MTB News / Lifestyle: Red Bull District Ride wraca do Norymbergi! 1 i 2 września we frankońskiej metropolii odbędzie się finał FMB Diamond Series 2017. Unikalny miejski tor slopestyle został zaprojektowany przez gwiazdę BMX Drew Benzansona i bohatera slopestyle Martina Söderströma. W jednym z wywiadów Szwed zdradza szczegóły nowego kursu – i kogo uważa za faworyta.
Martin, twoje imię jest również ściśle związane z tym legendarnym wydarzeniem. Co sprawia, że Red Bull District Ride jest tak wyjątkowy?
Red Bull District Ride zawsze był moim ulubionym wydarzeniem. Ponieważ większość imprez FMB World Tour odbywa się w górach, to zawsze wyjątkowe uczucie być na starcie i patrzeć na piękne stare miasto Norymbergi. Jesteś tam w naprawdę dobrym nastroju. Do tego dochodzą dziesiątki tysięcy widzów, którzy dopingują Cię na całej trasie. Po prostu nie możesz przestać się uśmiechać, pomimo odpowiedniego szacunku dla wielkich sztuczek, które próbujesz wykonać.
Kiedy patrzysz na to wstecz, jakie wspomnienie szczególnie utkwiło Ci w pamięci?
Patrząc wstecz na całą moją karierę, ostatnia część Red Bull District Ride jest zdecydowanie najbardziej surrealistycznym przeżyciem, jakie kiedykolwiek miałem: stałem tam na wysokości 20.000 metrów, a adrenalina wciąż buzowała w moim ciele z poprzednich trików. Kiedy potem przeszedłem do ostatniej funkcji, zdałem sobie sprawę, że tak naprawdę nie można już zobaczyć głównego rynku, ponieważ był wypełniony po brzegi XNUMX XNUMX fanów. Nigdy nie zapomnę, jak się czułem wykonując ten ostatni trik w życiu i trochę zazdroszczę kolarzom, którzy przeżyją to ponownie we wrześniu w Norymberdze.
Co skłoniło Cię do ponownego udziału w tym mega wydarzeniu w tym roku?
Sam nigdy nie byłem w stanie wygrać imprezy. Zająłem dopiero drugie miejsce. Przynajmniej teraz mam szansę zbudować najlepszy tor w historii Red Bull District Ride (śmiech).
Zaprojektujesz część pola wraz z Drew Bezansonem i załogą Mellow Park. Co będzie nowego w tym roku?
Jestem bardzo zadowolony z zespołu. Drew to niezwykle kreatywny zawodnik BMX. Z pewnością spowoduje nie jedną niespodziankę w Park District. Sam chcę wykorzystać moje ponad 10-letnie doświadczenie w slopestyle'u, aby zaprojektować coś, co przeniesie ten sport na wyższy poziom. Nie mogę się doczekać nowego podwójnego zrzutu w Big Air District. Jeśli wykonasz salto w tył przy pierwszym skoku, zobaczysz tłum na Rynku Głównym do góry nogami. To będzie szalenie spektakularne!
Jak wspomniałeś, wiele imprez FMB World Tour odbywa się w regionach górskich. Jak miejskie otoczenie Red Bull District Ride wpływa na kolarzy?
Najbardziej niesamowite jest to, że widzowie mogą być tak blisko toru. Jako kierowca musisz się do tego trochę przyzwyczaić. Musisz skupić się w 110% na sobie. Zdolność kierowcy do koncentracji czyni różnicę między najlepszymi wynikami a wypadkami.
Co jest największym wyzwaniem w pięciu dystryktach?
Cóż, fakt, że jest pięć dzielnic, jest największym wyzwaniem. Zazwyczaj kurs ma od pięciu do dziesięciu funkcji. Na District Ride będzie 15-20, rozłożonych na pięć dystryktów. Podwaja to szansę na popełnienie błędu i utratę punktów. Najbardziej konsekwentny zawodnik skończy na szczycie podium, a nie ten, który wykonał jedną wielką sztuczkę.
W jakim okręgu Martin Söderström najbardziej chciałby jeździć i jakie sztuczki by pokazywał?
Zawsze byłem wielkim fanem technicznej jazdy. Będziemy mieli wiele przeszkód na małej przestrzeni w czwartej dzielnicy. W tym miejscu albo osiągniesz duży wynik, jeśli masz podobny techniczny styl jazdy do mojego, albo stracisz prawdziwy grunt, jeśli nie pracowałeś nad swoimi umiejętnościami technicznymi. Myślę, że tam poradziłbym sobie najlepiej. Ale w innych częściach toru z ogromnymi skokami zobaczymy największe triki, o których mogę tylko pomarzyć.
Jak myślicie, kto w tym roku powalczy o tytuł?
Jak powiedziałem, uważam, że jeźdźcy, którzy jeżdżą najbardziej konsekwentnie, najlepiej radzą sobie na tym torze. Potrzeba lat doświadczenia, aby być tak konsekwentnym. Myślę, że zobaczymy więcej uznanych jeźdźców na szczycie. Gdybym miał teraz dać typ, moje podium wyglądałoby tak: 1. miejsce Brett Rheeder (CAN), 2. miejsce Max Fredriksson (SWE), 3. miejsce Thomas Genon (BEL)
Schreibe einen Kommentar