Kolarstwo: Jak ogłosił związek zawodowy kierowców CPA w komunikacie prasowym w poniedziałek wieczorem, dział prawny został teraz poproszony o położenie nacisku na żądania UCI dotyczące hamulców tarczowych. Czuje się zmuszony do podjęcia tego kroku, ponieważ UCI zignorowało wcześniejsze życzenia i żądania.
Kontrowersje wokół hamulców tarczowych w zawodowym peletonie grożą teraz eskalacją. Po tym, jak UCI wznowiło fazę testów na początku sezonu, nie tylko CPA, ale także poszczególni kierowcy wielokrotnie wyrażali swoje obawy dotyczące bezpieczeństwa nowego układu hamulcowego. Sky pro Ouwain Doull twierdził nawet w zeszłym tygodniu, że tarcza hamulcowa przecięła mu but podczas upadku i spowodowała otarcia. Ponieważ CPA wydaje się być głuchy na krytykę i obawy w UCI, jego dział prawny został teraz wezwany do działania i skontaktuje się z UCI w tej sprawie.
Nowości produktowe: „Jak nóż”: kolejna kontuzja tarczy hamulcowej podczas Abu Dhabi Tour?
Kolarstwo: Profesjonalista Sky, Owain Doull, był jednym z kolarzy, którzy zginęli w masowej katastrofie na pierwszym etapie w Abu Zabi. Po przekroczeniu linii mety Brytyjczyk zamieścił na Twitterze zdjęcia, na których widać jego przecięty but kolarski – 23-latek odniósł też kilka drobnych skaleczeń na stopie. On sam już zidentyfikował winowajcę: tarczę hamulcową Marcela Kittela. Jak miło […]
W szczególności UCI jest oskarżane o niewystarczające przetestowanie nowych hamulców i możliwych zagrożeń. „[...] dział prawny CPA uważa zatem, że UCI jest odpowiedzialne [...] za wszelkie szkody, urazy i wypadki, które powstały w wyniku”. czytamy między innymi w liście. UCI narusza podstawowe prawo pracy, ponieważ nie podjęło wszystkich niezbędnych i możliwych środków ostrożności w celu ochrony swoich pracowników, w tym przypadku kierowców, przed niebezpieczeństwem. „Naprawdę próbowaliśmy wszystkiego, aby nawiązać dialog za pośrednictwem komisji technicznej. Teraz czujemy się zmuszeni do podniesienia głosu, aby nas usłyszano”. mówi Gianni Bugno, prezes CPA.
CPA nadal wymaga, aby UCI spełniło wszystkie wymagania na koniec sezonu związane z wprowadzeniem hamulców tarczowych:
- Zaokrąglone krawędzie tarczy hamulcowej (spełnione od 2017 roku)
- Osłony ochronne na dyski
- Albo wszystkie motocykle w peletonie mają tarcze, albo nie
Tak jak poprzednio, starają się podkreślić, że nie są zasadniczo przeciwko wprowadzeniu hamulców tarczowych, tylko przeciwko nim „nieprzestrzeganie środków bezpieczeństwa, których domaga się duża część kierowców”.
Jak mówią? Sequel następuje…
szczęśliwy_rowerzysta mówią
Wszędzie w świecie sportu mówi się o zawodowych kolarzach, twardych psach, bezbolesnych wojownikach, którzy pokonują całe trasy nawet ze złamanym obojczykiem, którzy po brutalnych upadkach pędzą po zwycięstwo w postrzępionych koszulkach, którzy machają zakrwawieni do kamer… ale oni boją się hamulców tarczowych jak diabeł wody święconej… dlaczego zadajesz sobie pytanie… Nie rozumiem tego. Tylko dlatego, że kilka osób mówi: „Nie potrzebuję tego”, cały zawód nie może odmówić rozwoju…
Italorider mówią
Co za małpi interes. To staje się naprawdę, naprawdę krępujące dla wszystkich zaangażowanych… nikt nie zasłania się sławą.