoru piórowego (we wszystkich wariantach wyposażenia z wyjątkiem modelu podstawowego) obejmuje to również zintegrowany zacisk podsiodłowy na przecięciu rury podsiodłowej i rur podsiodłowych oraz charakterystyczne zagięcie samej rury podsiodłowej. służy do oferowania flexu we właściwych miejscach, aby pochłaniać nieprzyjemne wibracje.
Geometria jest dostosowana do tych wymagań: górna rura jest większa niż w rowerach wyścigowych, aby uzyskać dyskretnie sportową pozycję siedzącą nawet przy płaskiej kierownicy. Rozstaw osi jest więc ogólnie dość duży, co zapewnia bardzo płynną jazdę. Aby nie stracić zwinności, która jest również ważna dla takiego roweru, łączy się to z dość stromym kątem skrętu i umiarkowanym wygięciem widelca - zmniejsza to ślad z przodu i uzyskujesz bezpośrednie, żwawe zachowanie podczas kierowania.
Rama i widelec zapewniają miejsce na opony o szerokości do 32 mm - zgodnie z oficjalną specyfikacją. Jednak nasze poczucie proporcji mówi: Większość opon 35 mm również powinna znaleźć tutaj więcej niż wystarczająco miejsca - ale nie ma gwarancji. Osoby dojeżdżające do pracy i jeźdźcy na każdą pogodę mogą również spodziewać się oczek na błotniki, które są niezwykle dyskretnie zintegrowane z ramą i widelcem. Jeśli nie są potrzebne, nie są wizualnie zauważalne.
Canyon Roadlite CF: Sześć rozmiarów ram - małe ramy z 650b
Canyon jest jednym z producentów na rynku, który przywiązuje szczególną wagę do różnych rozmiarów swoich rowerów. Chcesz mieć możliwość oferowania odpowiednich rowerów dla jak najszerszego grona osób. Rezultatem jest nie tylko wiele rozmiarów ramy na model, ale także indywidualne geometrie ramy dostosowane do potrzeb osób wysokich i niskich.
W przypadku Roadlite CF oznacza to, że najmniejszy rozmiar ramy XS jest wyposażony w koła 27,5″. Gdybyś skurczył ramę do tego rozmiaru i trzymał się 28-calowych kół, istniałoby poważne ryzyko kolizji między palcami stóp a przednią oponą. Inną alternatywą byłby znacznie mniejszy kąt skrętu kierownicy, co zdecydowanie zmieniłoby charakterystykę całego motocykla - więc to również nie było opcją dla działu rozwoju.
Ok, więc koła 650b w małych rozmiarach ramy - to nie problem, prawda? To nie do końca prawda, ponieważ ta decyzja postawiła kierowników produktu przed naprawdę dużym wyzwaniem: wysokiej jakości koła i odpowiednie opony dla tego wymagającego profesjonalisty są w rzeczywistości dostępne tylko w rozmiarze 28″. W końcu udało im się przekonać Schwalbe do wyprodukowania opony szutrowej G-One specjalnie dla Canyon dla mniejszych kół. Sprawa była nieco bardziej skomplikowana z kołami: na przykład topowy model jest wyposażony w felgi Reynolds zamiast kół DT Swiss w rozmiarze XS, które również produkują odpowiednio wysokiej jakości i porównywalne felgi dla Canyon.
Canyon Roadlite CF: Wysokiej jakości sprzęt, w tym nowy mostek z kierownicą z włókna węglowego
Na rynku brakuje naprawdę wysokiej jakości rowerów fitness. Często kończy się to wyposażeniem w grupę osprzętu 105 - jeśli chcesz bardziej szlachetne części, trudno nie zrobić tego samemu po zakupie. Canyon Roadlite CF jest zupełnie inny: model podstawowy jest wyposażony we wspomnianą grupę 105, ale dwa najlepsze warianty opierają się na napędzie Dura Ace lub grupie SRAM Force 1 dla fanów tarczy.
Roadlite CF jest wyposażony wyłącznie w hydrauliczne hamulce tarczowe. Ciekawy jest dobór stoperów Tektro do topowych modeli. Producent był wcześniej reprezentowany głównie w sektorze tanich samochodów, ale teraz stawia również na gaz w segmencie wysokiej jakości premium. Wysokiej jakości koła aero z karbonowymi obręczami w najdroższej wersji są chyba ewenementem w branży fitness.
Sprawy stają się niezwykle ekscytujące, jeśli chodzi o kokpit. Wraz z Endurace po raz pierwszy zaprezentowali również własną kombinację kierownicy i mostka wykonaną z włókna węglowego, ale oczywiście z kierownicą wyścigową. Roadlite CF ma teraz coś podobnego, tylko z płaskownikiem. Zgrabny komponent węglowy waży od 320 do 340 g w zależności od rozmiaru i dlatego jest lżejszy niż większość tradycyjnych kombinacji dwóch oddzielnych komponentów. Chwyty Ergo dopełniają naprawdę udane ogólne wrażenie.
Canyon Roadlite CF: modele, ceny i dostępność
Wszystkie modele Canyon Roadlite CF będą dostępne od najbliższego poniedziałku, 4 września 2017 r.
Napęd: Łopatka 105
hamulce: TRP HD-R510
wirniki: DT Swiss E1800
Waga: 7,9kg
Cena: € 1.599
Napęd: Shimano Ultegra
hamulce: TRP HD-R510
wirniki: DT Swiss E1800
Waga: 7,8kg
Cena: € 1.899
Napęd: As Shimano Dura
hamulce: TRP HD-R510
wirniki: DT Swiss ER1400
Waga: 7,6kg
Cena: € 2.299
Napęd: SRAM siła 1
hamulce: TRP HD-R310
wirniki: DT Swiss ERC1400 (28″) / Reynolds Assault LE (650v)
Waga: 7,6kg
Cena: € 2.899
Canyon Roadlite AL SL: ta sama geometria, niższa cena
Jeśli nie podoba Ci się taki sportowy lub po prostu nie chcesz inwestować tak dużo pieniędzy w rower fitness, możesz kupić aluminiową wersję nowego Roadlite, Canyon Roadlite AL SL: Geometria jest taka sama jak w siostrzanym model wykonany z karbonu, a błotniki oczywiście mogą być tutaj również użyte do montażu. Oczywiście waży gram lub dwa więcej, a wyposażenie jest bardziej zorientowane na wycieczki: na przykład warianty AL SL są wyposażone w uchwyty Ergon z końcówkami kierownicy.
Jednak wyposażenie jest również wysokiej jakości w wariancie aluminiowym: Roadlite AL SL jest również dostępny na przykład z grupą Ultegra i dlatego nadaje się również do jazdy sportowej - ale być może bez końcówek kierownicy.
Istniejący Roadlite AL, który ma nieco bardziej zrelaksowaną geometrię i jest ogólnie tańszy, również pozostaje w asortymencie.
Napęd: Shimano Sora
hamulce: Shimano BR-M315
wirniki: Obręcze Alex MD19 / Shimano
Waga: 10,0kg
Cena: € 749
Napęd: Łopatka 105
hamulce: Shimano BR-M396
wirniki: Obręcze Alex MD19 / Shimano
Waga: 9,9kg
Cena: € 999
Napęd: Łopatka 105
hamulce: TRP HD-R310
wirniki: DT Swiss X1900
Waga: 8,9kg
Cena: € 1.199
Napęd: Shimano Ultegra
hamulce: TRP HD-R510
wirniki: DT Swiss X1900
Waga: 8,7kg
Cena: € 1.399
Sieć
Nowe koła Roadlite można zamówić na stronie internetowej Canyon od 4 września.
cmz mówią
rower z dura ace za 2300€?!
Michała Faissa mówią
Tak, właśnie sprawdziłem ponownie. Cena jest dobra. Ale musisz także zobaczyć, że nie ma tu zainstalowanych chorób przenoszonych drogą płciową, które zawsze stanowią dużą część ceny dla grup.
Chris mówią
Hej, czy jest też raport o nowym Pathlite?
Michała Faissa mówią
Będzie śledzić w ciągu najbliższych kilku dni!
Patrick mówią
Czy są jakieś wieści z motocykli wyścigowych 2018?
Michała Faissa mówią
Konsekwencje! Ale nowych modeli nie ma.
Patrick mówią
Cienki. tj. inne kolory i wykończenia. Kiedy zamierzacie umieścić informacje w Internecie?
Michała Faissa mówią
Jesteśmy teraz na Eurobike... więc może to potrwać jeszcze kilka dni. Ale nie będziemy kazać Wam długo czekać, obiecuję 😉
Dennisa Mühlenstadta mówią
a co z Pathlite?
Michała Faissa mówią
W najbliższych dniach będą nowości!
Andreas mówią
1) Czy oprócz błotników na Canyon Roadlite CF 9.0 można zamontować bagażnik na sakwy? Nie widać żadnych otworów w ramie, które by to wskazywały.
2) Ponadto mostek wydaje się być bardzo płaski na rowerze na dłuższe wycieczki. Stevens Stada 1000 wydaje się pozwalać na bardziej wyprostowaną, a tym samym przyjazną dla pleców pozycję siedzącą. Czy w Roadlite CF 9.0 można zamontować bardziej strome mostki?
3) Czy włókno węglowe jest w niekorzystnej sytuacji w porównaniu z aluminium pod względem długoterminowej trwałości?
Michał mówią
Błotniki / bagażniki to nie tylko kwestia modeli Roadlite CF? W ramie modeli AL SL (w przeciwieństwie do modeli AL 2017) nie widać żadnych otworów, które by na to wskazywały.
tim mówią
cześć, co robi test pathlite?
wojenny mówią
Zapytałem Canyona, AL SL nie ma bagażnika, mimo że tak jest napisane w opisie.
Heinz mówią
Zapytałem również obsługę klienta. Zgodnie z tym ani błotniki, ani bagażniki nie powinny być możliwe w CF, ale tak w AL.
struktura mówią
Mocowania błotników są obecne w modelu CF. Mocowanie Garmin z Endurace mieści się również pod mostkiem/kierownicą (identyczny rozstaw otworów 4 cm).
Juro mówią
Czy znasz średnicę osi przelotowych Roadlite CF i czy tylna oś ma szerokość 135 czy 142 mm?