Test: Drössiger RSA Street 1 to test wysokiej jakości roweru miejskiego. Dzięki szerokiej gamie opcji montażu okazał się niezwykle wszechstronny, zwinność i możliwość dostosowania lakieru to kolejne pozytywne aspekty.
Drössiger RSA Street 1: rama i geometria
Jak zwykle w tej klasie rowerów, Drössiger wykorzystuje również aluminium jako materiał ramy dla RSA Street. Ostatni gram i tak nie ma tutaj znaczenia, a każdy, kto korzysta z roweru regularnie w ruchu miejskim, z pewnością doceni niewrażliwy materiał. Zwłaszcza, że rowery takie jak RSA Street pokazują, że nadal można budować naprawdę lekkie ramy z aluminium: nieco ponad 1.800 g to bardzo dobra wartość dla roweru takiego jak RSA Street.
Jeśli spojrzysz na stronę internetową Drössiger, zobaczysz, że RSA Street jest sklasyfikowany jako rower miejski z naciskiem na ulicę. Chociaż konstrukcja i funkcje są ukierunkowane na ten obszar zastosowań, nadal oferują znacznie większą swobodę. Rower jest dostępny we wszystkich wariantach wyposażenia z zamontowanymi na stałe błotnikami, oświetleniem, w tym dynamem w piaście i uchwytem QL2 na torby rowerowe, który jest elegancko zintegrowany z konstrukcją i może przenosić do 16 kg na stronę. Oznacza to, że Drössiger RSA Street może być z łatwością używany jako codzienny kierowca dla osób dojeżdżających do pracy, pomimo jego czystego i minimalistycznego wyglądu. Dzięki gwintowanym oczkom na widelcu i wspornikach siodełka można zamontować „pełny” bagażnik zarówno z tyłu, jak i z przodu, a RSA Street staje się przypadkową. Możliwości montażu dwóch uchwytów na butelki dopełniają uniwersalny obraz całości.
Cechą szczególną Drössiger jest indywidualny projekt kolorystyczny: Kolory ramy/widelca, napisów, aw przypadku RSA Street nawet błotników można wybrać w konfiguratorze online. Na tej podstawie strona internetowa generuje kod, za pomocą którego można zamówić dokładnie tę konfigurację u sprzedawcy Drössiger. Ta usługa jest bezpłatna, z wyjątkiem malowania proszkowego błotników - jest to dodatkowa opłata w wysokości 49,00 €.
Nowości produktowe: Spojrzenie za kulisy firmy Drössiger — od kodu roweru do gotowego roweru
Rynek: Jako jeden z nielicznych producentów rowerów, niemiecka kuźnia von Drössiger oferuje swoim klientom (prawie) całkowitą dowolność w kolorystyce własnych rowerów. Oznacza to jednak, że każde koło jest produktem jednorazowym, a procesy produkcyjne muszą być doskonale skoordynowane. Nasze spojrzenie za kulisy zakładu produkcyjnego w […]
Geometria Drössiger RSA Street 1 zapewnia zdrową równowagę między sportowym charakterem a komfortem. Górna rura jest z pewnością nieco dłuższa niż w większości innych rowerów miejskich, ale długa główka ramy zapewnia, że pozycja podczas jazdy nie jest zbyt rozciągnięta. Interesujący jest wybór stosunkowo krótkiego mostka: przyczynia się to do zwinności RSA Street, ale nieco zmniejsza płynność; Każdy, kto zawsze jeździł po drogach z długimi mostkami >80 mm, będzie musiał się do tego przyzwyczaić.
Geometria Drössiger RSA Ulica 1
45cm | 49cm | 53cm | 57cm | 61cm | |
rura podsiodłowa (w mm) | 450 | 490 | 530 | 570 | 610 |
Pozioma rura górna (w mm) | 570 | 580 | 590 | 595 | 605 |
główka ramy (w mm) | 155 | 175 | 175 | 195 | 195 |
tylny trójkąt (w mm) | 440 | 440 | 440 | 440 | 440 |
Rozstaw osi (w mm) | 1055 | 1065 | 1075 | 1085 | 1095 |
Kąt skrętu (w °) | 70.5 | 70.5 | 70.5 | 70.5 | 70.5 |
Kąt siedziska (w °) | 73 | 73 | 73 | 73 | 73 |
Drössiger RSA Street 1: udogodnienia
Ramki do zdjęć | RS Lite zwężany |
widelec amortyzowany | Zwężane aluminium RS Lite |
wirniki | Mach1 Neo Disc / Shimano XT |
opona | Schwalbe Marathon Supreme Evo 37 mm |
przerzutka tylna | Shimano XT RD-T8000 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano XT SL-T8000 |
korba | Shimano XT FC-T8000 26/36/48 |
przerzutka | Shimano XT FD-T8000 |
Hamulec | Shimano BR-M615 |
oświetlenie | Supernowa E3 |
sztyca | Zero Komp |
siodło | Zoo Selle Italia |
trzon | Zero Komp |
Lenker | Komp Zeroe 690 mm |
W teście mieliśmy topowy model Drössiger RSA Street 1, który przekonuje niezmiennie wysokiej jakości wyposażeniem w sugerowanej cenie detalicznej 1.699 euro. Na przykład napęd opiera się całkowicie na grupie trekkingowej Shimano XT T8000. Potrójna korba nadal ma prawo istnieć w szerokim zakresie zastosowań, takich jak RSA Street, aw połączeniu z 11-biegową kasetą 34-10 uzyskuje się bardzo duży zakres i małe stopnie przełożeń. Godne pochwały jest to, że manetki i przednia przerzutka również pochodzą z grupy Shimano XT - inni producenci często tutaj oszczędzają, a manetki w szczególności mają znaczący wpływ na jakość zmiany przełożeń.
Hamulce są również wykonane przez Shimano. Wszystkie modele z serii RSA Street wykorzystują hydrauliczne hamulce tarczowe, w przypadku RSA Street 1 BR-M615 z serii Deore. Dzięki tarczom 180/160 mm (przód/tył) zapewniają więcej niż wystarczającą siłę hamowania, a także są jednymi z obecnie dostępnych hamulców tarczowych o najniższych wymaganiach konserwacyjnych. Uważamy za interesujące, że Drössiger zdecydował się na sportową wersję dźwigni hamulca z jednym palcem. Przyzwyczajenie się do tego może zająć trochę czasu osobom, które przestawiają się na hamulce szczękowe.
Koła składają się z obręczy Mach1 Neo i piast XT. Na przednim kole nowe dynamo w piaście DH-T8000 wytwarza energię elektryczną dla systemu oświetlenia Supernova. Reflektor E3 Pro2 z przodu jest dyskretnie zamontowany na środku kierownicy, okablowanie jest ukryte wewnątrz ramy. Bardzo kompaktowa lampa tylna E3 Tail Light 2 jest montowana bezpośrednio na błotniku i dlatego jest prawie niezauważalna w ciągu dnia, nawet jeśli w naszym przypadku wyraźnie wyróżnia się kolorem na tle reszty roweru. Mówiąc o błotnikach: Racktime Wingee są wykonane z aluminium, są solidne, nie grzechotają i dyskretnie wykonują swoją pracę. Dzięki Schwalbe Marathon Supreme o szerokości 37 mm (więcej nie jest możliwe w połączeniu z błotnikami), polegasz również na jednej z najlepszych dostępnych opon miejskich.
W kokpicie zauważalny jest dość krótki jak na taki rower mostek, kierownica o szerokości 690 mm, podobnie jak sztyca, pochodzi od Zeroe i jest raczej niepozorna wizualnie i technicznie. Chwyty ergo Herrmansa na pierwszy rzut oka wydają się nieco kanciaste i mało ergonomiczne - wrażenie, które warto potwierdzić w teście.
Drössiger RSA Street 1: Raport z jazdy
Przez kilka tygodni jechaliśmy ulicą Drössiger RSA, głównie w ruchu miejskim, ale od czasu do czasu trafialiśmy też na dłuższą trasę leśnymi autostradami i szutrowymi ścieżkami. Pozycja siedząca jest – jak już sugerowały dane geometrii – sportowa i turystyczna. Jak na nasz gust, wszystko zostało tutaj zrobione, ponieważ pozycja siedząca, która byłaby zbyt wyprostowana i wygodna, nie oddałaby sprawiedliwości sportowej orientacji motocykla. Ale nie martw się: dzięki długiej główce ramy i krótkiemu mostkowi w ogóle nie czujesz się, jakbyś siedział na stojaku, pomimo dość długiej górnej rury.
O sprzęcie naprawdę niewiele można powiedzieć poza tym, że działa! Napęd XT i hamulce Shimano przez cały czas wykonywały swoją pracę niezawodnie i bez reklamacji. Potrójna korba z przodu to kwestia gustu. Chociaż zapewnia to znacznie większą przepustowość w porównaniu z obwodami 3- lub 2-kierunkowymi, zwiększa się również wysiłek związany z przełączaniem. Dla szerokiego obszaru zastosowania RSA Street decyzja o 1-krotnym jest jednak zrozumiała i powinna zadowolić (prawie) każdego. Oświetlenie Supernova zapewnia bezpieczną jazdę nawet po zmroku. Jak na nasz gust, małe tylne światło powinno być nieco bardziej widoczne z boku. Jeśli chodzi o opony, nie było niespodzianek: Marathon Supreme Evo po raz kolejny potwierdził swoją reputację bardzo dobrych, wszechstronnych opon. Dzięki minimalistycznemu profilowi najwygodniej czują się na asfalcie, ale przy dostosowanym stylu jazdy szutrowe drogi również nie stanowią problemu.
Mimo wszystkich pozytywnych wrażeń, wciąż znaleźliśmy włos w zupie: uchwyty nas nie przekonały. Z jednej strony uznaliśmy, że ich kształt nie jest zbyt ergonomiczny i bardzo ograniczający pod względem ułożenia dłoni, z drugiej strony szybko stawały się śliskie, gdy były mokre i oferowały słabą przyczepność.
WaldundwiesenRadler mówią
Właściwie świetny rower... a fakt, że możesz wybrać kolor, jest świetny!
Inne firmy tego nie potrafią, musiałem przemalować mojego Geniusa... musiałem
Tak naprawdę nie znałem Drössigera.
Przetestuj rower górski proszę!!!!