Rynek: Wraz z OPEN UPPER nowy, superlekki i uniwersalny rower szutrowy ujrzał światło dzienne. Dzięki wszechstronnej geometrii i dużemu prześwitowi na opony UPPER można jeździć z oponami 700c Cross lub Gravel o średnicy do 40 mm, ale opony 27,5″ o szerokości do 2.1″ pasują również do ramy. Nowy rower z włókna węglowego bazuje na dobrze znanym modelu OPEN UP, ale został udoskonalony i udoskonalony w niektórych szczegółach. Między innymi waga spada do mniej niż 900g.
Szwajcarzy z OPEN znani są ze śmiałych koncepcji dalekich od głównego nurtu i w przeszłości potrafili zapoczątkować jeden lub drugi trend. Na przykład, kiedy zaprezentowano UP, idea niezwykle uniwersalnego roweru „GravelPlus” była wciąż zupełnie nowa: dzięki dużemu prześwitowi na opony można jeździć na wszystkim, od opon crossowych po wąskie opony MTB i mieć dwukołowy podnośnik wszystkich transakcji w Twojej flocie. Obecnie jest kilka takich rowerów na sprzedaż, a OPEN również idzie w ich ślady: dzięki UPPER, można powiedzieć, wprowadzono kolejny etap ewolucji wszechstronnego roweru.
Oprócz geometrii jest oczywiście również wolność od opon, a co za tym idzie uniwersalny charakter roweru szutrowego. Nowością jest jednak układ karbonowy, dzięki któremu wagę w rozmiarze M można zredukować do imponujących 870 g. Dieta odchudzająca nie odbywa się jednak kosztem stabilności – wręcz przeciwnie: według OPEN sztywność mogłaby być nawet nieznacznie zwiększona. Lakier jest również nowy - tutaj nacisk kładziony jest na niedopowiedzenie zamiast jaskrawych kolorów i oferuje ponadczasowy wariant z prostym czarnym wzorem.
Widelec jest również całkowicie nowy. Nazywa się to OPEN U-turn i, podobnie jak sama rama, jest dużo lżejsze niż jej poprzednik. To wciąż 375 gramów; ale podobnie jak w przypadku ramy, sztywność można jeszcze zwiększyć pomimo niższej wagi. Kolejną interesującą rzeczą w widelcu jest mocowanie hamulca: chociaż jego podstawowe cechy odpowiadają standardowi Flatmount, szczegóły zostały dostosowane do podstawowej koncepcji UPPER. Zacisk hamulca przykręca się bezpośrednio do widelca od przodu bez adaptera. Musisz więc zrezygnować z opcji 140 mm tarczy z przodu, co i tak nie ma sensu w rowerach szutrowych, ale nadal masz nieporównywalnie czysty wygląd.
Oczywiście tak wiele zaawansowanych technologii ma swoją cenę: zestaw ramy OPEN UPPER kosztuje 4.500 euro i będzie dostępny jeszcze w tym miesiącu.
Andy mówią
Dlaczego proszę „ze Szwajcarii” - część jest tam produkowana?