Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Giro d'Italiakolarstwokolarstwo szosowe

Giro d’Italia: Zapowiedź Giro d'Italia 2017: 3 Szwajcarów, 4 Niemców i 5 Austriaków

4 Maj 2017 by Michaela Behringera

Mistrzostwo Niemiec André Greipel Marcel Kittel

Kolarstwo: 100. edycja Giro d'Italia 2017 nie może się oczywiście odbyć bez nich: kierowców z Austrii, Niemiec i Szwajcarii. W piątek na starcie wystartuje w sumie dwunastu kierowców z tych trzech krajów. Jakie mają numery startowe, zadania i możliwości?

Bez gwiazd: Bora-hansgrohe poluje na sceny we Włoszech

Podczas Giro d'Italia 2017 zespół Bora-hansgrohe weźmie udział w swoim pierwszym Wielkim Tourze jako zespół WorldTour. Jeszcze przed rozpoczęciem sezonu niemieccy fani kolarstwa byli zdumieni, gdy ogłoszono nowe zakupy. Podpisali kontrakt mistrz świata Peter Sagan, król gór Tour de France Rafał Majka i kierowca klasyfikacyjny Leopold König. Niestety żaden z tych trzech czołowych kierowców nie pojawi się na starcie Tour of Italy. Niemniej Ralph Denk wierzy, że jego trupa jest w stanie odbyć udaną trasę koncertową. Razem z Włochem Matteo Pelucchi i Irlandczykiem Samem Bennettem nominowano dwóch silnych sprinterów. W osiągnięciu tych celów powinni pomóc Jan Barta, Cesare Benedetti i José Joao Pimenta, a także Niemiec Rüdiger Selig i trzej Austriacy Patrick Konrad, Gregor Mühlberger i Lukas Pöstlberger.



Z pewnością można się spodziewać, że bez Majki i Königa niemiecka drużyna Bora-hansgrohe nie odegra znaczącej roli w klasyfikacji generalnej Giro d'Italia 2017. Dlatego zespół koncentruje się na zwycięstwach etapowych. Można poważnie porozmawiać z Bennettem i Pelucchi podczas sprintów masowych. Na przykład Bennett wygrał to na początku tego roku Cadel Evans Wielki wyścig oceaniczny i III etap z Paryża-Nicei. Rudiger Seliga będzie po stronie tej dwójki jako kierowca. Łukasz Pöstlberger – w końcu piąta o godz E3 Prijs Harelbeke - i Gregora Mühlbergera również mają swoje mocne strony na poziomie, dlatego warto je wykorzystywać do pościgów na ucieczce. W przypadku odcinków płaskich lub lekko pofalowanych nie można wykluczyć, że uda się samemu pojechać w grupie. Patryk Konrad jednak jest uważany za dobrego wspinacza. Jeśli uda mu się wskoczyć do mocnej grupy, może zapewnić sobie sukces w górach.

Giro d'Italia 2017 Patrick Konrad Bora-hansgrohe
Patrick Konrad z Austrii prawdopodobnie nie pokaże swojego najlepszego występu w jeździe na czas, ale raczej w górach.

Sunweb tańczy na kilku weselach podczas Giro d'Italia 2017

W przeciwieństwie do Bora-hansgrohe, drugi niemiecki zespół na Giro d'Italia 2017 chce poważnego słowa w ocena mieć coś do powiedzenia. Sunweb nie bez powodu nominował Toma Dumoulina. Holender zwyciężył 9 etap i 13 etap zeszłoroczny Tour de France. Jak dotąd w tym sezonie utrzymywał się z najlepszych wyników. Najbardziej godne uwagi wyniki to szóste miejsce w Tirreno-Adriatico i trzecie miejsce w Abu Dhabi Tour. Niemniej jednak niemiecka ekipa chciałaby wraz z nim stanąć na podium. Wspierają go rodacy Wilco Kelderman, Tom Stamsnijder i Laurens Ten Dam, a także Amerykanin Chad Haga, Norweg Sindre Skjoestad, Austriak Georg Preidler oraz dwaj Niemcy Simon Geschke i Phil Bauhaus.



Phila Bauhausa w tym roku będzie odgrywał szczególną rolę. Uważany jest za najlepszego sprintera dziewięcioosobowej kadry. Nawet jeśli nie mógł jeszcze pochwalić się żadnymi większymi sukcesami, 22-latek jest w stanie zrobić kolejny krok. Nikt nie spodziewa się, że od razu wygra swój pierwszy Grand Tour. Szymon Geschke z drugiej strony zdecydowanie sprzyja triumfowi. W końcu 31-latek w swojej karierze wziął udział w jednym czy drugim Wielkim Tourze. Zobaczymy go w ucieczce przez trzy tygodnie. Jeśli wszystko pójdzie idealnie, gwarantuje zwycięstwo jak na boisku 17. etap Tour de France 2015. Austriak Georga Preidlera będzie jednym z głównych pomocników Toma Dumoulina podczas górskiego Giro d'Italia 2017. Jeśli Holender będzie tego potrzebował, prawdopodobnie nie dostanie darmowego przejazdu. Jeśli spuszczą ze smyczy jako potencjalny zwycięzca etapu, stanie się to zapewne w górach.

Giro d'Italia 2017 Austriak Georg Preidler
Austriak Georg Preidler wziął udział w zeszłym roku w Tour de France.


Nasi samotni zawodnicy na Giro d'Italia 2017: pomocnicy i ścigacze etapowi

Oprócz niemieckojęzycznych kierowców w dwóch niemieckich zespołach w terenie pracuje jeszcze pięciu innych. Austriak Felixa Großschartnera w pomarańczowej koszulce drużyny CCC Sprandi Polkowice wystartuje w swoim pierwszym Wielkim Tourze. W okresie poprzedzającym Tour of Italy 23-latek był w doskonałej formie. Na Tour of Croatia zajął czwarte miejsce. Na Giro d'Italia 2017 prawdopodobnie nie będzie startował w rankingach generalnych, a zamiast tego będzie polował na etapy. W terenie pagórkowatym czy nawet górzystym z pewnością znajdziemy go zatem od czasu do czasu w czołówce. 26-letni Szwajcar Silvana Dilliera prawdopodobnie będzie się powstrzymywał atakami. Dwukrotnie brał już udział w Tour of Italy i raz w Tour of Spain i można go określić jako klasycznego pomocnika. Jego spokojna jazda ochroni jego kapitana Tejaya Van Garderena przed wiatrem podczas Giro d'Italia 2017.

Dwóch Szwajcarów Steve'a Morabito i Sebastiena Reichenbacha jeździć dla francuskiego zespołu FDJ. Tam zostali nominowani obok Thibauta Pinota. Francuz chce stanąć na podium Giro d'Italia. Dwóch Szwajcarów powinno pomóc. Podobnie jak Reichenbach, Morabito jest uważany za silnego wspinacza. Jeśli Team FDJ będzie potrzebował stacji przekaźnikowej w górach, z pewnością zobaczymy co najmniej jedną z nich w ataku. Często widzimy to na ostatnich metrach Andrzej Greipel. Niemiecki as sprinterski jeździ dla belgijskiej drużyny Lotto Soudal. Tam będzie kapitanem odcinków płaskich Giro d'Italia 2017. Greipel będzie jednym z faworytów na starcie na każdym płaskim etapie. W zeszłym roku wygrał Tour of Italy 5 etapŻe 7 etap oraz część 12. Prawdopodobnie odpuści także wcześniej Giro d'Italia 2017.



Giro d'Italia 2017 Niemiecki kolarz André Greipel
André Greipel jest najlepszym strzelcem Niemiec podczas zwycięstwa etapowego Giro d'Italia 2017.
tagi:BauhausBOra-hansgrohedroższyprezentWycieczka 2017Giro d'ItaliagreipelGroßschartneraKonradMorabitoMühlbergeraAktualności- HUASHILPostlbergerapreidlerReichenbachSeligsunwebPodgląd

O Michaela Behringera

Kolarstwo ze wszystkimi taktykami, analizami etapów, miejscami i prognozami to wielka pasja Michaela Behringera. W 1996 roku wyśledził swój pierwszy Tour de France. Od tego czasu obserwował prawie wszystkie wyścigi. Jego pasja do kolarstwa towarzyszy mu od ponad dwóch dekad. Nie widać końca.

Nowe siodło 3D o wysokim komforcie: Specialized Phenom Pro z lusterkiem

Solidna i niedroga ochrona D3O: Ochraniacze na kolana Rockrider Feel D_Strong D3O

Jake’a Stewarta Criterium du Dauphine

Criterium du Dauphiné #5: Jake Stewart świętuje pierwsze zwycięstwo w WorldTour

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask z Lidl-Trek – Trek Ballista Mips

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask Tudor: Oakley Velo Mach

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Bahrajn Victorious – hełm Rudy Project Rebel

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Movistar – Abus Gamechanger 2.0

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Jumbo – Lease-a-bike – Giro Eclipse Spherical

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Uno-X-Mobility: Sweet Protection Falconer Aero 2Vi

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od EF Education–EasyPost – POC Cytal

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Red Bull–Bora–hansgrohe i Soudal–Quick-Step – Specialized S-Works Evade 3

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask Visma – Lease-a-bike – Giro Aries Spherical

Aktualizacja zupełnie nowego silnika HPR60 firmy TQ: Ponowne uruchomienie Simplon Rapcon :eTQ i Silk 365 :eLight

Amortyzator RockShox Reverb AXS 2.0

Amortyzator RockShox Reverb AXS: Wygraj jedną z dwóch sztyc regulowanych, w tym wiosło AXS Pod Rocker

  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH