Rynek: Specialized Tarmac to prawdopodobnie jedna z najlepszych opon wyścigowych, o której marzy wielu rowerzystów. Nowy model 2018 zadebiutował na Dauphine i Tour de France i wywołał wiele dyskusji. W szczególności nowa forma dość mocno odbiega od swojego poprzednika, ze znacznymi ulepszeniami na wszystkich poziomach, jak obiecuje producent.
Tarmac to wyścigowy klasyk, który w swojej najnowszej wersji odniósł ponad 200 profesjonalnych zwycięstw. Powstaje więc pytanie, czy taki rower w ogóle da się ulepszyć?! Według Specialized szczególny nacisk położono na to, że Specialized Tarmac spisuje się lepiej od swojego poprzednika we wszystkich obszarach i nie pozwala na żadne kompromisy.
Już na pierwszy rzut oka widać to po wadze, np. rama w rozmiarze 56 waży zaledwie 733 g. Dla porównania poprzednik ważył ponad 1000 g. Tym samym przy odpowiednim wyposażeniu nie ma problemu z osiągnięciem limitu 6,8 kg. Wersja z hamulcami tarczowymi jest nieco cięższa ze względu na nieco inną konstrukcję i dodatkowy materiał.
Kolejna zmiana: Rama składa się teraz z około 500 części. Rama starego Specialized Tarmac składała się z 300 do 350 części karbonowych. W samym obszarze suportu zaoszczędzono około 30 gramów, a także poprawiono sztywność. Jest to niezwykle istotne, zwłaszcza w przypadku przenoszenia mocy. Ogólnie widać, że w modelach zastosowano materiał wyższej jakości. W modelach S-Works zastosowano włókno węglowe Fact 12R o wysokim module sprężystości, a w modelach Pro i Expert zastosowano włókno węglowe 10R. Do tej pory ten karbon był zarezerwowany tylko dla serii S-Works. Aby jednocześnie zapewnić większy komfort, wsporniki siodełka zostały umieszczone znacznie niżej na rurze podsiodłowej. Niemniej jednak komfort takiego sportowego roweru wyścigowego będzie raczej do opanowania.
Rama Rider-First Engineered™ powinna również zapewniać doskonałe prowadzenie i wysoką stabilność jazdy, a widelec Fact Carbon również spełni swoją rolę. Przypisanie włókna węglowego, które jest indywidualnie dopasowane do każdego rozmiaru ramy, zapewnia doskonałą równowagę między sztywnością a wagą dla każdego rozmiaru. Oprócz zalet w zakresie masy, mówi się, że aerodynamika została znacznie ulepszona, aby naprawdę obejmowała wszystkie obszary.
Najlepsze modele S-Works kosztują 9.999 euro i są wyposażone w wysokiej jakości komponenty, takie jak Shimano Dura-Ace Di2, koła Roval CLX i inne części S-Works.
Schreibe einen Kommentar