Test: e-rower Rocky Mountain? Na początku trudno to sobie wyobrazić. Moim zdaniem ślamazarny i jakoś niesportowy motocykl nie bardzo chce iść w parze z marką. Udało mi się jednak przekonać samego siebie, że e-rowery mogą być zupełnie inne od tego, co do tej pory było dostępne na rynku. Rocky Mountain Altitude Powerplay to wyjątkowy eMTB. Taki, który pasuje do marki. Nie chcę zbyt wiele przewidywać, ale byłem tym bardzo podekscytowany i da to wiele do myślenia innym producentom silników i motocykli.
Rocky Mountain Altitude jest znana, sprawdzona i świeżo zaktualizowana. Dopiero niedawno mogliśmy przekonać się na własne oczy w Rivie, że najnowsza wersja to wciąż świetny rower górski.
rowery górskie: Test: Rocky Mountain Altitude Carbon 70 – Wbrew stereotypowemu myśleniu
Test: Kilka tygodni temu kultowy kanadyjski producent Rocky Mountain zaprezentował nową ewolucję swojego wszechstronnego roweru Altitude. Nawet jeśli rower na szlaki pozostaje wierny swojej istocie, całkowicie nowa rama zapewnia nowocześniejszą geometrię, więcej rezerw na zjazdy i nieco bardziej spójną orientację. Nową perełkę testowaliśmy na Bike Festival w Riva. Skalisty […]
Altitude Powerplay to ten sam rower z dodatkowym napędem elektrycznym. Nazwa pasuje, spojrzenie w amerykańskim słowniku ujawnia: zyskaj kontrolę, brutalną siłę, grę ofensywną... To właśnie oznacza Powerplay i po dwóch dniach na rowerze powiedziałbym, że pasuje. Rower daje dużo frajdy, a inni przedstawiciele prasy, którzy jeździli na rowerze, z pewnością czuli to samo. A można było odnieść wrażenie, że było co oferować: ekstremalne podjazdy, płynne sekcje, a także etapy serii EWS Enduro i rower wszędzie spisywał się bardzo dobrze. Możesz też zapytać Wade'a Simmonsa o opinię na temat motocykla, a on nie przebiera w słowach: "Lekki, mocny, wydajny, fajny jak skurwysyn, to przyszłość"
Rocky Mountain Altitude Powerplay: Rower w szczegółach
Rocky Mountain jest obecnie jedyną firmą, która zbudowała E-MTB 1:1 jak normalny, niezmotoryzowany rower, a także oferuje rower z tej serii. Innymi słowy, geometria odpowiada dokładnie wysokości bez silnika. Osoby odpowiedzialne w Rocky Mountain uważają, że rower E-MTB nie potrzebuje innej geometrii niż rower bezsilnikowy. właściwie byłby zadowolony z długiego tylnego trójkąta... z drugiej strony ambitni rowerzyści z dobrymi umiejętnościami jeździeckimi lubią narzekać na brak poręczności... ale o tym później.
To, co bardzo przypadło mi do gustu, to wyposażenie naszych rowerów testowych, które odpowiada modelowi Altitude Powerplay C70. 27×2,5 Maxxis Minion w „szerokiej wersji” (Exo Protection TR) pasują do motocykla jak garnitur szyty na miarę. Naprawdę dobra przyczepność, brak wrażenia gąbczastości lub efektu odbijającej się piłki, jak niektóre opony Plus. Moim zdaniem stabilny karkas jest znacznie lepszy niż szersza opona o tej samej masie, przynajmniej w tym rowerze, który jest wyraźnie skierowany do aktywnych lub agresywnych kolarzy. Aby służyły bezawaryjnie przez długi czas, osadzone są na obręczach Sun-Ringle Düroc i obracają się wokół piast DT.
Widelec Fox 36 w wersji „zoptymalizowanej dla rowerów elektrycznych” ma grubsze golenie, a korona i wał są również bardziej stabilne. Amortyzator uchwytu pochodzi z 34, który został również zoptymalizowany pod kątem obszaru zastosowania. Bez wątpienia dokonano najlepszego wyboru zmiany biegów: Srams EX1. Hamulec, który Sram zaleca do E-MTB, również pochodzi od firmy: Guide RE. Korba, kokpit, wspornik teleskopowy itp. pochodzą z gamy Race Face, która poza funkcjonalnością obiecuje jakość i trwałość.
Modele i ceny Rocky Mountain Altitude Powerplay
Materiał ramy: Węgiel
Napęd: SRAM EX1
widelec amortyzowany: FOX 36 Spławik Fit4 Factory 160mm
Niemy: Fabryka FOX Float DPS Evo
wirniki: DT Swiss 350 / Rocky Mountain 30AM Carbon
Waga: 21,6 kg
Cena: 9.700 €
Materiał ramy: Węgiel
Napęd: SRAM EX1
widelec amortyzowany: FOX 36 Spławik Wydajność chwytu 160mm
Niemy: Wydajność FOX Float DPS Evol
wirniki: DT Swiss 350 / Sun Duroc 40
Waga: 22,3 kg
Cena: 6.000 €
Rocky Mountain Altitude Powerplay: Geometria
Prawdziwa nowość na rynku E-MTB: Altitude Powerplay ma dokładnie taką samą geometrię jak niezmotoryzowany Altitude.
Geometria Gór Skalistych Wysokość (płaska)
XS | S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 368 | 394 | 432 | 470.5 | 508.5 |
Pozioma rura górna (w mm) | 548 | 578 | 603 | 628 | 658 |
główka ramy (w mm) | 100 | 110 | 120 | 130 | 145 |
tylny trójkąt (w mm) | 426 | 426 | 426 | 426 | 426 |
Rozstaw osi (w mm) | 1122 | 1153 | 1180 | 1206 | 1239 |
Kąt skrętu (w °) | 65 | 65 | 65 | 65 | 65 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 | 74 | 74 |
Zasięg (mm) | 380 | 407 | 430 | 452 | 479 |
Stosy (mm) | 589 | 595 | 604 | 613 | 628 |
Geometria Gór Skalistych Wysokość (Stroma)
XS | S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 368 | 394 | 432 | 470.5 | 508.5 |
Pozioma rura górna (w mm) | 545 | 575 | 600 | 625 | 655 |
główka ramy (w mm) | 100 | 110 | 120 | 130 | 145 |
tylny trójkąt (w mm) | 426 | 426 | 426 | 426 | 426 |
Rozstaw osi (w mm) | 1119 | 1150 | 1177 | 1204 | 1236 |
Kąt skrętu (w °) | 66.1 | 66.1 | 66.1 | 66.1 | 66.1 |
Kąt siedziska (w °) | 75.1 | 75.1 | 75.1 | 75.1 | 75.1 |
Zasięg (mm) | 391 | 419 | 441 | 464 | 490 |
Stosy (mm) | 578 | 587 | 596 | 604 | 619 |
Rocky Mountain Altitude Powerplay: Silnik i napęd
Nie tylko pierwszy e-rower, ale własny napęd. Musicie wiedzieć, że siostrzana firma Rocky Mountain od kilku lat buduje e-rowery i własny napęd „Made in Canada”. Silnik napędza łańcuch za pomocą dodatkowego koła napędowego, coś podobnego już istniało w firmie Panasonic. Wspornik dolny jest osadzony w ramie, a nie w silniku. Ufasz sprawdzonemu suportowi BB92. W ten sposób korba Race Face Chinch może być używana z wrzecionem Dh. Pająk z wolnym kołem jest umieszczony na korbie, a następnie konwencjonalna tarcza. Siła pedału napina łańcuch między kołem napędowym a tarczą, która porusza „ramię czujnika”, które wykorzystuje dane za pośrednictwem czujnika magnetycznego do określenia niezbędnego poziomu wsparcia.
Działa to bardzo dobrze, jak przekonaliśmy się w praktyce, z większą czułością i precyzją niż z innymi systemami. Nie chcieli nam podać żadnych informacji na temat momentu obrotowego, ale ciągnie bardzo mocno, jeśli trzyma się odpowiednią kadencję. 77 to optymalna kadencja, powinna również odpowiadać naturalnej kadencji kolarza. Silnika w ogóle nie słychać, tylko jego rolki kierunkowe są wyraźniej wyczuwalne niż na nasz gust.
Napęd Made in Canada działa na napięciu 48 woltów, co ma na celu zmniejszenie możliwego wytwarzania ciepła, a także skrócenie czasu ładowania akumulatora. To prowadzi nas do najważniejszego elementu napędu: akumulator jest dostępny z grubym 632 WH lub 500 WH. Czas ładowania do 80% powinien wynosić 2 godziny lub 1:40 godzin. Każda bateria jest pełna w ciągu 4 godzin. Mówi się, że integracja akumulatora z dolną rurą umożliwiła o 38 procent większą pojemność i 250 gramów mniejszą wagę niż zewnętrzna. Dźwignia kontrolna pokazuje stan naładowania baterii i poziom wsparcia, można jej również użyć do obsługi opcjonalnej aplikacji. Aplikacja jest dostępna dla Google Play i Apple i ma na przykład wyświetlać pogodę, oprócz szczegółów jazdy.
Możesz zwiększyć lub zmniejszyć podparcie za pomocą jednego przycisku, ciągłe naciskanie przycisku minus aktywuje wspomaganie pchania. Dźwignia sterowania działa bardzo dobrze, ale nie jest tak doskonała jak reszta napędu. Klawisze nie dają zbyt wiele informacji zwrotnej, a optyka nie jest tak wybitna, jak sam napęd.
Rocky Mountain Altitude Powerplay: Na szlaku
Trasy były wymagające, czasem na pograniczu. Ale czego się spodziewać, kiedy Kanadyjczycy organizują obóz, a przewodnikami są francuscy piloci enduro?! Ale dobrze, że zabrał się do roboty, bo w ten sposób motocykl mógł pokazać, na co go stać… i to cholernie dużo! Rower jest zdecydowanie bardzo zwinny i zwrotny, nie ma porównania z innymi elektrycznymi rowerami górskimi z długimi tylnymi rurami tylnego trójkąta. Jak wspomniano, motocykl jest bardziej zabawny niż jego konkurenci, ale nie jest zbyt nerwowy przy dużej prędkości. Nawet jeśli bardziej doświadczona ręka powinna trzymać kierownicę niż w rowerach konkurencji, które często toczą się po terenie jak czołgi. Ze względu na dużą wagę nadal dobrze leży na szlaku, a zawieszenie zapewnia również płynną jazdę. Fox 36 zrobił bardzo pozytywne wrażenie, pracuje z rozmachem i wyczuciem. Przy odpowiedniej liczbie przekładek objętościowych w komorze powietrznej nie nurkuje zbyt daleko, nawet na stromym terenie. Tylny trójkąt, również tłumiony przez Fox, może dobrze nadążyć, podobnie jak zwykły Altitude. „Normalna” wysokość suportu jest również wyjątkowo pozytywna: podczas gdy jazda w dół w innych E-MTB ma tendencję do dotykania stopni, w Altitude Powerplay mamy dużo miejsca.
Bardzo ciężcy jeźdźcy, a doświadczenie pokazało, że częściej spotyka się ich z e-rowerami, ale czasami mogą wymagać większego niż maksymalne dopuszczalne ciśnienie w amortyzatorze. System Ride-9 umożliwia efektywną regulację charakterystyki zawieszenia, a Rocky ma również odpowiednio dostrojony amortyzator dla każdego rozmiaru ramy, zwany „Size Specific Tune”. Altitude Powerplay zaskakująco dobrze wspina się pomimo krótkiego tylnego trójkąta. Z jednej strony wynika to z harmonijnego rozkładu masy i sprawdzonej geometrii, z drugiej strony z imponującego silnika. Nawiasem mówiąc, nie mogłem znaleźć żadnych wpływów między obudową a napędem. Naprawdę nie spodziewałem się, że pierwszy rzut może być tak bezpośrednim trafieniem.
Napęd nie musi się chować przed Boschem czy Shimano. Jest nie tylko potężny, ale także naciska zero i ma zerowe opóźnienie podczas ruszania. Bardzo dobrze też „wygładza” m.in. B. Kopnięcie poza rundę. Ale jest bardzo wybredny jeśli chodzi o rytm. Woli nie jeździć z prędkością mniejszą niż 60 obrotów korby na minutę. Ale to zupełnie w porządku, rower jest skierowany do prawdziwych rowerzystów górskich, którzy chcą więcej opcji i nie jest SUV-em, czyli nie jest rowerem do codziennego użytku o terenowym wyglądzie. Aktywni i ambitni motocykliści docenią to, jak czuje się i zachowuje Rocky. Nie tylko ze względu na napęd, ale także w odniesieniu do geometrii i komponentów.
Dostępność Rocky Mountain Altitude Powerplay
Pierwsze koła zostaną wysłane w pierwszym tygodniu czerwca i powinny być dostępne do końca czerwca. Ponieważ początkowo dostępna jest tylko ograniczona liczba, należy zgłosić zainteresowanie u lokalnego sprzedawcy Rocky Mountain. Zajmuje się także obsługą. Powstanie również centrum serwisowe w Quebecu i jedno w Niemczech. Małe części i części zamienne są również dostępne z magazynu w UE. Wszystko na dysku jest tak proste, jak to tylko możliwe, a dealer powinien być w stanie samodzielnie wykonać całą pracę.
Schreibe einen Kommentar