Test: Kilka tygodni temu Scott zaprezentował nowy Genius 2018. To nie tylko ekscytujące, ponieważ jest to jeden z najdłużej używanych modeli w portfolio, ale także trochę „chłopiec z plakatu” wśród rowerów górskich Scott. Po raz pierwszy mogliśmy przetestować wszechstronny rower ze skokiem 150 mm w ramach Eurobike Media Days i jesteśmy przekonani, że legenda Scott Genius będzie żyła w modelu 2018.
Nowości produktowe: Scott Genius 2018: Kolejny przebłysk geniuszu?
Rynek / MTB: Trzy lata po ostatnim liftingu Scott Genius 2018 otrzymuje nową, ważną aktualizację: prawie wszystko jest nowe, tylko orientacja pozostała taka sama. Scott Genius 2018: Obowiązek i freestyle 13 lat to dumny wiek dla modelu roweru - zwłaszcza na tak szybko zmieniającym się rynku. W 2004 roku dali […]
Na naszą jazdę próbną w pięknym Południowym Tyrolu pozwolono nam usiąść na topowym modelu Scott Genius 900 Tuned z 29-calowymi kołami. Jak na te szeregi przystało z karbonową ramą, wysokiej klasy osprzętem składającym się z ramy Fox Factory, przerzutek SRAM XX1 Eagle oraz kół DT Swiss. Ceny nie są jeszcze w 100% pewne, ale powiedziano nam, że będą się mniej więcej poruszać w obszarach, w których obecnie znajduje się Genius. Oznacza to, że testowany przez nas topowy model będzie kosztować około 8.000 euro - wygórowana cena, która wydaje się uzasadniona ze względu na szlachetne wyposażenie i naprawdę świetne osiągi. Każdy, kto zadowala się aluminiową ramą i tańszymi komponentami, powinien móc cieszyć się Geniusem znacznie taniej.
Jedną z unikalnych cech Geniusa od dawna jest własny system TwinLoc Scotta. Amortyzator i widelec można kontrolować w tym samym czasie i dostosowywać do terenu i stylu jazdy za pomocą pilota na kierownicy. Cechą szczególną TwinLoc jest to, że nie tylko modyfikujesz stopień kompresji, jak w przypadku konkurencji, ale także sam skok sprężyny.Umożliwia to druga komora powietrzna w widelcu i amortyzatorze, które są oddzielone przy nacisku przycisku. Zmniejsza to skok sprężyny, a rower jest automatycznie ustawiany wyżej w skoku sprężyny, co z kolei wpływa na pozycję siedzącą. Ceną, jaką trzeba zapłacić za tak duży komfort i technologię, jest dodatkowa dźwignia i dwie linki na kierownicy.
Mówiąc o kierownicach: tutaj możesz zobaczyć coś wyjątkowego w topowym modelu nowego Geniusa: Syncros Hixon iC. Jest to kombinacja kierownicy i mostka wykonana w całości z jednego kawałka włókna węglowego. To nie tylko wygląda niewiarygodnie dobrze, ale także oszczędza dużo wagi: wersja standardowa, która odpowiada konwencjonalnej konfiguracji z mostkiem 50 mm i kierownicą 760 mm, waży zaledwie 290 g. Jednak jedno jest również jasne: wszystko musi pasować od samego początku, ponieważ nie można już regulować długości mostka ani obracać kierownicy.
Scott Genius 900 Tuned: Pierwsze wrażenia ze szlaku
Nowy Scott Genius musiał również sprawdzić się na tym samym torze testowym, co wszystkie nasze rowery testowe podczas Eurobike Media Days. Piz de Plaies Freeride Trail nie jest technicznie szczególnie wymagający, ale wymaga wiele od roweru ze względu na bardzo strome pobocza i niezliczone zmiany kierunku. Jedno lub drugie wychylenie korzeni wystawia podwozie na ciężką próbę. Droga powrotna jest miejscami bardzo stroma i motocykl musi tutaj udowodnić swoje umiejętności wspinaczkowe.
Na początku byliśmy pod ogromnym wrażeniem niezwykle silnych osiągów Geniusa podczas wspinaczki. Zwłaszcza jeśli przełączysz się na tryb średniej przyczepności za pomocą TwinLoc, 150 mm w pełni podniesie się wyjątkowo dobrze. Działało to tak dobrze, że później nawet przeszliśmy na szlak i spryskaliśmy tam nasypy. Pojawia się tu nawet coś w rodzaju Uphill Flow – termin, który zwykle bardziej kojarzy się z rowerami elektrycznymi.
Niemal spodziewaliśmy się, że Scott poradzi sobie również bardzo dobrze na zjeździe: biorąc pod uwagę geometrię z kątem skrętu 65°, który jest bardzo zjazdowy dla roweru na szlaki, bezpieczne i stabilne prowadzenie nie było dużym zaskoczeniem. Ten bardzo lekki rower można łatwo pokonywać zakręty i z dużą dynamiką wjeżdżać na pobocza. Nawet jeśli robi się naprawdę stromo i trochę technicznie, z Geniusem w żadnym wypadku nie jesteś skazany: dzięki płaskiemu przodowi i długiej ramie głównej nawet strome stopnie nie są zbyt dużym problemem.
Schreibe einen Kommentar