Według informacji Süddeutsche Zeitung, Federalne Ministerstwo Transportu rozważa obecnie złagodzenie przepisów dotyczących sygnalizacji świetlnej dla rowerzystów. Konkretnie chodzi o męczący temat "skręcania w prawo na czerwonym". Obecnie badane jest, czy rowerzyści powinni mieć możliwość skrętu w prawo na wybranych skrzyżowaniach z dodatkowymi znakami pomimo czerwonego światła. Podobne przepisy istnieją już w niektórych innych krajach.
Każdy rowerzysta, który regularnie jeździ w ruchu miejskim, zna dylemat: sygnalizacja świetlna świeci na czerwono, ale droga w prawo jest wolna, często nawet nie przechodzi przez jezdnię, a pieszych nie widać na wiele kilometrów. Jeśli zignorujesz sygnalizację świetlną i będziesz jechał dalej, ryzykujesz mandat w wysokości 80 euro i punkt we Flensburgu. W innych krajach – np. we Francji czy USA – rowerzyści mogą ignorować czerwone światło na wybranych skrzyżowaniach i skręcać w prawo. Projekt testowy w Bazylei trwa od zeszłego lata i ma na celu zbadanie, czy takie przepisy mają wpływ na liczbę wypadków.
Według informacji Süddeutsche Zeitung, Federalne Ministerstwo Transportu w Berlinie bada obecnie podobne środki dla Niemiec. W związku z tym chciałoby się umożliwić rowerzystom skręcanie w prawo na czerwonym na wydzielonych, odpowiednich skrzyżowaniach za pomocą dodatkowych znaków lub znaków. ADFC również skomentowało ten temat jakiś czas temu i wyraziło swoją aprobatę: „Naszym celem jest, aby jazda na rowerze w miastach była wygodna i bezpieczna dla wszystkich. Ważne jest, aby ruch rowerowy miał więcej miejsca na ulicach, a infrastruktura rowerowa była spójna iw dobrym stanie. Swobodne skręcanie w prawo na czerwonym świetle na odpowiednich skrzyżowaniach może być budulcem do przyspieszenia jazdy na rowerze”.
Wenzel mówią
Nie sądzę, żeby to było dobre, oni też są częścią ruchu drogowego i mają wystarczającą swobodę, rowery są przyczyną większości wypadków, ponieważ nie zwracają uwagi na poruszający się ruch uliczny itp., a nawet ignorują pieszych. Jazda na rowerze jest częścią ruchu drogowego, a przepisów nie da się tak łatwo obejść.
Chris mówią
Skąd wziął pan informacje, panie Wenzel? bardzo wątpliwe
https://adfc-berlin.de/radverkehr/sicherheit/information-und-analyse/121-fahrradunfaelle-in-berlin-unfallstatistik/154-die-wichtigsten-fakten-aus-der-polizeilichen-unfallstatistik.html
Chris mówią
Skąd wziął pan informacje, panie Wenzel? bardzo wątpliwe
https://adfc-berlin.de/radverkehr/sicherheit/information-und-analyse/121-fahrradunfaelle-in-berlin-unfallstatistik/154-die-wichtigsten-fakten-aus-der-polizeilichen-unfallstatistik.html